Jultråden 2022

Vi ska ha julklappsspel på jobbet. 50kr och i temat rosa och/ eller blått.
Tips?
-En USB-tändare. Sjukt användningsbar och jag har för mig att jag sett både blåa och rosa. Kanske på Clas Ohlson?

-Lösviktsgodis med bara blåa och rosa bitar.

-Nyckelband

-ett kit med reflexer och reflexlampa att sätta på typ dragkedjan. Har sett både rosa och blåa reflexer

-Tygvantar i blått eller rosa
 
Såg en julfilm på HBO (tror jag det var) häromdagen.

Handlade om en kvinna som gjorde julfilmer (regissör). En dag dyker det upp en väldigt snygg man på set. Visar sig att det är en ny person från filmbolaget som kommer för att meddela att bolaget ska lägga ned julfilmsavdelningen. Huvudpersonen och den snygga mannen börjar sjävklart käbbla meeeeeeen såklart slutar det ändå som i alla hennes filmer, att de fattar tycker för varandra 🤓
 
Såg en julfilm på HBO (tror jag det var) häromdagen.

Handlade om en kvinna som gjorde julfilmer (regissör). En dag dyker det upp en väldigt snygg man på set. Visar sig att det är en ny person från filmbolaget som kommer för att meddela att bolaget ska lägga ned julfilmsavdelningen. Huvudpersonen och den snygga mannen börjar sjävklart käbbla meeeeeeen såklart slutar det ändå som i alla hennes filmer, att de fattar tycker för varandra 🤓
SÅ OVÄNTAT att de mysiga julfilmerna slutar så!!!!!!
ändå tycker jag att de är superhärliga att kolla på och tittar gärna på tio olika med (oftast) olika skådespelare men nästan alltid samma handling varje december... 😁
 
SÅ OVÄNTAT att de mysiga julfilmerna slutar så!!!!!!
ändå tycker jag att de är superhärliga att kolla på och tittar gärna på tio olika med (oftast) olika skådespelare men nästan alltid samma handling varje december... 😁
Ja det är ju just det där förutsägbara som är så mysigt på något sett 😄 plus att det är kul att sitta och skratta åt hur förutsägbart det är 😆
 
-En USB-tändare. Sjukt användningsbar och jag har för mig att jag sett både blåa och rosa. Kanske på Clas Ohlson?

-Lösviktsgodis med bara blåa och rosa bitar.

-Nyckelband

-ett kit med reflexer och reflexlampa att sätta på typ dragkedjan. Har sett både rosa och blåa reflexer

-Tygvantar i blått eller rosa
En rosa reflexsele får det bli. Stort stort tack för hjälpen 🙌

Någon som vet var man kan köpa det i malmö/ Lund?
 
Vilka är era bästa "no bake"-julrecept?
Lussekatter och pepparkakor tar ju så lång tid i ugnen. Som nybliven kW-jägare vill jag gärna ha julstämning och julgodis till så liten elförbrukning som möjligt :bag:
 
Vilka är era bästa "no bake"-julrecept?
Lussekatter och pepparkakor tar ju så lång tid i ugnen. Som nybliven kW-jägare vill jag gärna ha julstämning och julgodis till så liten elförbrukning som möjligt :bag:

Frozen cheesecake med pepparkaksbotten och saffransfyllning! Har inget recept på rak arm utan har letat upp när jag har gjort det, men de jag gjort har blivit fantastiskt bra! :d
 
Vilka är era bästa "no bake"-julrecept?
Lussekatter och pepparkakor tar ju så lång tid i ugnen. Som nybliven kW-jägare vill jag gärna ha julstämning och julgodis till så liten elförbrukning som möjligt :bag:
Mozartkulor, smält chokladen i mikron. Kanske tryffel med, borde gå att sjuda upp grädden snabbt i mikron innan den slås över hackad choklad.
 
Vilka är era bästa "no bake"-julrecept?
Lussekatter och pepparkakor tar ju så lång tid i ugnen. Som nybliven kW-jägare vill jag gärna ha julstämning och julgodis till så liten elförbrukning som möjligt :bag:
Jag tipsar om pepparkaksbollar igen, finns ett inlägg från mig med länk till recept tidigare i tråden :)
 
Jag har kommit hem från min Sverigeturné och är så himla taggad på att kicka igång julen här hemma nu! Maken har skött sig och plockat fram & tänt adventsljusstaken enligt instruktion (den traditionen finns inte här, därav "skött sig" och "enligt instruktion"), och så har vi en ljusslinga i vardagsrummet och ljusgardinen på ytterdörren, men det är också allt. På lunchrasten var vi ute och satte upp utebelysningen (stor snögubbe, stor ren och så en ljusslinga) och ikväll tänkte vi värma lite glögg och få upp stjärnor i fönstren och kanske en och annan tomte. Vi tar det lite i omgångar i år eftersom vi har mer tid på oss än vanligt, känns skönt! Annars brukar vi vilja få upp allt på en gång och då blir man ganska trött...
 
Tyvärr var vit choklad och saffransfudgen helt otippat noll och ingen hit hos någon i familjen :jawdrop: Kan inte sätta fingret på varför men det var liksom något som fattades.

Mandelhonungschokladfudgen testar vi däremot gärna igen, denna gång med lite havssalt i mixen :D
 
Åh äntligen klar med alla julklappar!
Eller har en grej kvar att köpa men vet vad jag ska ha i alla fall, måste bara ta mig till butiken.

Så fort jag fått hem allt ska jag ta en kväll och slå in julklappar och dricka glögg och lyssna på julmys 😍🌟🎄
Det får nog bli efter Lucia när vi satt upp granen, pga maximalt julmys då.

Brorsan får ett superroligt brädspel som jag spelade med några vänner i höstas, jag tror inte att han har det. Plus ett presentkort på en privat biograf i stan som har servering av mat och alkohol under filmen som han kan dela med sin sambo.

Barndomskompisens julklapp samt secret santa vågar jag inte skriva ut då det kan läsas av vederbörande här 😄

Min fru får en kurs i akvarellmålning som håller på hela nästa termin, och lite måleritillbehör samt ett par ulltofflor hon önskat sig.

Just det hundarna ska ju få julklappar också 🙈 Troligtvis något ätbart!

Vad ska ni ge bort, om ni ger bort julklappar?
 
20221205_163626.jpg

En av amaryllisarna blommar lite tidigt 😅
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 437
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 582
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
4 972
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp