Jultråden 2022

Åh äntligen klar med alla julklappar!
Eller har en grej kvar att köpa men vet vad jag ska ha i alla fall, måste bara ta mig till butiken.

Så fort jag fått hem allt ska jag ta en kväll och slå in julklappar och dricka glögg och lyssna på julmys 😍🌟🎄
Det får nog bli efter Lucia när vi satt upp granen, pga maximalt julmys då.

Brorsan får ett superroligt brädspel som jag spelade med några vänner i höstas, jag tror inte att han har det. Plus ett presentkort på en privat biograf i stan som har servering av mat och alkohol under filmen som han kan dela med sin sambo.

Barndomskompisens julklapp samt secret santa vågar jag inte skriva ut då det kan läsas av vederbörande här 😄

Min fru får en kurs i akvarellmålning som håller på hela nästa termin, och lite måleritillbehör samt ett par ulltofflor hon önskat sig.

Just det hundarna ska ju få julklappar också 🙈 Troligtvis något ätbart!

Vad ska ni ge bort, om ni ger bort julklappar?

Jag är nöjen själv och vågar inte skriva ett skit 😅😆 Säkert ingen som skulle läsa här öht men det hjälper inte att förklara det för min noja 🙈
 
Men kan berätta en kul, gullig och smart grej jag fått av en vän! En adventskalender (hon fick påminna mig kolla postfacket när jag den andre december inte sagt något och inte räknade upp hennes paket när hon frågade om mina kalendrar i år 😅) av ett 24 bitars pussel. Inslagna och blandade och sedan numrerade. Jag älskar pussel, det ser ut att vara ett gulligt enhörningsmotiv och nu har jag en leksak när hon och barnet kommer på besök, perfekt 😁 Mitt hem är helt obarnanpassat så jag uppskattade det verkligen!!
 
Åh äntligen klar med alla julklappar!
Eller har en grej kvar att köpa men vet vad jag ska ha i alla fall, måste bara ta mig till butiken.

Så fort jag fått hem allt ska jag ta en kväll och slå in julklappar och dricka glögg och lyssna på julmys 😍🌟🎄
Det får nog bli efter Lucia när vi satt upp granen, pga maximalt julmys då.

Brorsan får ett superroligt brädspel som jag spelade med några vänner i höstas, jag tror inte att han har det. Plus ett presentkort på en privat biograf i stan som har servering av mat och alkohol under filmen som han kan dela med sin sambo.

Barndomskompisens julklapp samt secret santa vågar jag inte skriva ut då det kan läsas av vederbörande här 😄

Min fru får en kurs i akvarellmålning som håller på hela nästa termin, och lite måleritillbehör samt ett par ulltofflor hon önskat sig.

Just det hundarna ska ju få julklappar också 🙈 Troligtvis något ätbart!

Vad ska ni ge bort, om ni ger bort julklappar?

Wow, redan! Starkt jobbat! 💪

Har knappt börjat :bag: Men är i alla fall väldigt nöjd med övernattningen på spa som jag köpt i julklapp åt make och dotter (och mig själv :angel::D) under jullovet :bump:

Mamma har i alla fall exemplariskt nog skickat sin och pappas önskelista :laugh: så jag ska försöka beställa ett par böcker på dem där under veckan, så smidigt med någon som säger rätt ut vad de vill ha! :rofl:

Sen brukar jag alltid köpa något till stallkompisarna och mina syskon, men det är betydligt mer oklart vad än så länge!
 
Wow, redan! Starkt jobbat! 💪

Har knappt börjat :bag: Men är i alla fall väldigt nöjd med övernattningen på spa som jag köpt i julklapp åt make och dotter (och mig själv :angel::D) under jullovet :bump:

Mamma har i alla fall exemplariskt nog skickat sin och pappas önskelista :laugh: så jag ska försöka beställa ett par böcker på dem där under veckan, så smidigt med någon som säger rätt ut vad de vill ha! :rofl:

Sen brukar jag alltid köpa något till stallkompisarna och mina syskon, men det är betydligt mer oklart vad än så länge!
Jag har bara tre att ge bort julklappar till plus secret santa så det brukar inte vara så mycket 😁 men detta är tidigt för att vara mig!
 
Jag har senaste dagarna snöat in på Nisse Landgrens julskivor (christmas with friends eller något heter dem). Tycker flera av dem är riktigt bra, men har mest minnen till den första så den går varm här hemma.

 
Tycker så mycket om den fina adventsljusstaken jag köpte på Liseberg i helgen :love: Har länge velat ha en på köksbordet också, tidigare har jag bara haft en i vardagsrummet, och nu hittade jag äntligen något som kändes rätt. Nu blir det att elda i kapp, började med första ljuset idag och tar andra imorgon!

20221205_175646.jpeg
 
Jag har senaste dagarna snöat in på Nisse Landgrens julskivor (christmas with friends eller något heter dem). Tycker flera av dem är riktigt bra, men har mest minnen till den första så den går varm här hemma.

Tack för tipset! Väldigt vilsam och mysig musik att ha på i bakgrunden såhär på kvällskvisten :)
 
Jag jobbar hemma idag och tog en lugn morgon innan jag började jobba och bakade saffransscones till frukost. Jag har aldrig bakat det innan men wow vad gott det blev!! Det kommer jag baka fler gånger nu i jul!!
Åh, det har jag planlagt till ledigheten, men aldrig heller gjort. Vad hade du för recept :love:
 
Precis sett Länge Leve Bonusfamiljen på bio! Gillade den men inte så himla mycket julkänsla mer än stor del var med snö i fjällen. I morgon blir det Violent Night!
 
Är det någon som har bra tips på vad jag kan köpa i julklapp till mina vikarier? De är blandad ålder från universitetsstudenter till vuxna med familj. 300-400kr har jag som budget/present
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 473
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 132
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 046
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp