Jultråden 2022

Har pyntat huset med dekorgranar och fått upp julgranen med belysning och tio första kulorna. Den här lilla snurrade jag ihop lampor och kulor på i eftermiddags och nu står den i köksfönstret 🙃
PSX_20221208_204923.jpg
 
Det finns hopp om en vit jul! Första året på länge i så fall! Iaf enligt klart.se. De gissar just nu att det mellan den 20-22 december ska komma 30 mm nederbörd i form av snö. Det är väl 30 cm snö?? Vore underbart! Men det är långt fram så prognosen är väl inte så säkerställd tyvärr. Men hoppas kan man! Min man och dotter hade blivit så glada om det kom snö till jul! Min dotter har nog inget riktigt minne av mycket snö. Det har varit dåliga vintrar så länge hon kan minnas.
 
Det finns hopp om en vit jul! Första året på länge i så fall! Iaf enligt klart.se. De gissar just nu att det mellan den 20-22 december ska komma 30 mm nederbörd i form av snö. Det är väl 30 cm snö?? Vore underbart! Men det är långt fram så prognosen är väl inte så säkerställd tyvärr. Men hoppas kan man! Min man och dotter hade blivit så glada om det kom snö till jul! Min dotter har nog inget riktigt minne av mycket snö. Det har varit dåliga vintrar så länge hon kan minnas.
Ja 30 mm nederbörd är 30 cm snö. Bor ni på västra sidan eller långt söder ut antar jag...Vi hade lyckan nog (enligt mig) att få en vit jul förra året: snö och 10 minusgrader, helt överlycklig var jag 😍
 
Ja 30 mm nederbörd är 30 cm snö. Bor ni på västra sidan eller långt söder ut antar jag...Vi hade lyckan nog (enligt mig) att få en vit jul förra året: snö och 10 minusgrader, helt överlycklig var jag 😍

Ja och ja. Söderut och västerut. Förmodligen den plats i landet med minst snö. En del år har de haft en del snö i andra delar av Skåne (inåt land) medan här vid kusten har det varit barmark.
 
Förstår, trist! Hoppas ni äntligen får en vit jul 😍

Det hoppas jag med!

Julen 2004 var lite magisk. Den 23e var det barmark. När jag vaknar kl. 8 på julaftonsmorgon var det barmark men det hade börjat snöa lite. Jag gick och la mig igen och somnade om. När jag vaknade kl. 11 var det 20 cm snö överallt! Sen snöade det hela julafton! Jag såg ingen snöplog på hela dagen så alla blev nog lite tagna på sängen. På juldagen slog det om till 5 plusgrader och allt smälte bort på några timmar.
 
Det hoppas jag med!

Julen 2004 var lite magisk. Den 23e var det barmark. När jag vaknar kl. 8 på julaftonsmorgon var det barmark men det hade börjat snöa lite. Jag gick och la mig igen och somnade om. När jag vaknade kl. 11 var det 20 cm snö överallt! Sen snöade det hela julafton! Jag såg ingen snöplog på hela dagen så alla blev nog lite tagna på sängen. På juldagen slog det om till 5 plusgrader och allt smälte bort på några timmar.
😍
 
:D
Hade mycket små detaljer som jag gillade.

Ser framemot en recension om vad du tyckte om filmen.

Gillade verkligen Violent Night! Skulle jag bara få välja en av de två i år hade det helt klart varit denna! Massa kul referenser! 😁

Älskar också att kunna gå på bio kl 18 och det är mörkt i god tid innan och man är ändå hemma i hyfsad tid. Och det är så mycket fin julbelysning och pynt i stan att titta på 😍

Mvh lantis 😅
 
Är det någon som vet var man kan få tag i julgransprydnader i form av små valthorn i bra kvalitet? På Søstrene Grene (störigt btw att jag behövde byta till tyskt tangentbord för att få ø) finns små jakt-/naturhorn som jag velade om jag skulle köpa, men kvaliteten övertygade mig inte riktigt.
 
Gillade verkligen Violent Night! Skulle jag bara få välja en av de två i år hade det helt klart varit denna! Massa kul referenser! 😁

Älskar också att kunna gå på bio kl 18 och det är mörkt i god tid innan och man är ändå hemma i hyfsad tid. Och det är så mycket fin julbelysning och pynt i stan att titta på 😍

Mvh lantis 😅
Vad roligt att du gillade den. :D
En film som jag tom skulle kunna tänka mig köpa biljett för att se. (Istället för att få betalt som jag fick denna gång.) :angel:
 
Letar julklappar, ska forsoka avsluta julklappsshop[ingen idag och ar valdigt fortjust da jag upptackt att man kan boka lektioner i glasblasning, vilket kanns som en kul grej att skicka ivag pensionarsforaldrarna pa. Kosta ligger ungefar halvvags mellan deras hus och dar min bror bor, sa det borde kunna ordnas tillsammans med ett besok til smaland!
 
Maken när han skulle välja glöggmuggar igår: "I'll take the one with the old man skiing and you can get the one with the ladies that are being told off by a gnome."

Jösses vad jag skrattade, det lät så himla roligt när han hojtade det där från köket :laugh:

Det är alltså mina fina glöggmuggar med Elsa Beskow-motiv han syftar på, och nu när jag tittar på dem med icke-svenska ögon ser jag ju att de med tomtemor och tomtefar ser lite lustiga ut :D

1670670017079.png


Om det är någon som känner till Elsa Beskow tillräckligt bra för att kunna informera mig/oss om vad som egentligen försiggår i den här "scenen" så vore jag mycket tacksam för den informationen! Jag läste böckerna som liten men det var väldigt länge sedan nu.
 
Maken när han skulle välja glöggmuggar igår: "I'll take the one with the old man skiing and you can get the one with the ladies that are being told off by a gnome."

Jösses vad jag skrattade, det lät så himla roligt när han hojtade det där från köket :laugh:

Det är alltså mina fina glöggmuggar med Elsa Beskow-motiv han syftar på, och nu när jag tittar på dem med icke-svenska ögon ser jag ju att de med tomtemor och tomtefar ser lite lustiga ut :D

Visa bifogad fil 107537

Om det är någon som känner till Elsa Beskow tillräckligt bra för att kunna informera mig/oss om vad som egentligen försiggår i den här "scenen" så vore jag mycket tacksam för den informationen! Jag läste böckerna som liten men det var väldigt länge sedan nu.

Jag tycker också de där är jättesöta men blir lite störd av tomtefar som ser lite dryg ut... :cautious: :rofl:
 
Jag tycker också de där är jättesöta men blir lite störd av tomtefar som ser lite dryg ut... :cautious: :rofl:
Jag ser framför mig hur han stolt mansplainar något, typ hur man EGENTLIGEN ska koka gröt, medan tomtemor sitter där och låter honom hållas samtidigt som hon försöker hålla inne ett litet förnöjt leende eftersom gubbskrället inte har en susning om vad han pratar om :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 511
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 305
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 581
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 090
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp