Bukefalos 28 år!

Jultråden 2022

Ska en köpa nya gillar jag Rörstrand Swedish Grace Winter, ramlar jag på dem till rimligt pris någon gång kommer jag att köpa dem:

resource_iittalaemea_1016584.jpg
Fina! Inte alls min stil heller, men fina :D
 
Jag brukar inte vara sjuk ofta. Och är inte nojig alls när folk jobbar sjuka. Men just nu är jag faktiskt lite less att jag träffade på 3 kollegor i varierande sjukdom på mitt näst sista skift innan jul och varit seg sedan dess. Jag är lika tålig mot att inte känna mig 100% frisk som en snögubbe i 30+ och solsken ungefär 😅

Nåja, hästen får klara sig utan promenad och sedan måste jag slå in alla julklappar och packa för i morgon bitti åker jag hem för att fira jul 2 dagar 🎅
 
Någon är taggad på julservis! Men jag har ännu inte hittat någon som känns riktigt rätt. @athena_arabians har du några fler favoriter?
Den här använder jag till julen har massor av delar och matchande glas till inga koppar dock i samma serie vet inte ens om det finns.
Men poängen är att dessa går att ha året om men känns juliga iom guldkanten. Vet inte om dessa går att få tag på men kvalitén är riktigt vass 👌
4D2E657E-60A0-4892-A63E-C6191C3188CF.jpeg
 
Den här använder jag till julen har massor av delar och matchande glas till inga koppar dock i samma serie vet inte ens om det finns.
Men poängen är att dessa går att ha året om men känns juliga iom guldkanten. Vet inte om dessa går att få tag på men kvalitén är riktigt vass 👌Visa bifogad fil 108602
Enkel guldkant är verkligen användbart, funkar lika bra till nyår och andra festligheter!
 
Någon är taggad på julservis! Men jag har ännu inte hittat någon som känns riktigt rätt. @athena_arabians har du några fler favoriter?
Osäker på vad du är ute efter men Villeroy och Boch och Spode samt Rörstrands blåa jultallrikar tycker jag är fina.

Tycker själv om blått till jul och då är Rörstrands floris, ostindia och Royal Copenhagens blue flute och musselmalet fina, som man ju gärna använder året om. Vitt är också fint tex Swedish Grace :love:

Till jul blandar jag själv, ostindia floris med Riflet Jul ^^ man kan ju göra precis som man vill 😁🎄🌟👌
 
Alltså egentligen håller jag med dig, men av någon anledning känns det inte lika illa med just glögg? Jag tänker inte riktigt på glögg som en väldigt varm dryck (som kaffe, te, och varm choklad är), utan mer som en 'bekvämt varm för kalla fiingrar'-dryck. Det må vara het på spisen men dricks liksom inte supervarm. I alla fall inte i min familj.

Jag har redan bett dem fixa en del så det känns inte så rimligt. Särskilt inte när de kommer med tåg. Får helt enkelt se till att hitta fina glöggkoppar till nästa år (det är svårt, tycker allt juligt är så himla kitchigt för det mesta).
Jag är svår, hittar jag inget som passar mig blir det inget alls. Har därför aldrig skaffat nya muggar utan använder punchmuggar i silver, antika ca 140 år på nacken. Liten fot stort öra. Och ibland punchmuggar i glas också arvegods, i glas. I 40 år.

Gillar inte dricka ur metall men lite glögg fungerar. Ibland dekorerar jag örat med rosett i guld med bling. (Bandet har ståltråd för att det ska bli lite ordning)

Jag har svårt köpa nytt....
 
Har slagit på "out of office"-svaret på jobbmailen, värmt en kopp äppelglögg, brett ännu ett gäng pepparkakor med St Agur Crème (kan inte få nog!), satt igång jullåtar från Choir of King's College i högtalarna och startat igång årets julrimsverkstad på riktigt.

Föräldrarna är på plats, granen är klädd, klapparna inslagna och julkänslan har äntligen infunnit sig på riktigt :heart

20221221_190220.jpeg
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 544
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 469
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 110
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp