Bukefalos 28 år!

Jultråden 2022

Jag tänker att man gör som man vill i frågan, man gör det man själv tycker bäst om!

Jag t.ex har svårt att dricka varma drycker ur glas och serverar det inte så heller, men det är ju jag det. Nej, jag dricker inte Irish i glas :angel:
Bjuds jag på varm dryck i glas så dricker jag naturligtvis och komenterar det ej, av ren väluppfostran till den som bjuder ;)
Alltså egentligen håller jag med dig, men av någon anledning känns det inte lika illa med just glögg? Jag tänker inte riktigt på glögg som en väldigt varm dryck (som kaffe, te, och varm choklad är), utan mer som en 'bekvämt varm för kalla fiingrar'-dryck. Det må vara het på spisen men dricks liksom inte supervarm. I alla fall inte i min familj.
Jag har bett en gäst som har en glöggservis att ta med den när jag inte haft eget.
Jag har redan bett dem fixa en del så det känns inte så rimligt. Särskilt inte när de kommer med tåg. Får helt enkelt se till att hitta fina glöggkoppar till nästa år (det är svårt, tycker allt juligt är så himla kitchigt för det mesta).
 
Alltså egentligen håller jag med dig, men av någon anledning känns det inte lika illa med just glögg? Jag tänker inte riktigt på glögg som en väldigt varm dryck (som kaffe, te, och varm choklad är), utan mer som en 'bekvämt varm för kalla fiingrar'-dryck. Det må vara het på spisen men dricks liksom inte supervarm. I alla fall inte i min familj.

Jag har redan bett dem fixa en del så det känns inte så rimligt. Särskilt inte när de kommer med tåg. Får helt enkelt se till att hitta fina glöggkoppar till nästa år (det är svårt, tycker allt juligt är så himla kitchigt för det mesta).
Kolla second hand och Guldfynd. Brukar finnas fina gamla glöggmuggar utan så mycket motiv på second hand, och Guldfynd brukar ha glöggservis varje år, med olika motiv :)
 
Alltså egentligen håller jag med dig, men av någon anledning känns det inte lika illa med just glögg? Jag tänker inte riktigt på glögg som en väldigt varm dryck (som kaffe, te, och varm choklad är), utan mer som en 'bekvämt varm för kalla fiingrar'-dryck. Det må vara het på spisen men dricks liksom inte supervarm. I alla fall inte i min familj.

Jag har redan bett dem fixa en del så det känns inte så rimligt. Särskilt inte när de kommer med tåg. Får helt enkelt se till att hitta fina glöggkoppar till nästa år (det är svårt, tycker allt juligt är så himla kitchigt för det mesta).

Ingen aning om vad du söker men dessa är mina favoriter 😍 https://www.cervera.se/produkt/dorre-isa-glasmugg-med-snostjarnor-2-dl-4-pack
 
Kolla second hand och Guldfynd. Brukar finnas fina gamla glöggmuggar utan så mycket motiv på second hand, och Guldfynd brukar ha glöggservis varje år, med olika motiv :)
Tack för tips! Ska kollas!
Fina men inte riktigt min stil. Känner jag mig själv rätt kommer det säkert inte gå att hitta något förrän jag trillar över några i typ guld och diamanter som kostar 80000 styck:crazy: Trött på mig själv ibland, haha
Espresso koppar, fast går ifrån det i år då jag har ärvt små runda tennkoppar som jag tror kan bli bra ☺️✨
Åh, tenn, det är så fint! Ska leta :D
 
Tack för tips! Ska kollas!

Fina men inte riktigt min stil. Känner jag mig själv rätt kommer det säkert inte gå att hitta något förrän jag trillar över några i typ guld och diamanter som kostar 80000 styck:crazy: Trött på mig själv ibland, haha

Åh, tenn, det är så fint! Ska leta :D

Hade svårt att välja mellan 😍 och 🤣 så blev ett svar istället 😁
 
Tack för tips! Ska kollas!

Fina men inte riktigt min stil. Känner jag mig själv rätt kommer det säkert inte gå att hitta något förrän jag trillar över några i typ guld och diamanter som kostar 80000 styck:crazy: Trött på mig själv ibland, haha

Åh, tenn, det är så fint! Ska leta :D
Mina föräldrar har dessa, och har sett likadana på second hand nån gång, så guld är inte omöjligt ;)
373061.jpg
 
Tack för tips! Ska kollas!

Fina men inte riktigt min stil. Känner jag mig själv rätt kommer det säkert inte gå att hitta något förrän jag trillar över några i typ guld och diamanter som kostar 80000 styck:crazy: Trött på mig själv ibland, haha

Åh, tenn, det är så fint! Ska leta :D
Nu blev jag nyfiken på din stil! Ser framför mig mycket bling bling, guld, glitter, kristall, akryl, glas. Pampigt och så :D
 
Tack för tips! Ska kollas!

Fina men inte riktigt min stil. Känner jag mig själv rätt kommer det säkert inte gå att hitta något förrän jag trillar över några i typ guld och diamanter som kostar 80000 styck:crazy: Trött på mig själv ibland, haha

Åh, tenn, det är så fint! Ska leta :D

Ska en köpa nya gillar jag Rörstrand Swedish Grace Winter, ramlar jag på dem till rimligt pris någon gång kommer jag att köpa dem:

resource_iittalaemea_1016584.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 544
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 469
Senast: alazzi
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
Övr. Katt Känns som jag försökt med allt, jag har tagit allt ansvar, bytt på lådan, jag aktiverar katterna, de får vara ute mycket på dagarna, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 111
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp