Kär i en idiot (?)

Sv: Kär i en idiot (?)

Man gör som man vill. :) Jag tog bort mitt ex. på facebook ganska omgående - dels för att jag inte skulle frestas av att ta kontakt, men också för att jag inte ville att han skulle se allt som jag gör. Tog bort alla bilder och minnen. Har kvar honom i mobilen. Om han skulle höra av sig vill jag inte bli förvånad när jag svarar i telefonen - jag vill kunna välja om jag ska svara eller inte.

Vill du ångra dig? Hade jag varit i din situation hade jag nog känt att han har bränt sina broar, jag skulle inte vilja ångra mig eller att han skulle höra av sig igen.

KRAM. Det är skit när man råkar ut för idioter.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Det beror ju så mycket på hur det känns för dig själv. Jag tror inte man klarar att helt utesluta någon man trots allt tycker mycket om bara med hjälp av logiskt tänkande. Man måste ha kommit till ett känslomässigt accepterande också.

Jag träffade mitt "äckel" i 1,5 år och hela sista året visste jag så väl att det fanns fler kvinnor och att han inte var okej mot mig. Men han hade redan tryckt med så långt ner i skorna att jag inte orkade hantera sanningen. Så det pågick ett helt år till. Tills jag fick namn och bild på en av dom andra tjejerna och kraschade helt.
Ändå är jag inte "färdig" med honom, ännu idag har vi viss kontakt trots att jag raderat alla kontaktvägar. Tyvärr kan jag hans mobilnummer i huvudet...

För din egen skull, var säker på att du klarar att genomföra det. Det är förödande för självkänslan att avsluta gång på gång och sen inte kunna stå emot. Igen och igen... Men å andra sidan, ta dig ur innan ni har en massa historia mellan er, mängder av minnen som är svårt att bara släppa.
Det finns ju riktiga pärlor att lägga tid och energi på, istället för att slösa det på egoistiska svin som inte kan vara ärliga ens...

Inget i världen är värt att låta någon reducera en till en patetisk liten människa som tar vad skit som helst. Det är ett sånt jäkla jobb att ta sig tillbaka till den man en gång var...
Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: Kär i en idiot (?)

Jag tog bort mitt ex, som numera är min sambo och pojkvän igen överallt, bara känslan att JAG kan inte kontakta han, blockerade han till och med på fb så jag skulle slippa se de mesta folk taggade han i eftersom vi har gemensamma vänner, sa åt han efter en tid av "små förhoppningar" att "Finns det någon som helst chans att det blir vi igen eller inte?" han sa nej så då bad jag han att vi inte skulle ha kontakt med varann..

Jag personligen tycker de är jobbigt att ta bort men skönt att slippa se statusuppdateringar och sådär, å ta bort chansen för sig själv att snoka.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Hoppas verkligen att det blir bättre för dig snart och KRAM!

Känner igen mig så himla väl i dig, tyvärr... Är i en djup svacka i livet och det här var knappast vad jag behövde.

Till er alla;
Ska man ta bort han över allt? Vet inte om jag vågar.. Tänk om jag ångrar mig, eller om han börjar höra av sig?

Med tanke på hur han har betett sig hittills så är det väl snarare direkt troligt att han kommer att ta kontakt med dig när han förstår att du inte går att leka med längre. Och enbart faktumet att han hör av sig betyder ju inte att han vill vara med på dina premisser.

Jag tror det enklaste för dig är att släppa honom helt och fullt OM du får negativ respons när du pratat med honom.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Jag vill verkligen ta bort han över allt så jag kan glömma han och gå vidare. Men det snurrar i huvudet riktigt ordentligt hur han är när vi träffas och massa små "filmer" på han går på repeat. Hade det inte varit så att mitt huvud höll på och påminde mig hade han varit veck för länge sen.

Har kommit så långt att han inte kan skriva meddelanden till mig i alla fall, än så länge.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Behöver någon som ruskar om mig och skriker i mitt öra att han är dålig för mig, så jag inte vågar tänka på han mer
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Hur mår du nu? och vem fel är det? Jo HANS!

Han får dig att må uselt, är inte det nog. Du är värd någon som bryr sig!
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Hur mår du nu? och vem fel är det? Jo HANS!

Han får dig att må uselt, är inte det nog. Du är värd någon som bryr sig!

Tumme upp på det!

Har för mig att det var du NotlikeI som kom med en hel del nyttigt i mina trådar också. Så TS, ta till dig vad som står, det är inte värt det! Det slutar liksom sällan väl med rosa moln och glada skratt...
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Jag orkade inte radera mitt så kallade ex på Facebook när det tog slut, inte från mobilen heller, jag orkade inte göra någonting som hade med honom att göra. Men jag plockade bort honom från mitt "flöde" så jag slapp se hans statusuppdateringar och bilder, vi hade inga direkta gemensamma vänner annars så "risken" att han skulle dyka upp hos någon annan vän var minimal. Jag skriver ingenting själv på Facebook, så jag har aldrig behövt känna att han har insyn i mitt liv för att han är kvar på vänlistan, det är mycket möjligt att han hade rykt bort om jag hade varit mer öppen där.
Numret försvann automatiskt när jag bytte telefon, han har väl förmodligen kvar mitt eftersom jag har samma nummer, men jag kan ju inte gärna tvinga honom att radera mitt nummer.

Dessutom ska du vara glad att du slapp ifrån honom, en sån kille är inget att ha ändå! Visst att en del (bland annat jag själv :o) är läskigt slöa med att svara på sms/Facebook, men man behöver faktiskt inte bli otrevlig p.g.a. en artig fråga. Du är värd någon mycket bättre än någon som svarar otrevligt.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Går sakta men säkert framåt. Har raderat han över allt, förutom Facebook. Överväger om jag ska be någon annan att göra det åt mig, eller om jag ska göra det själv.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Om du känner att du inte vill göra det själv, be någon annan. Det kommer kännas bättre sen.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Ska suga på den karamellen!

Men det känns så skit att jag har gått och verkligen längtat i över en vecka nu tills vi skulle ses, så blir det såhär...
Ni blir säkert galna på mig för att jag inte kan släppa han och sluta älta.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Sådant är svårt och herre gud, ska du släppa någon som du hoppades skulle bli drömprinsen, på några timmar. Nej det förväntar sig nog ingen på buke att du ska göra. Men försök nu göra något annat! Så du inte behöver tänka mer på den skitstöveln. Det är det bästa som finns är att hålla sig sysselsatt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Kär i en idiot (?)

Jaha, han fick mig igen... hade missat någon j*vla skit funktion med att det inte skulle gå och skriva till mig. "Kom och sov hos mig!? :D" klockan 21.30 en måndag 10 mil bort. Och vad gör jag, jo jag sitter kollar tåg tider...
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Well du vet att han inte vill något annat än att utnyttja dig, så du väljer själv om du vill bli utnyttjad eller inte.

Synd att du inte värderar dig själv högre än att vara leksak till en sådan snubbe :(
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Blev så arg när jag tänkte efter vad jag höll på med. Var sån skön känsla att se hur han raderades här och där att jag inte tänker gå emot den kännslan. Blev ingen resa.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

tack!! :D
Han får hitta någon annan ikväll som kan tillfredställa hans behov :)

Känns ut som högsta vinsten när han får nobben för engångsskull istället för jag!
 
Sv: Kär i en idiot (?)

HOPPAS HOPPAS att jag kan hålla mig själv så här hårt i framtiden också!
 

Liknande trådar

R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 674
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
7 350
Senast: Josseliten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 848
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp