Kär i en idiot (?)

Sv: Kär i en idiot (?)

Jag och ett av mina ex hade ett distansförhållande i 2 år, trots att det till slut var jag som gjorde slut för att det funkade inte. Funkade jättebra när vi träffades och även när jag bodde hos honom en hel sommar.. men däremellan funkade det inte, vi bråkade och jag skulle svara om han hörde av sig, var dock inte lika viktigt att han svarade när jag hörde av mig.

Det tog mig 2 år att släppa det, vi försökte igen. Jag gick tillbaks när han bad om det, jag var i hans klor.

Likadant nu, jag dejtade en kille i somras. Allting var helt underbart tills jag vart gravid och gjorde en abort. Efter aborten försvann han, puts väck och gjorde sen slut på sms efter 2 veckors tystnad. Och jag saknar honom, jag kunde inte radera honom från facebook eller hans sms. Han var en gris som lämnade mig som han gjorde och desutom precis efter aborten, ändå så saknar jag honom, ändå vet jag att skulle han ringa eller skicka sms så skulle jag falla pladask igen.


Så det är inte lätt att bara glömma och gå vidare, hur sårad man än blir. Men jag lovar dig att det kommer kännas bättre när du väl gjort det och att du inte åkte dit idag var starkt jobbar!! :) Du förtjänar bättre, så fortsätt dissa honom så kommer det bli lättare och lättare. När du är redo så kommer du även kunna radera honom på facebook och alla andra ställen :)
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Nu får du ett svar av en tant! Det var bra att du nobbade. När det blir för lättilgängligt så fungerar vissa på att de inte ser det som något värdefullt. Naturligtvis är det fel men min erfarenhet är att många fungerar så. Han är trevlig när han ville ha dit eller är nu är där annars så vill han ha dig borta från sitt liv tills han behagar höra av sig igen.

En sak som blivit tydlig för mig med att bli äldre är att bedöma situationen utifrån verkligheten som den ÄR och inte vad som sägs med munnen. Jag hade säkert för 20 år sedan frågat rakt på sak och fått en lögn och blivit glad. Vanligt sätt hos konflikträdda eller om han bara varit rädd att mista sin kk. Men ofta behöver man inte orden för att bedöma situationen. Att inte svara, att vara otrevlig etc är ju hans sätt att säga till dig att när vi ses är det mysigt, och JAG är den som hör av mig när jag vill ha hit dig nästa gång.

En vän till mig som jag haft sedan lekis i, 37 år hade i åtta år en relation med en man som är trevlig och omtyckt av alla men behandlade henne som en skit ofta ofta. Svår att nå, han har alltid tidsbrist, hon kommer i sista hand, han glömmer henne. Stressigt jobb sjuka föräldrar, tid med ALLT och alla utom henne etc etc. Hon ställde honom mot väggen sådär en gång veckan. År ut och år in. Då sa han att han älskade henne och skulle bättra sig. Det var omständigheter och förklaringar in absurdum.

Sedan en dag så hade han blivit ihop med en annan. Han har nu varit ihop med henne i flera och han har all tid i världen för henne. De gör allt som inte gick med min kompis. Jobbet är normalt och föräldrarna kräver just inget.

Om min kompis hade dragit någon slutsats av att han visade med hela sig att han inte var det minsta intresserad så hade hon kunnat må bra säkert sju av de åtta åren. På grund av hans feghet så är de bortkastade eftersom hela hennes fokus varit på den här skitdåliga relationen.
 
Senast ändrad:
Sv: Kär i en idiot (?)

tack för ditt kloka svar! Fick mig verkligen en tankeställare.
Förstår inte att jag inte ha insett för en nu vilken dörrmatta jag har varit. Och att jag har tillåtit mig själv att vara det. Blir bara så ledsen när jag tänker efter hur han har behandlat mig. Att jag bara duger på kvällen när vi skulle setts och sen få åka hem på morgonen när han alltid har haft viktigare saker att göra.

Usch, har inte människor samvete över hur dom beter sig mot andra människor?
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Likadant nu, jag dejtade en kille i somras. Allting var helt underbart tills jag vart gravid och gjorde en abort. Efter aborten försvann han, puts väck och gjorde sen slut på sms efter 2 veckors tystnad.

Fy vilken jävla skitstövel! :mad: Det här gjorde mig verkligen arg!

Verkligen inte en människa som är värt att sakna. Men som sagt, lättare sagt än gjort!
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Fy vilken jävla skitstövel! :mad: Det här gjorde mig verkligen arg!

Verkligen inte en människa som är värt att sakna. Men som sagt, lättare sagt än gjort!

Ja de gjorde mig rätt arg också. Men ändå saknar man dom, det är så vi funkar. tyvärr..

Så stå på dig, låt inte den där killen bete sig som han gör!!
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Bra att du dissade honom! känner du att du börjar vackla och vill kontakta honom (eller svara på hans booty-calls) så bara skriv här så får du hela buke som stöd i att inte göra det :D ;)
 
Sv: Kär i en idiot (?)

När det blir för lättilgängligt så fungerar vissa på att de inte ser det som något värdefullt.
Framförallt är en idiot en idiot. Orka försöka manipulera personen genom att bete sig på ett visst sätt så att den ska bete sig trevligt och schysst mot en.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Lite uppdate

Följde med far som skulle göra lite ärenden i staden "Idoten" bor i för att hämta lite saker hemma hos han. Inga känslor som snurrade omkring i kroppen, skönt! Att han spelade dator hela tiden när jag var där gjorde nog att känslorna blev ännu mera bort blåsta. Fick knappt ett hejdå liksom. Blir nog inga mer återbesök där inte!
 
Sv: Kär i en idiot (?)

skönt att får bekräftat för dig själv att han inte var nått att ha då :idea:
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Är så himla ledsen nu. Känner mig så fruktansvärt utnyttjad, avvisad och lurad. Borde väl egentligen känna lättnad, men icke.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Ush, inte kul att må så :( Men försök se att det är "good ridence" och att du kom ur det i god tid! Sen är det kämpigt ett tag, men även om det är klyshigt så hjälper tiden faktiskt att läka de flesta sår ;)
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Såg ett citat på twitter idag, som fick mig att tänka på den här tråden:

"För varje idiot jag träffar är jag ett steg närmare att träffa den rätte." :)
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Hoppas tiden rusar fram :)

kan du sysselsätta dig med andra saker? Fylla livet med roliga saker så att han inte känns så viktig och lockande?
Och så småningom börja tänka på att träffa någon annan.

Jag har gjiort likadant som du. När man är inne i det så vill och kan man inte se vilken dörrmatta man är. Sen i efterhand insåg jag att han bara var med mig för att jag inte ställde några krav och det var enkelt för honom. Inte att han hade några känslor för mig egentligen. men jag trodde ju på dom saker han sa till mig när han träffade mig. Blää.. men så lätt är det att bli blind.:(
 
Sv: Kär i en idiot (?)

snart är du där och då kommer tiden när du ser tillbaka se ut att ha gått jättefort ;)

dock tycker jag stjärnhimmel har en poäng, försök sysselsätta dig med roliga, trevliga och bra saker :) Skäm bort dig lite, och ta hand om dig själv! Det rådet fick jag av min terapeut under en jobbig period i livet :) Gillar du nybäddade lakan, bädda rent :idea: Är din favoritsysselsättning att bada, do it! (Tar lite exempel från mitt eget liv ;)) Vardagslyx is the shit i sånna här situationer!
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Jag tycker tiden går ruskigt fort oavsett om man är lycklig eller inte :p Oavsett om jag har tråkigt eller roligt.
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Har hänt lite nu på senaste tiden, tänkte uppdatera för er som är intresserade!

förra fredagen skickade jag ett mess till honom Frågade också om han verkligen gillade mig, fick ett "asså". Blev så klart jäkligt irriterad och skickade tillbaks att jag inte tänker lägga ner mer energi på det här längre om inte han gör det och att vi inte behövdes höras mer.

Fick meddelande av han i tisdags (tror jag) på facebook där han skrev: "Hata mig inte. Allt går skit i mitt liv, vet inte vad jag ska ta mig till längre." Det va något gnäll om skolan också.

Fick såklart skit dåligt samvete och svarade på honom. Inge "Nej, stackars dig... Lovar att inte bli arg på dig igen", utan ett mer peppande svar om att han skulle fortsätta i skolan. MEN fick inget svar tillbaks.

Har fortfarande lite dåligt samvete att jag var "elak" mot honom. Tänk om han sitter hemma och gråter eller bara vill ta sitt liv eller något.
Vill bara så gärna fråga hur han mår. Eller är det dumt?

Blev visst ett långt inlägg...
 
Sv: Kär i en idiot (?)

Men varför ödslar du tid på honom? Och varför förödmjuka dig själv på det här viset?

Ett "asså" hade jag aldrig någonsin nedlåtit mig till att svara på.
 

Liknande trådar

R
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 674
Relationer Hoppas nån klok utifrån kan se klart på min situation. Jag började skriva med en kille från tinder i september. Han visade stort...
Svar
18
· Visningar
7 350
Senast: Josseliten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 917
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 848
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp