Kampanj mot djurinspektörer

(NSK)
Annette Hård kände sig kränkt av djurskyddsinspektörerna i Sjöbo kommun. Därför har hon nu annonserat i lokalpressen för att hitta människor i en liknande situation. Vad de ska göra vill hon inte gå in på men hon garanterar att det kommer att märkas på något sätt.

http://www.nsk.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080630/NYHETER/104842230
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Därför att det inte finns så stora pengar att hämta på en gård som i restaurangbranchen, där det mer handlar om sk beskyddar verksamhet mm. Sen är besök från inspektörer lagstadgade, dvs de återkommer med jämna mellanrum när man har ett visst antal hästar i stallet. Så var finns pengarna att hämta i dessa fall?
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Tycker hon är fruktansvärt LÖJLIG!!!

ÅTGÄRDA sakerna eller sälj/avliva hästarna istället!!

Hon borde få DJURFÖRBUD!!! :devil:
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

För dom som inte tror på att djurskyddsinspektörer hittar på elaka sätt att visa sim makt gentemot djur och djurägare http://www.kungalvsposten.se/cgi-bin/searchnews.pl?dosearch kan läsa denna artikel - det finns mång fler liknanande fall - förhoppningsvis kommer det bli bättre med djurskyddet från årsskiftet, när kommunerna på förekommen anledning - det är många som misskött sig - fråntas rätten att bedriva kontroller.

Polisen tar emot anmälningar på djurmisshandel m.m. men det är ofta svårt att bevisa - även med många vittnen till djurmisshandel och annan skadegörelse - och ofta sker den utan vittnen, och alla fall blir enskilda - och de behandlas som mindre brott - vilket det kanske inte skulle göra om allt gick att samla ihop och det gick att bevisa att det rör sig om organiserad kriminalitet.
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Jasså, du är tillbaka nu?

Länken fungerar inte för mig, inte ens om jag söker, ?

Tror du inte att det är bättre för de som står under utpressning att fixa till bristerna för de pengarna, som PL skrev?
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Har du inget bättre att komma med än en länk som inte fungerar?
Visst jag har träffat på inspektörer vars agerande inte varit ok men därofrån är det långt till dina fantasier om sammarbete med organiserad brottlighet.
Hur töntig får man vara? Troll?
PL
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Att hoppa på Gårdlund är väl ganska pantat.
Få djurskyddsinspektörer har väl mer torrt på fötterna än han vad avser hästar.

:bow:


knapp

Kan ju tillägga att han är inte den som skulle säga till om det inte var allvarliga brister i hästhållningen.

Och det där med att de skulle ta emot mutor är ju bara skrattretande..

För övrigt hade jag inte haft något emot ett oanmält besök från en inspektör, jag har inget att dölja.
Har man brister är det väl bara att åtgärda dom! Inspektionerna är ju för djurens bästa, varför kan folk inte få in det.
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Hej alla!

Jag beundrar de människor som vill jobba som djurinspektörer! All heder åt Mattias (Sjöbokommun) äntligen en inspektör som ser till djurensbästa.

Bedriver man en ridversamhet där barn/föräldrar ska lära sig sköta och rida en häst, ska det skötas därefter vad sänder man annars ut för signaler!! säkerhet är en annan viktig fråga eller hur! Jag vill inte göra några person angrepp utan detta är väl något alla ska sträva efter.. trevlig miljö, utbildade ridlärare och framför allt välskötta och välmående hästar!
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Läste artiklen & tyckte det var lite lustigt att Shv inte fick ta tillbaka sina hästar trots ridskoleägaren hade brutit avtalet i kontraktet.
fodervärdarna får inte förekomma i negativ dager i media för då ryts avtalet.

Skriverierna nu är inte speciellt positiva = borde ha rätt att återta sina hästar.

Verkar som alla dessa avtal man skriver inte är ett ruttet lingon värda i alutändan ändå :confused:
 
Sv: Kampanj mot djurinspektörer

Man får nog ta tillbaka sin egendom, men det får inte sker på vilket sätt som helst. Om någon stjäl en moped av dig, så får du inte hämta den rakt av. Det finns en specifik regelgång som måste följas, ofta är detta frustrerande eftersom det i regel tar sådan tid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Annette Hård som för en kamp mot djurskyddsinspektörerna i Sjöbo kommun har nu stött på patrull från annat håll...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: Generalen
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Livsmedelsverket tar sina händer ifrån fallet med misstänkt svartslakt på Knorrevången i Glimåkra...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 553
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Efter flera år som förening sätts det punkt för verksamheten. Stenskogens ridklubb har försatts i konkurs. – Vi är väldigt...
Svar
1
· Visningar
1 497
Senast: Havregryn
·
  • Artikel
Hästnyheter (NSK) Trappers som slappade vid lägerelden. Skjutglada cowboys som gjorde allt för att ta kål på varandra. Och mitt i allt detta en...
Svar
0
· Visningar
834
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp