Bukefalos 28 år!

Kan man bo i Linköping?

@ainasoja Han är aerospaceingenjör :). Jag har ingen aning alls om var han kan få jobb, bara att just Linköping är lätt (många företag där + kontakter).

Oj jag hade sänt ut ansökningar till alla företag som sådan anställda.

Har ni tur kanske det blir i närheten eller i Stockholm så du kan fortsätta jobba kvar.
 
Jag bor i en förort till Sthlm nu och tycker att det är för mycket folk, samtidigt som en vän till mig som bor nära Hammarbybacken tycker att jag bor i princip ute på landet :p Det perfekta för mig hade varit typ... Piteå, fast längre ner i landet då (det där med mörka, långa, kalla vintrar är inte min grej)

Pst i Piteå är inte vintern så mörk
 
@micaelathegreat Hahaha! SÅ hemskt!

@Red_Chili Haha ja men då fattar jag! Då hade du säkert inte ens gillat mitt favoritområde i Berlin :D. Bor du söder om stan förresten?

@Hyacinth Jo absolut, det är mest att vi typ idag tänkte "nämen tänk om vi skulle bo nån helt annanstans?!" och då var det just (väldigt deprimerande har jag nu förstått) Linköping som kom upp eftersom vi har jobbkontakter där för min man. Men vi kommer nog försöka tänka Sverige snarare än Stockholm sen, så får vi se hur det blir :).
 
Jag har bott i Linköping i strax över ett år nu och trivs otroligt bra. Det är definitivt ingen storstad och är det i storstäder du trivs bäst tror jag att du kommer att bli besviken. Jag besöker hellre storstäder än bor i dem så då fungerar det alldeles utmärkt.
 
Nej huvva som man säger här där jag bor i Norrland.....min bror bodde några år i Linköping och det var verkligen inte en upplevelse jag skulle rekommendera....han flyttade från Stockholm. Han upplevde det som oändligt svårt att komma in i någon slags gemenskap och då är han ändå välutbildad med bra jobb och väldigt aktiv på fritiden med allt möjligt...när han träffade sin fru från Göteborg flyttade dom.
Jag tycker som Sjoberga, de flesta städer i Sverige är aptrista.
 
@Niyama Jag gillar typ Gröndal och Årstaberg. Nu har Årsta nämnts som "billigare" i tråden men för mig är 4-5 miljoner för en trea väldigt mycket pengar.
 
I Piteå? :rofl::rofl::rofl:

:D

Jag är uppvuxen längre norrut, där gick solen inte ens upp på vintern men det var ändå inte becksvart ute :rofl:
Jag bodde utanför Piteå två år, det var vidrigt och just vintrarna fick mig att må riktigt, riktigt uselt. Har även spenderat flera vintrar i Boden. Blir det som jag vill så kommer jag aldrig bo längre norrut än typ... Gävle :p
 
I Piteå? :rofl::rofl::rofl:

:D

Jag är uppvuxen längre norrut, där gick solen inte ens upp på vintern men det var ändå inte becksvart ute :rofl:
Jag är också uppvuxen långt norrut och då har man nog en annan känsla än om man vuxit upp söderut. Min man är engelsman och han blev djupt deprimerad av sitt enda år strax utanför Skellefteå. Det var 14 år sen nu men han pratar fortfarande om upplevelsen med ångest!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 005
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 220
Senast: hundtant
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 723
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 200
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp