Bukefalos 28 år!

Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Jag skulle absolut klippa och använda flugtäcke (vilket jag gör ändå...) och smörja in mulen i solskydd med hög faktor.
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Mm, har sett att många har problem med cremellos, med soleksem mm... Men det har inte mackan, han bränner sig inte ens på mulen, och fråga inte varför...:D

Mm, det är därför bukefalos är så bra, finns alltid kunnigt folk som är villiga att svara på en konstig och svammlig fråga, haha...:bow::D
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Mm, lutar mest åt det...:)

Men mulen bränner han inte ens, har aldrig smörjt den eller så, så mulen klarar sig alltid...:p Det var mer hans rosa hud jag var orolig över...
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Funderar, har en kompis som fått ett medel från en mjölkbonde. De använder det för att smörja spenarna, och hon har använt det bl a i svansroten på sin arab och han har blivit jättefin. Det skall tydligen vara bra mot sol/insektseksem. Skall se om jag kan få tag på vad det heter, annars kanske du känner ngn bonde själv som har tips.....
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Tycker att du ska klippaoch skydda sen...

Ska antagligen oxå klippa min innan vi åker på träningsläger... MEn hon är svart så det blir nog inte samma sak som din.... Har flugtäckenu oxå och det är super...
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Mm, vill verkligen klippa, men mamma ska jämnt vara så tveksam till allting...:mad: Typ, nä, men täcker kommer inte skydda, det blir bara krångligt, han klarar sig, bara att svampa av efteråt mm mm mm...

Får säga till tränaren som kommer imorgon att hon får övertala mamma att klippa...:D
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Mm, vill verkligen klippa, men mamma ska jämnt vara så tveksam till allting...:mad: Typ, nä, men täcker kommer inte skydda, det blir bara krångligt, han klarar sig, bara att svampa av efteråt mm mm mm...

Får säga till tränaren som kommer imorgon att hon får övertala mamma att klippa...:D

Ska Sandra övertala din mamma? Då kommer du få klippa... Sandra är bra på sånt:D Gjort många saker med hennes övertal :)
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

hur har det gått? Har det blivit nån klippning? :p
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Det med, har inte snackat med henne på ett tag, vi ska väl åka upp till henne och träna nån dag, kan väl snacka med henne då. :D

Men jag syftade på dressyrtränaren som absolut skulle klippt om det var hennes häst...:)
 
Sv: Kan man göra detta?? Raka hästen på sommaren?

Det går inte bra, mamma vill inte klippa...:cry: Har försökt en massa gånger, men hon bara: Nej, jag vill inte klippa då jag är rädd att han inte tåål solen.
Jag: Men då slänger vi på ett täcke med UVskydd, då skyddar det väl från solstrålarna.
Mamma: Muttrar lite och går iväg...:eek:

Vill hon att han ska svettas ihjäl under sommaren eller?:mad: Varför vill hon inte ens tänka på det?


Nån här som kan säga några övertalande ord som jag kan visa henne här sen?:angel:;)
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 118
Senast: Ise
·
Hästvård Hästen, som är en Basjkir, har otroligt tjock päls året runt vilket gör honom väldigt svettig utan knappt någon ansträngning alls. Han...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 242
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag läste i en tråd gällande täckning av våra fyrbenta älsklingar och reagerade på att många redan klippt sina hästar. Min pålle går...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 239
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 386
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp