Kan man inte bara få vara trevlig?

Sluta att säg till mig vad jag ska göra. Tala om för kvinnor hur de ska bete sig.
Jag säger till kvinnor om du säger till männen hur dom ska bete sig.

Till kvinnor, gå inte in i ett förhållande om du inte vill utan du klarar dig utmärkt utan sambo och vill du vara i ett förhållande med en man så se till att du väntar tills du hittar en vettig. Många av kvinnliga könet kan ändå till och med skaffa barn utan att behöva ha sambo om dom vill.
Var som du är inom lagens ramar och låt ingen trycka ner dej.

Vad kommer du säga till männen?
 
Jag säger till kvinnor om du säger till männen hur dom ska bete sig.

Till kvinnor, gå inte in i ett förhållande om du inte vill utan du klarar dig utmärkt utan sambo och vill du vara i ett förhållande med en man så se till att du väntar tills du hittar en vettig. Många av kvinnliga könet kan ändå till och med skaffa barn utan att behöva ha sambo om dom vill.
Var som du är inom lagens ramar och låt ingen trycka ner dej.

Vad kommer du säga till männen?

Sätt upp mål och jobba hårt för att uppnå dessa. Skaffa dig en bra utbildning, skaffa dig ett välbetalt jobb, skaffa dig en bra kvinna och bilda familj. Var trogen dina nära och kära och bygg upp ett bra liv tillsammans med dem.
 
Som sagt

Det kommer alltid att finnas gränslösa idioter. Man ska dock inte göra misstaget att göra dem till representanter för den grupp eller de grupper de tillhör.

Den stora majoriteten män kan uppföra sig.
Så varför kan inte du uppföra dig? Varför beter du dig här i tråden som en gränslös idiot?

Tråden är skapad av någon som blivit utsatt för gränslösa män som trakasserar kvinnor, som många andra av oss också blivit, och du ramlar in och svamlar om att kvinnor ska skyla sig, göra sig mindre attraktiva eller acceptera övergrepp. Förutom att det avslöjar att du helt saknar kunskap om ämnet så innebär det att du lägger det helt på kvinnan.

Tvinga mig inte att utveckla varför det här är fel på otroligt många plan. Det är du som ska uppföra dig, det är du som är gränslös här. Du ska backa, långt bak. Jag råder dig som andra redan gjort att söka professionell hjälp, innan dina problem med kvinnohat eskalerar och du gör ytterligare skada i samhället eller i relationer med kvinnor.
 
Sluta att säg till mig vad jag ska göra. Tala om för kvinnor hur de ska bete sig.

Du tycker alltså att kvinnor ska bete sig på något speciellt sätt för att inte bli sexuellt trakasserade av män?

Du tycker inte att du just nu påvisar hela det som tråden handlar om - att män är gränslösa idioter? Åh ena sidan så säger du upprepade tillfällen INTE ALLA MÄN men samtidigt ska kvinnor "bete sig" för att inte bli utsatta? Inser du att du säger emot dig själv?

Och btw. Ingen här har sagt alla män förutom du. Det har enbart pratats om just gränslösa män.

Jag kommer aldrig förstå hur män kan bli så upprörda och argumentera emot när kvinnor pratar om vad de utsätts för och kalla det sexism eller manshat. Förklara gärna detta för mig?
 
Sätt upp mål och jobba hårt för att uppnå dessa. Skaffa dig en bra utbildning, skaffa dig ett välbetalt jobb, skaffa dig en bra kvinna och bilda familj. Var trogen dina nära och kära och bygg upp ett bra liv tillsammans med dem.
Nås inte alla målen så är han misslyckad? Om han inte är intresserad av barn då, ska han hjälpa till att överbefolka planeten ändå?

Är folk som vågar tänka utanför vanliga spåren som får värden att gå framåt och inte bara stå stilla.
 
Sätt upp mål och jobba hårt för att uppnå dessa. Skaffa dig en bra utbildning, skaffa dig ett välbetalt jobb, skaffa dig en bra kvinna och bilda familj. Var trogen dina nära och kära och bygg upp ett bra liv tillsammans med dem.[/B]

53E02592-03CB-43AA-9500-FDE3AC039C72.jpeg
 
Sätt upp mål och jobba hårt för att uppnå dessa. Skaffa dig en bra utbildning, skaffa dig ett välbetalt jobb, skaffa dig en bra kvinna och bilda familj. Var trogen dina nära och kära och bygg upp ett bra liv tillsammans med dem.

Modifierar ”lite”, för att slippa den heteronormativa och tröttsamma patriarkalt snedvridna bilden:
Genomför den utbildning du drömt om, se till att sysselsätta och försörja dig på ett sätt du trivs med, om du vill, ingå partnerskap med någon du tycker om och om du vill, bilda familj. Om du inte vill något, låt det då bara inte hända. Bygg upp det liv du vill leva.
 
Sätt upp mål och jobba hårt för att uppnå dessa. Skaffa dig en bra utbildning, skaffa dig ett välbetalt jobb, skaffa dig en bra kvinna och bilda familj. Var trogen dina nära och kära och bygg upp ett bra liv tillsammans med dem.
Fast det där löser ju inte problemet med gränslösa män för de anser ju inte att de är otrogna när de beter sig på det sätt de gör. Så nu får du skriva något som bemöter den problematik som diskuteras istället för att återigen valsa runt och försöka undvika att adressera problemet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 903
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 225
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 699
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 042
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp