Kan någon förklara dagens omröstning?

Fattar inte att han sitter kvar, bara av ren tjurighet och av princip? Det var en röst från att bli avsatt, och då blev han kvar av ren kohandel och till priset av landets säkerhetspolitik.
problemet är väl mer att brunhögern ville göra deta just nu. De vill få regeringen och landet att framstå som instabilt. Varför inte vänta till valet?
Själv är jag mycket nöjd med utfallet - inte för att jag tycker att Morgan Johansson borde vara kvar - men för att nu har M, KD och L visat hela färgpaletten och exakt vilka syften de har (var SD står är ju ingen nyhet) .
 
Han har ljugit flertal gånger, svär i Riksdagen, och blivit prickad flera gånger. Senast av ett enhälligt KU. Sen har han haft 8 år på sig på att knäcka kriminella gäng men det har han inte klarat. Skjutningar, sprängningar, bilbränder, rån, våldtäkter, mord bara ökar. Allt detta bara fortsätter. Ny skjutning igår med dödlig utgång. Det som fick bägaren att rinna över var påskkravallerna då polisen inte klarade av sitt jobb. Så varför skulle justitieministern klara av att knäcka gängen med bara knappt 3 månader kvar till valet?
Som en domedagsprofet minsann. Du tycker fortfarande inte att det är ett större problem med mäns våld mot kvinnor? Något som de som nu försökte fälla ministern inte direkt är kända för att jobba aktivt med
 
Som en domedagsprofet minsann. Du tycker fortfarande inte att det är ett större problem med mäns våld mot kvinnor? Något som de som nu försökte fälla ministern inte direkt är kända för att jobba aktivt med
Mäns våld mot kvinnor är naturligtvis inte bra men det ligger relativt still eller kanske till och med minskar. Den organiserade brottsligheten ökar däremot i rekordfart och måste stoppas. Men ansvarig minister, Morgan Johansson, gör inte direkt något åt saken, han kommer med floskler och rena lögner och försöker lura i folk att det inte är så farligt. Sedan kan jag hålla med om att det var onödigt att försöka avsätta honom nu när det är så nära valet, förmodligen blir vi kvitt honom då ändå. Men det är uppenbart att han inte är rätt person att stoppa den nya sortens brottslighet med kriminella klaner och religiöst baserade kravaller.
 
problemet är väl mer att brunhögern ville göra deta just nu. De vill få regeringen och landet att framstå som instabilt. Varför inte vänta till valet?
Själv är jag mycket nöjd med utfallet - inte för att jag tycker att Morgan Johansson borde vara kvar - men för att nu har M, KD och L visat hela färgpaletten och exakt vilka syften de har (var SD står är ju ingen nyhet) .
Du satte ribban direkt med ”brunhögern”. Då finns det ingen mening att ha en givande debatt.
 
Mäns våld mot kvinnor är naturligtvis inte bra men det ligger relativt still eller kanske till och med minskar. Den organiserade brottsligheten ökar däremot i rekordfart och måste stoppas. Men ansvarig minister, Morgan Johansson, gör inte direkt något åt saken, han kommer med floskler och rena lögner och försöker lura i folk att det inte är så farligt. Sedan kan jag hålla med om att det var onödigt att försöka avsätta honom nu när det är så nära valet, förmodligen blir vi kvitt honom då ändå. Men det är uppenbart att han inte är rätt person att stoppa den nya sortens brottslighet med kriminella klaner och religiöst baserade kravaller.
Skulle mäns våld mot kvinnor minska? Det har jag ytterst svårt att tro. Jag tror snarare tvärtom. Att sen den organiserade brottsligheten ökar hejvilt är ju en annan sak.
 
Han har ljugit flertal gånger, svär i Riksdagen, och blivit prickad flera gånger. Senast av ett enhälligt KU. Sen har han haft 8 år på sig på att knäcka kriminella gäng men det har han inte klarat. Skjutningar, sprängningar, bilbränder, rån, våldtäkter, mord bara ökar. Allt detta bara fortsätter. Ny skjutning igår med dödlig utgång. Det som fick bägaren att rinna över var påskkravallerna då polisen inte klarade av sitt jobb. Så varför skulle justitieministern klara av att knäcka gängen med bara knappt 3 månader kvar till valet?
Nej det är väl inte helt troligt att han ska göra nån större skillnad på de tre månader som han har kvar. Frågan är vad en ny minster skulle hinna? Knappast mer i alla fall. Hade det varit 3 år kvar till valet hade jag kunnat förstå en misstroende förklaring, men tre månader? Vad är det för nytta med det om syftet inte är att försöka skapa kaos.
 
Fast SD har å andra sidan tidigare utlovat att skapa kaos och använder de till buds stående medlen för att åstadkomma det - det som är deprimerande är att det nu förutom de massor av mandaten som finns i deras regi även finns en fårskock som hänger på med ännu fler mandat, så att det finns utsikter att lyckas.
 
Fast SD har å andra sidan tidigare utlovat att skapa kaos och använder de till buds stående medlen för att åstadkomma det - det som är deprimerande är att det nu förutom de massor av mandaten som finns i deras regi även finns en fårskock som hänger på med ännu fler mandat, så att det finns utsikter att lyckas.
Ska man vara glad att det finns de som håller vad de lovar?
 
Fast SD har å andra sidan tidigare utlovat att skapa kaos och använder de till buds stående medlen för att åstadkomma det - det som är deprimerande är att det nu förutom de massor av mandaten som finns i deras regi även finns en fårskock som hänger på med ännu fler mandat, så att det finns utsikter att lyckas.
Jag är besviken på alla partier förutom SD och KD, för de agerar som jag förväntat mig. C har överraskat positivt men sen kom det där att de röstade på sin egen budget trots att de visste vad det innebar så då blev jag besviken på C också 😅
 
Mäns våld mot kvinnor är naturligtvis inte bra men det ligger relativt still eller kanske till och med minskar. Den organiserade brottsligheten ökar däremot i rekordfart och måste stoppas. Men ansvarig minister, Morgan Johansson, gör inte direkt något åt saken, han kommer med floskler och rena lögner och försöker lura i folk att det inte är så farligt. Sedan kan jag hålla med om att det var onödigt att försöka avsätta honom nu när det är så nära valet, förmodligen blir vi kvitt honom då ändå. Men det är uppenbart att han inte är rätt person att stoppa den nya sortens brottslighet med kriminella klaner och religiöst baserade kravaller.

Nej mäns våld mot kvinnor minskar inte. Det dödas i princip lika många kvinnor av sina partners eller ex partners som det skjuts ihjäl gängbråk.
 
Han har ljugit flertal gånger, svär i Riksdagen, och blivit prickad flera gånger. Senast av ett enhälligt KU. Sen har han haft 8 år på sig på att knäcka kriminella gäng men det har han inte klarat. Skjutningar, sprängningar, bilbränder, rån, våldtäkter, mord bara ökar. Allt detta bara fortsätter. Ny skjutning igår med dödlig utgång. Det som fick bägaren att rinna över var påskkravallerna då polisen inte klarade av sitt jobb. Så varför skulle justitieministern klara av att knäcka gängen med bara knappt 3 månader kvar till valet?
Mäns våld mot kvinnor är naturligtvis inte bra men det ligger relativt still eller kanske till och med minskar. Den organiserade brottsligheten ökar däremot i rekordfart och måste stoppas. Men ansvarig minister, Morgan Johansson, gör inte direkt något åt saken, han kommer med floskler och rena lögner och försöker lura i folk att det inte är så farligt. Sedan kan jag hålla med om att det var onödigt att försöka avsätta honom nu när det är så nära valet, förmodligen blir vi kvitt honom då ändå. Men det är uppenbart att han inte är rätt person att stoppa den nya sortens brottslighet med kriminella klaner och religiöst baserade kravaller.

Kan ni ge några konkreta förslag på vad Morgan Johansson skulle ha gjort/skall göra för att stävja denna utveckling?
 
Kan ni ge några konkreta förslag på vad Morgan Johansson skulle ha gjort/skall göra för att stävja denna utveckling?
Ja det känns ju inte som en lätt sak att hantera, tänker jag. Dessutom har jag för mig att det har minskat i vissa delar av landet, typ Malmö/Skåne, kanske minns fel.
 
Som en domedagsprofet minsann. Du tycker fortfarande inte att det är ett större problem med mäns våld mot kvinnor? Något som de som nu försökte fälla ministern inte direkt är kända för att jobba aktivt med
Vad har mäns våld mot kvinnor att göra med Morgan Johansson, att man kan tycka att han misslyckats med sitt uppdrag att göra något åt gängkriminalitet, och det som nu skett?
 
Fattar inte att han sitter kvar, bara av ren tjurighet och av princip? Det var en röst från att bli avsatt, och då blev han kvar av ren kohandel och till priset av landets säkerhetspolitik.
Men den logiken borde hela regeringen avgå, men det är just ingen logik utan högerns önsketänkande om att 174 på något sätt ska vara fler än 175.

Kristersson har lovat sina väljare maktskifte men gång på gång misslyckats. Jag fattar inte varför Kristersson väljer att sitta kvar för han har verkligen inte lyckats med någonting annat än att bli Åkessons och Busch lakej.
 
Vad har mäns våld mot kvinnor att göra med Morgan Johansson, att man kan tycka att han misslyckats med sitt uppdrag att göra något åt gängkriminalitet, och det som nu skett?
Jag tycker det hänger ihop och vilken retorik som används och varför. SD mfl vill gärna få gängkriminalitet till ett stort problem i ett havererat samhälle när det i själva verket påverkar väldigt få till skilnad från mäns våld mot kvinnor. Läs hur stora ord som folk väljer att använda. Snart är det sanningar som bara gynnar brunhögern. Mäns våld mot kvinnor tar jag som ett motexempel på ett stort problem som påverkar så många fler och är ett mycket större misslyckande
 
Men den logiken borde hela regeringen avgå, men det är just ingen logik utan högerns önsketänkande om att 174 på något sätt ska vara fler än 175.

Kristersson har lovat sina väljare maktskifte men gång på gång misslyckats. Jag fattar inte varför Kristersson väljer att sitta kvar för han har verkligen inte lyckats med någonting annat än att bli Åkessons och Busch lakej.
Bra inlägg! Men jag skulle vilja skruva till det lite till. Kristersson har till och med misslyckats, vi har en överväldigande borgerlig majoritet i riksdagen, men Kristersson är inte i närheten att kunna bilda en regering trots flera försök. Han misslyckas ständigt, mot alla odds. Det är snudd på en superkraft att falla platt trots bra förutsättningar...
 

Liknande trådar

L
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske men lite svårt att förklara! Men om ni skulle kunna prata med ersjälva i en annan ålder vad skulle ni säga eller...
2
Svar
30
· Visningar
1 473
Senast: förvirrad
·
Skola & Jobb Jag är fullständigt förvirrad. Jag har fått en säsongsanställning men tydligen funkade det inte med en lönebidragsanställning för det...
Svar
10
· Visningar
827
Senast: Wille
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 052
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp