Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Det gör det väl inte? Jag ser mest oändliga rader av När kan jag messa igen, hur länge bör man vänta innan man hör av sig, hur ska jag göra för att inte verka för på, hur ska jag göra för att inte skrämma bort honom.

Dvs, det följer de traditionella könsspåren väldigt väl: hon är mer engagerad än han och han är lite allmänt svårfångad och motsträvig.
Och i inget utav fallen har det varit några problem att messa precis som man vill. Kvinnor tvekar för att man är inte och har inte blivit vana att bli avvisade för man är inte van att vara den som tar kontakten. Det är därför du har personer som skriver "ska jag våga ta kontakt, hur ska jag göra" osv för man är van vid att mannen är den som tar kontakten och sedan förhåller man sig till om man är intresserad eller inte.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Och i inget utav fallen har det varit några problem att messa precis som man vill. Kvinnor tvekar för att man är inte och har inte blivit vana att bli avvisade för man är inte van att vara den som tar kontakten. Det är därför du har personer som skriver "ska jag våga ta kontakt, hur ska jag göra" osv för man är van vid att mannen är den som tar kontakten och sedan förhåller man sig till om man är intresserad eller inte.
Det tror inte jag. Jag tror att kvinnor håller på sådär för att de (och männen) är fast i könsrollerna. Hon SKA vara den som är ”för på”, han SKA vara den som håller emot.
 
Det tror inte jag. Jag tror att kvinnor håller på sådär för att de (och männen) är fast i könsrollerna. Hon SKA vara den som är ”för på”, han SKA vara den som håller emot.
Det är väl männen som är för på inte kvinnorna? Det är männen som vill träffas direkt, inte kvinnorna? Det är männen som fortsätter skriva och skicka kontaktförsök tre månader senare, inte kvinnorna? Det är män som försöker ragga upp och få med hem på krogen, inte kvinnorna?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det är väl männen som är för på inte kvinnorna? Det är männen som vill träffas direkt, inte kvinnorna? Det är männen som fortsätter skriva och skicka kontaktförsök tre månader senare, inte kvinnorna? Det är män som försöker ragga upp och få med hem på krogen, inte kvinnorna?
Varför skriver då kvinnorna så ofta som de gör? Dvs ”hur ska jag göra för att inte verka för på?”
 
Varför skriver då kvinnorna så ofta som de gör? Dvs ”hur ska jag göra för att inte verka för på?”
För att man inte är van vid att bli avvisad. Man har nu slutligen "valt" en utav alla man pratat med och är intresserad av och då är man orolig. Desto senare in i skedet av att lära känna och bli intresserade av varandra desto mer "jämlikt" blir det även i vem som "väljer" att avsluta men innan du kommit dit då har redan "valt" (bort) massor av män som var intresserade av dig men där det var inte ömsesidigt.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
För att man inte är van vid att bli avvisad. Man har nu slutligen "valt" en utav alla man pratat med och är intresserad av och då är man orolig. Desto senare in i skedet av att lära känna och bli intresserade av varandra desto mer "jämlikt" blir det även i vem som "väljer" att avsluta men innan du kommit dit då har redan "valt" (bort) massor av män som var intresserade av dig men där det var inte ömsesidigt.
Vart är det du vill komma? Jag lyckas inte följa din tankegång alls?
 
För att man inte är van vid att bli avvisad. Man har nu slutligen "valt" en utav alla man pratat med och är intresserad av och då är man orolig. Desto senare in i skedet av att lära känna och bli intresserade av varandra desto mer "jämlikt" blir det även i vem som "väljer" att avsluta men innan du kommit dit då har redan "valt" (bort) massor av män som var intresserade av dig men där det var inte ömsesidigt.
Kvinnor är inte vana att bli avvisade?

De män som beskrivs i dejtingtråden och som du ser som bortvalda verkar oftast vara män som beter sig rövhattigt redan vid första kontakten - inte män som gör ett seriöst kontaktförsök för att de är intresserade av just den kvinna de kontaktar.

Jag undrar också vart du vill komma, det låter misstänkt likt den uttjatade bukeloopen Kvinnor har det mycket lättare än män på Tinder.
 
Kvinnor är inte vana att bli avvisade?

De män som beskrivs i dejtingtråden och som du ser som bortvalda verkar oftast vara män som beter sig rövhattigt redan vid första kontakten - inte män som gör ett seriöst kontaktförsök för att de är intresserade av just den kvinna de kontaktar.

Jag undrar också vart du vill komma, det låter misstänkt likt den uttjatade bukeloopen Kvinnor har det mycket lättare än män på Tinder.
Som jag skrev från början det beror på hur man definierar väljer. Det är definitivt inte bara rövhattar som har valts bort men det är rövhattarna som hamnar på screenshots eller i citat.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
@Voeux Du vet fenomenet när en kvinna tackar nej till en man (jag tänker nu män man inte direkt känner). Det är ju rätt ofta man då har fått något aggressivt nedsättande som svar, typ att man är en ful subba. Vilket ju är konstigt, han tog ju initiativ, varför gjorde han det om jag är en ful subba?

Jag läste någonstans att det som händer i de situationerna är att mannen känner sig KASTRERAD. Därav aggressiviteten (kastrationsångest). Jag kände att en tolkningen förklarar en hel del.

(Den kan också med lite ansträngning förklara vad som händer när en del kvinnor försvarar de här beteendena, eller förnekar dem.)
 
Eftersom ickerövhattarna inte hamnar på screenshots eller i citat så vet varken du eller jag något om ifall sådana blivit bortvalda eller inte.
Det gör jag väl när det finns otaliga inlägg om att man inte vill fortsätta träffas för attraktion saknas alternativt bara fortsätta träffas som vänner eller för att man vill träffas oftare än vad som är möjligt.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det gör jag väl när det finns otaliga inlägg om att man inte vill fortsätta träffas för attraktion saknas alternativt bara fortsätta träffas som vänner eller för att man vill träffas oftare än vad som är möjligt.
Det verkar tämligen väl fördelat för mig. Både att hon tycker att attraktion saknades, att de var överens om att attraktion saknades eller att det är han som säger att det inte klickade riktigt.
 
Efter att ha blivit "vald" av en man i fredags föredrar jag att inte bli det igen. Män tar för sig av det de vill ha. Män "väljer" på jävligt märkliga sätt för ofta.
Jag hoppas verkligen att du orkar och hittar kraften att anmäla och att polisen tar dig på allvar och lyckas göra sitt så han kan få ett straff. Verkligen hemskt det som skedde och jag hoppas du lyckas gå vidare så gott som är möjligt efter en sådan händelse. Ta hand om dig.
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 772
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp