Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Alltså Rousseau höll på och gnällde om att det "är kvinnorna som har den verkliga makten för de har den sexuella makten" bla bla, redan 1700-någonting. Med dagens ögon är det rätt skrattretande att föreställa sig 1700-talskvinnor ha någon särskild makt över män, och dagens män(niskor) som kommer med liknande påstående känns ungefär lika införstående om mäns privilegier och kvinnors utsatta position som herr Rousseau var...
Tänker också på ett Senfeldt avsnitt jag såg för länge sedan där Seinfeldt sitter med "snygg tjej" i soffan och säger något i stil med att hon har överläge för hon vet om de kommer ha sex ikväll eller inte. Blev så otroligt provocerad redan som liten tonåring av det där utalandet. Sitter jag i en soffa hemma hos en man jag nyss lärt känna (eller för all del känt länge och väl) så känner jag fan inget överläge alls, för jag kan aldrig veta om mannen brevid mig kommer respektera ett nej.
Alltså makt och överläge handlar inte om att välja och vraka på dejtingsidor eller att få ligga när man har lust, den VERKLIGA makten är att få slippa sex/dejting när man INTE vill! Det är något som majoriteten av män inte ens verkar reflektera över just för att rätten till sin egen kropp är så självklart för dem.
Hur mycket makt har man egentligen när man inte ens kan få ett jävla "nej" respekterat??

(Obs! Att jag absolut inte ränkar våldtäkt som sex, men en del män verkar ju göra det :rage: :yuck:)
 
Alltså Rousseau höll på och gnällde om att det "är kvinnorna som har den verkliga makten för de har den sexuella makten" bla bla, redan 1700-någonting. Med dagens ögon är det rätt skrattretande att föreställa sig 1700-talskvinnor ha någon särskild makt över män, och dagens män(niskor) som kommer med liknande påstående känns ungefär lika införstående om mäns privilegier och kvinnors utsatta position som herr Rousseau var...
Tänker också på ett Senfeldt avsnitt jag såg för länge sedan där Seinfeldt sitter med "snygg tjej" i soffan och säger något i stil med att hon har överläge för hon vet om de kommer ha sex ikväll eller inte. Blev så otroligt provocerad redan som liten tonåring av det där utalandet. Sitter jag i en soffa hemma hos en man jag nyss lärt känna (eller för all del känt länge och väl) så känner jag fan inget överläge alls, för jag kan aldrig veta om mannen brevid mig kommer respektera ett nej.
Alltså makt och överläge handlar inte om att välja och vraka på dejtingsidor eller att få ligga när man har lust, den VERKLIGA makten är att få slippa sex/dejting när man INTE vill! Det är något som majoriteten av män inte ens verkar reflektera över just för att rätten till sin egen kropp är så självklart för dem.
Hur mycket makt har man egentligen när man inte ens kan få ett jävla "nej" respekterat??

(Obs! Att jag absolut inte ränkar våldtäkt som sex, men en del män verkar ju göra det :rage: :yuck:)

Amen! Att man ens kan prata om ”sexuell makt” utan att ta sexuellt våld i beaktande i diskussionen är bortom allt förstånd. Att ha fysiskt överläge och ha möjligheten att göra vad man vill med en annan människa ÄR makt, även om en aldrig skulle nyttja den makten.

Sedan vet jag inte alls alltid om vederbörande vill ligga, det är ingenting jag har kunnat ta för givet när jag dejtat.
 
@Voeux Du vet fenomenet när en kvinna tackar nej till en man (jag tänker nu män man inte direkt känner). Det är ju rätt ofta man då har fått något aggressivt nedsättande som svar, typ att man är en ful subba. Vilket ju är konstigt, han tog ju initiativ, varför gjorde han det om jag är en ful subba?

Jag läste någonstans att det som händer i de situationerna är att mannen känner sig KASTRERAD. Därav aggressiviteten (kastrationsångest). Jag kände att en tolkningen förklarar en hel del.

(Den kan också med lite ansträngning förklara vad som händer när en del kvinnor försvarar de här beteendena, eller förnekar dem.)

Ja, ”vänsterhora” fick jag höra vid ett tillfälle :grin: Han var också upprörd över att kvinnor ville betala på dejter idag och inte längre uppskattade det fina i att vara hemmafru. Ja alltså, om han ville ha en superkonservativ hemmafru-typ så varför ens bjuda ut mig från början?
 
@Voeux Du vet fenomenet när en kvinna tackar nej till en man (jag tänker nu män man inte direkt känner). Det är ju rätt ofta man då har fått något aggressivt nedsättande som svar, typ att man är en ful subba. Vilket ju är konstigt, han tog ju initiativ, varför gjorde han det om jag är en ful subba?

Jag läste någonstans att det som händer i de situationerna är att mannen känner sig KASTRERAD. Därav aggressiviteten (kastrationsångest). Jag kände att en tolkningen förklarar en hel del.

(Den kan också med lite ansträngning förklara vad som händer när en del kvinnor försvarar de här beteendena, eller förnekar dem.)
Ett sällsynt bra exempel på kastrationsångest läste jag här på buke för några år sedan. En bukefalist hade tillsammans med några andra sett en kvinnlig lastbilsförare typ fickparkera skitsnyggt med sitt åbäke tlll bil.

En man i sällskapet hade då sagt ungefär ”höhö, undrar om hon skulle manövrera min spak lika bra”.

Jag DOG. Han blev alltså så till den milda grad provocerad av att se en kvinna göra det där att han var tvungen att sexualisera situationen - och dessutom sätta in sig själv i den, också som den som blir servad.

Mer kastrationsångest än så blir det inte.

(En bidragande orsak till att jag dog var att bukefalisten berättade det som ett jätteroligt skämt som hon blev :o:o:o:o:o över.)

Edit: såhär var visst kommentaren: "Det där var så jäkla sexigt. Undra om hon hade hanterat min spak med lika stor skicklighet"
 
@durachiny Jag tror inte en sekund på att det är kvinnornas val enbart eller att kvinnor inte vet hur de ska bete sig för att de inte är vana att bli avvisade. Det tyder väl snarare på motsatsen. Man är allt för van att bli avvisad att man inte vill göra fel denna gång. Trodde man att risken att bli nobbad var noll eller nära noll finns det liksom inget att förlora och hur man hör av sig spelar då ingen roll, men det gör det ju. Så många gånger jag velat träffa killen igen, men inte han. Eller att jag duger att ha sex med, men inget mer. Precis som jag har varit den som nobbat den andra ibland. Ibland har jag tagit initiativet och ibland han. Jag tror detta är en skev bild att kvinnor väljer baserat på en liten grupp kvinnor som det stämmer in på. Men det finns en liten grupp killar också som knappt blir nobbade heller så.
 
Sitter jag i en soffa hemma hos en man jag nyss lärt känna (eller för all del känt länge och väl) så känner jag fan inget överläge alls, för jag kan aldrig veta om mannen brevid mig kommer respektera ett nej.
Alltså makt och överläge handlar inte om att välja och vraka på dejtingsidor eller att få ligga när man har lust, den VERKLIGA makten är att få slippa sex/dejting när man INTE vill! Det är något som majoriteten av män inte ens verkar reflektera över just för att rätten till sin egen kropp är så självklart för dem.
Hur mycket makt har man egentligen när man inte ens kan få ett jävla "nej" respekterat??

(Obs! Att jag absolut inte ränkar våldtäkt som sex, men en del män verkar ju göra det :rage: :yuck:)

Men eller hur! Snarare underläge för en har ingen aning om ifall ens gränser kommer respekteras eller inte. Och det verkar ju fan inte bättre än att den osäkerheten är helt enkelt något man får stå ut med som kvinna om en vill ha sex med män, för att känna varandra är ju ingen garanti heller.
 
Men eller hur! Snarare underläge för en har ingen aning om ifall ens gränser kommer respekteras eller inte. Och det verkar ju fan inte bättre än att den osäkerheten är helt enkelt något man får stå ut med som kvinna om en vill ha sex med män, för att känna varandra är ju ingen garanti heller.
Jag tror att detta också ligger till grund för många ”nobbanden”. I alla fall personligen så nobbar jag hellre på förhand när det gäller okända eftersom jag inte vill utsätta mig för risken att jag inte blir respekterad i ett senare skede.
 
Men eller hur! Snarare underläge för en har ingen aning om ifall ens gränser kommer respekteras eller inte. Och det verkar ju fan inte bättre än att den osäkerheten är helt enkelt något man får stå ut med som kvinna om en vill ha sex med män, för att känna varandra är ju ingen garanti heller.
Det är en jäkla risk att ta, helt enkelt, att exponera sin sexualitet mot män.
 
Det är en jäkla risk att ta, helt enkelt, att exponera sin sexualitet mot män.

Även en risk att inte göra det, tyvärr.

Ja 💔

Jag börjar fatta varför jag, av först då alltså helt okänd och förvirrande anledning, känner mig så bekväm med mina nyvunna kvinnliga, feministiska vänner. Att ha den där grundläggande värdegrunden som gemensam sak var tydligen "allt" som behövdes för att jag tom skulle börja uppskatta att umgås i grupp. Jag brukar inte ens klara av att umgås alls med folk jag inte delar hästintresset med (dvs pratar bara häst typ).
 
@durachiny Jag tror inte en sekund på att det är kvinnornas val enbart eller att kvinnor inte vet hur de ska bete sig för att de inte är vana att bli avvisade. Det tyder väl snarare på motsatsen. Man är allt för van att bli avvisad att man inte vill göra fel denna gång. Trodde man att risken att bli nobbad var noll eller nära noll finns det liksom inget att förlora och hur man hör av sig spelar då ingen roll, men det gör det ju. Så många gånger jag velat träffa killen igen, men inte han. Eller att jag duger att ha sex med, men inget mer. Precis som jag har varit den som nobbat den andra ibland. Ibland har jag tagit initiativet och ibland han. Jag tror detta är en skev bild att kvinnor väljer baserat på en liten grupp kvinnor som det stämmer in på. Men det finns en liten grupp killar också som knappt blir nobbade heller så.
Varför måste det vara antingen eller? Som allt annat i verkligheten så är det sällan svart eller vitt utan en glidande skala.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Ja 💔

Jag börjar fatta varför jag, av först då alltså helt okänd och förvirrande anledning, känner mig så bekväm med mina nyvunna kvinnliga, feministiska vänner. Att ha den där grundläggande värdegrunden som gemensam sak var tydligen "allt" som behövdes för att jag tom skulle börja uppskatta att umgås i grupp. Jag brukar inte ens klara av att umgås alls med folk jag inte delar hästintresset med (dvs pratar bara häst typ).
Jag har nästan aldrig haft vänner som inte är radikala feminister. Jag klarar inte annat när jag kan välja själv, släkt och familj är ju något annat. Usch vad den här tråden fick ett illustrativt vidrigt exempel med @parellikusken . Mina tankar går till dig. Män är för jävliga helt enkelt.
 
Jag har nästan aldrig haft vänner som inte är radikala feminister. Jag klarar inte annat när jag kan välja själv, släkt och familj är ju något annat. Usch vad den här tråden fick ett illustrativt vidrigt exempel med @parellikusken . Mina tankar går till dig. Män är för jävliga helt enkelt.
De vänner jag har är självklart feminister med, men har mest manliga vänner. Är två av mina manliga vänner jag varit med sedan det hände och är i deras famn jag funnit tröst.
Och det är skönt att även kunna känna känna mig helt trygg med män. Men jag väljer mina vänner extremt noga.

Tack för dina tankar. ❤
 
Nej jag påstår inte det för jag undrade hur välja definieras.
Okej välja var fel ord. Men du skrivit att det är kvinnan som avgör om det blir en dejt, att det är kvinnorna som har makten och att kvinnor inte är vana att bli nobbade. Och jag upplever det verkligen inte så vilket mitt första svar handlade om, att det är mer gråskala och varierande än så. Jag tycker inte heller att dejtingtrådens inlägg vittnar om kvinnorna har ”fördel”. Det finns vissa användare som kan mer eller mindre ”välja och vraka” men det finns också flertalet som gång på gång blir nobbade och jag tror inte att man skriver om alla gånger man blir nobbad heller. Jag har i alla fall inte gjort det när jag varit i dejtingsvängen.
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
1 006
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 692
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp