Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Jag läser inte datingtråden iofs. Men är inte det fler kvinnor på buke än män? Är det fler än typ två män i datingtråden?

Sedan har jag aldrig hållit på med dating heller.

Jag har bestämt för mig att du i tidigare trådar klart antytt att kvinnor har lättare att träffa någon än killar har. Sedan kanske iofs definierat som dating, appar och sådant.
Lättare att träffa någon, vem som helst? Definitivt. Lättare att träffa kärleken? Ingen aning.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Lättare att träffa någon, vem som helst? Definitivt. Lättare att träffa kärleken? Ingen aning.
Ah, men det är här jag tror vi stöter på problemet mellan vad som är vem som helst. Och jag tänker mig då att vi måste sätta en lägsta nivå. Dvs vi behöver inte diskutera kvinnor och män som krupit fram från under en sten och vill träffa någon som inte har gjort det.

Utan låt säga att vi har en lägstanivå. Personen ska inte förfölja folk, inte tro att "snäll" är att inte slå män/kvinnor. Lägenheten ska gå att gå in i utan att kliva på kläder eller disk. Personen ska ha hela kläder som är tvättade för minst en vecka sedan och duscha minst en gång i veckan, personen har borstat håret denna veckan. Det ska vara en människa som inte tjatar (och inte tre månader efter att någon tackat nej). Om man stöter på personen på en pub ska hen kunna gå ut ur puben utan att slå näsan i dörren och inte spy utanför. Personen ska inte kalla en subba om man tvekar.
(Jag har dock länge haft en känsla av att du definitivt får en flickvän även om du plockar in hälften av ovanstående.)

Så vi tar bort alla som går in i ovanstående beskrivning och tar resten. Har tjejer verkligen lättare att träffa någon, inte vem som helst, utan någon med acceptabel lägstanivå.
 
Senast ändrad:
Ah, men det är här jag tror vi stöter på problemet mellan vad som är vem som helst. Och jag tänker mig då att vi måste sätta en lägsta nivå. Dvs vi behöver inte diskutera kvinnor och män som krupit fram från under en sten och vill träffa någon som inte har gjort det.

Utan låt säga att vi har en lägstanivå. Personen ska inte förfölja folk, inte tro att "snäll" är att inte slå män/kvinnor. Lägenheten ska gå att gå in i utan att kliva på kläder eller disk. Personen ska ha hela kläder som är tvättade för minst en vecka sedan och duscha minst en gång i veckan, personen har borstat håret denna veckan. Det ska vara en människa som inte tjatar (och inte tre månader efter att någon tackat nej). Om man stöter på personen på en pub ska hen kunna gå ut ur puben utan att slå näsan i dörren och inte spy utanför. Personen ska inte kalla en subba om man tvekar.
(Jag har dock länge haft en känsla av att du definitivt får en flickvän även om du plockar in hälften av ovanstående.)

Så vi tar bort alla som går in i ovanstående beskrivning och tar resten. Har tjejer verkligen lättare att träffa någon, inte vem som helst, utan någon med acceptabel lägstanivå.
Ja.
 
Men om trådämnet är "incels och i allmänhet avvisande av män" - dvs, det handlar om män som blir allt från otrevliga till farliga om de blir avvisade - måste vi käbbla sida upp och sida om vilket intryck vi har av dejtingtråden?
Nej det tycker inte jag heller att det behöver diskuteras här utan det blev en konsekvens av fenomenet "välja".
 
Nej det tycker inte jag heller att det behöver diskuteras här utan det blev en konsekvens av fenomenet "välja".
Alltså. Ärligt. En "konsekvens" som du drog igång efter att FÖRESTÄLLNINGEN att kvinnor väljer, togs upp. Det är rätt stor skillnad på att diskutera en föreställning, vilket du inte gjorde, och att som du direkt agera I den föreställningen och då gå på om kvinnors goda valmöjligheter.
 
Ok, då måste det vara utifrån där du är. För som sagt från min utsiktspunkt så verkar killar med jobb, kläder, social förmåga, och hem som inte luktar bli uppsnappade strax (och även några som inte har delar av detta). Om de tolererar normala tjejer (Incels vill ju ha snyggare än normala och är som personer mer icky än normala.).
 
Senast ändrad:
Detta hör inte till ämnet, jag börjar hoppas på en utbrytning ... men jag vet inte hur många gånger jag läst om hur mycket snabbare män går in i en ny tvåsamhet efter en separation än kvinnor. Det talar emot att kvinnor skulle ha det lättare att träffa någon. Har dock inte tid att leta upp stöd för det nu.
Gah! exakt om de är ok, så verkar de ha inga problem alls.
 
Spinner vidare. Det som också är synd med synsättet att kvinnor väljer är att jag kan uppleva en ökad skam när jag då blir avvisad. Eftersom jag upplevt att många antar att jag ska kunna välja och vraka, och vara den som bestämmer vem jag vill ha, så blir det då helt enkelt lite mer skamligt när jag får dissen. Trots att det är världens mest naturliga sak och inte innebär att det är något fel på mig på något sätt. När killar blir avvisade så blir det lite mer ”bättre lycka nästa gång”, och själv upplever jag att det varit lite mer mot folks förväntningar. Främst hos män, de verkar tro att jag har det väldigt lätt. Mina tjejkompisar vet att det inte funkar så för någon utav oss.
Måste få lägga in ett +1 här. Som både socialt funktionsnedsatt och raka motsatsen till normsnygg, som rentav det värsta en kvinna kan vara i dagens samhälle, så är det verkligen inte att välja och vraka som gäller och det finns definitivt en skam i det hela när det ju "ska" vara så jävla enkelt för kvinnor.
Jag är 33 år och har aldrig haft ett förhållande liksom. Inte för att jag valt bort utan för att ingen vill välja mig. Nåja, frånsett en "semistalker" med uppenbara mentala problem då. DET är vad jag kan välja. Yey :meh:
 
Detta hör inte till ämnet, jag börjar hoppas på en utbrytning ... men jag vet inte hur många gånger jag läst om hur mycket snabbare män går in i en ny tvåsamhet efter en separation än kvinnor. Det talar emot att kvinnor skulle ha det lättare att träffa någon. Har dock inte tid att leta upp stöd för det nu.
Jag håller det för mycket troligare att många kvinnor helt enkelt inte vill ha en ny relation när de separerat.
 
Måste få lägga in ett +1 här. Som både socialt funktionsnedsatt och raka motsatsen till normsnygg, som rentav det värsta en kvinna kan vara i dagens samhälle, så är det verkligen inte att välja och vraka som gäller och det finns definitivt en skam i det hela när det ju "ska" vara så jävla enkelt för kvinnor.
Jag är 33 år och har aldrig haft ett förhållande liksom. Inte för att jag valt bort utan för att ingen vill välja mig. Nåja, frånsett en "semistalker" med uppenbara mentala problem då. DET är vad jag kan välja. Yey :meh:


Håller med dig. Visst är det intressant att alla kvinnor som bryter emot normen eller inte passar in på annat sätt mystiskt försvinner i såna här samtal. Däremot de socialt/fysiskt normbrytande männen finns kvar och agerar bevis på att män har svårt att hitta partners.
 
Triggervarning: sexuellt våld

Det har nötts och blötts till och från här på Buke men behovet av att diskutera detta tycks inte lägga sig för mig. Det känns ständigt aktuellt, och nu har kvällstidningarna dessutom dragit igång en artikelserie i ämnet incels. Jag tycker att rörelsen är extremt obehaglig (läs: livsfarlig) och samtidigt som jag är glad över att de dras ut i ljuset så är jag rädd för att det leder till att fler hittar dit.

Samtidigt som detta sker, så ser jag hur jag och mina vänner artigt försöker avvisa män utan att skada deras ego. Vanliga män, sannolikt inte incels, men med grund i samma problematik. Bristen på kvinnors rätt att utan ursäkt säga nej. Mitt avböjande har i de absolut allra flesta fall har tagits emot mycket väl, men vid tillräckligt många tillfällen har det inte gjort det, för att jag ska uppleva obehag kring det hela.

Hur bekväma är ni med att säga nej? Lindar ni in orden i en liten rosett för att det ska låta trevligare? Ursäktar ni er? Hur ska vi som gör detta kunna komma ifrån det?

Hur ska vi hantera problemet med incels? Kan ingen bara stänga ner dessa nätforum? Jag blir tokig!


Jag är ute på äventyrligheter men stannade till på buke en stund. Ska läsa in på mig tråden efterhand. Men ville bara snabbt kommentera.

Jag är försiktig med män på pubar med alkohol inblandat. Jag har efter att ha sagt Nej både blivit upptryck emot en vägg, verbalt hotad, samt fasthållen och nästan indragen på en toalett - räddad av en vän som skrek och kom rusande till undsättning.

Med tanke på de helt vanliga män som bara går undan efter ett avvisande så är det inte en norm med en fysisk reaktion - men tillräckligt tydlig och skrämmande för att jag ska vara försiktig. Jag är nog en såndär "men vad menar hon?" som byter ämne, vänder mig emot nån annan, går iväg... Tja. Jag blir nervös om någon är påträngande för jag litar inte på att mitt Nej kommer att respekteras.
 
Jag är ute på äventyrligheter men stannade till på buke en stund. Ska läsa in på mig tråden efterhand. Men ville bara snabbt kommentera.

Jag är försiktig med män på pubar med alkohol inblandat. Jag har efter att ha sagt Nej både blivit upptryck emot en vägg, verbalt hotad, samt fasthållen och nästan indragen på en toalett - räddad av en vän som skrek och kom rusande till undsättning.

Med tanke på de helt vanliga män som bara går undan efter ett avvisande så är det inte en norm med en fysisk reaktion - men tillräckligt tydlig och skrämmande för att jag ska vara försiktig. Jag är nog en såndär "men vad menar hon?" som byter ämne, vänder mig emot nån annan, går iväg... Tja. Jag blir nervös om någon är påträngande för jag litar inte på att mitt Nej kommer att respekteras.
Kvinnor har ju anledning att inte lita på att Nej respekteras.

Det är också underligt hur extremt explicita NEJ just kvinnors hantering av (i princip okända) män kräver. I de flesta andra sammanhang med folk man inte känner, räcker ju ofta något i stil med Nja, jag tror inte det.

Och så är det bara kvinnor som tycker att mäns farlighet är ett problem!
 
Kvinnor har ju anledning att inte lita på att Nej respekteras.

Det är också underligt hur extremt explicita NEJ just kvinnors hantering av (i princip okända) män kräver. I de flesta andra sammanhang med folk man inte känner, räcker ju ofta något i stil med Nja, jag tror inte det.

Och så är det bara kvinnor som tycker att mäns farlighet är ett problem!
Och det är där jag tycker det försvinner också lite i diskussionen, alla männen som inte tar ett -Nja, jag tror inte det, tycker nog jag hamnar i lådan med killar som inte är helt ok (dvs det är inte synd om dem eller konstigt om de inte får en date, för gud vet vad som skulle hända om du faktiskt vore ihop med en.)
 
Håller med dig. Visst är det intressant att alla kvinnor som bryter emot normen eller inte passar in på annat sätt mystiskt försvinner i såna här samtal. Däremot de socialt/fysiskt normbrytande männen finns kvar och agerar bevis på att män har svårt att hitta partners.
Jamen verkligen! Huvud på spiken!
 
Och det är där jag tycker det försvinner också lite i diskussionen, alla männen som inte tar ett -Nja, jag tror inte det, tycker nog jag hamnar i lådan med killar som inte är helt ok (dvs det är inte synd om dem eller konstigt om de inte får en date, för gud vet vad som skulle hända om du faktiskt vore ihop med en.)
Absolut! Minsta lilla gränslöshet kring min personliga integritet i början, och poff! Borta!
 
Och så är det bara kvinnor som tycker att mäns farlighet är ett problem!

Om man bortser från just denna diskussion så tror jag visserligen att män också anser att mäns farlighet är ett väldigt stort problem. Jag känner många som är rädda för, eller har råkat ut för, oprovocerat våld. Framför allt i krogmiljö och på-väg-hem-från-krogen miljö. Att män utsätter kvinnor för våld skulle jag anta att de flesta män också ser som ytterst problematiskt. Mäns farlighet är helt enkelt ett förbaskat stort samhällsproblem som drabbar precis alla.
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
990
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 588
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp