Kan vi prata lite mer om incels och i allmänhet avvisande av män

Är inte männen som producerats av samhället i vår nutid ditt ansvar? Eller är män helt enkelt sämre av naturen? Patetiska? Tycker sig förtjäna det ena eller andra? Jag har aldrig stött på så mycket dubbelmoral, eller för den delen brist på moral, som i det här forumet. Man vill få ta del av samhället på samma villkor, men de som inte haft det särskilt bra ser man ner på om de är män. Om män har gjort det till en sport att förfördela sitt kön så har kvinnor verkligen inte lärt sig att vara sämre. Det talas illa om människor så fort det finns möjlighet.

Lugn, lugn. Problemet ligger i att koppla alla tänkbara samhällsproblem till mottagandet av invandrare.

Lösningen ligger såklart i massiv finansierad SD-kampanj för homosexualitet - på samma sätt som många konservativa anser sig kunna "bota" homosexualitet bör de nu främja och förhärliga den för att lösa detta problem. Parollen är "go, go, rainbow, incel is no more - SD gillar numer allt som löser samhällsproblem även om det inte innebär stopp vid gränsen och unkna misogyna värderingar.". Putin som stödfinansiär.
 
Nej, det har du alldeles rätt i. Jag skulle gärna låta stora procentandelar av Afghanistans, Pakistans och Jemens kvinnor komma hit som asylflyktingar. Problemet är att jag tror det skulle bli tungt och svårt för dem att komma från ett storfamiljssystem där de stått längst ned på rangskalan till den svenska autonomin och ensamheten. Det är mycket få personer dom klarar en sådan omställning, bara stålkvinnor gör det.

Och vilka är förutsättningarna för lyckade och lyckliga förhållanden mellan svenska incels, och kvinnor från länder som ligger längst i från oss på GAL-TAN-skalan? Och kan vi anta att män som ratats av svenska kvinnor ska falla dessa kvinnor i smaken? Många frågor blir det.
Det finns många kvinnor och flickor med rätt till asyl men den gruppen och gruppen incels hör inte alls till en och samma tråd enligt mig så jag borde inte svarat på den där frågan jag svarade på från början för det drev tråden ännu längre från det riktiga incel problemet. Jag tycker och tror inte att incels kan "botas" med kvinnor alls.
 
Lugn, lugn. Problemet ligger i att koppla alla tänkbara samhällsproblem till mottagandet av invandrare.

Lösningen ligger såklart i massiv finansierad SD-kampanj för homosexualitet - på samma sätt som många konservativa anser sig kunna "bota" homosexualitet bör de nu främja och förhärliga den för att lösa detta problem. Parollen är "go, go, rainbow, incel is no more - SD gillar numer allt som löser samhällsproblem även om det inte innebär stopp vid gränsen och unkna misogyna värderingar.". Putin som stödfinansiär.

Problemet ligger i att människor tycker att deras problem är värst och att allt fokus som inte ligger på deras problem - är ett problem. Det jag anser är det största problemet är att de som anser sig stå på den goda sidan inte kan producera mer än ironi eller hat.
 
Problemet ligger i att människor tycker att deras problem är värst och att allt fokus som inte ligger på deras problem - är ett problem. Det jag anser är det största problemet är att de som anser sig stå på den goda sidan inte kan producera mer än ironi eller hat.

Vilket problem anser någon vara värst? Vad är den "goda" sidan? Anser sig inte alla stå på den "goda" sidan?

Ironi kan jag för övrigt producera men hat har jag länge varit oförmögen att producera.

Jag tycker det är ganska skrattretande att skylla incels på asylinvandring. Svårt att låta bli att ironisera.
 
Vilket problem anser någon vara värst? Vad är den "goda" sidan? Anser sig inte alla stå på den "goda" sidan?

Ironi kan jag för övrigt producera men hat har jag länge varit oförmögen att producera.

Jag tycker det är ganska skrattretande att skylla incels på asylinvandring. Svårt att låta bli att ironisera.

Hur ska människor leva ihop när de som har sämst villkor blir sedda som avskrap? Bara när de gör samma bedömningar som du, eller kan hantera abstrakta tankar lika bra, förtjänar de att bli behandlade som människor? Klarar de inte samma övningar så är det fritt fram för den som hittar det dråpligaste slaget att casha in på likes. Moral är större än att argumentera på ett forum.
 
Hur ska människor leva ihop när de som har sämst villkor blir sedda som avskrap? Bara när de gör samma bedömningar som du, eller kan hantera abstrakta tankar lika bra, förtjänar de att bli behandlade som människor? Klarar de inte samma övningar så är det fritt fram för den som hittar det dråpligaste slaget att casha in på likes. Moral är större än att argumentera på ett forum.

Jag klarar inte att förstå vad du menar. Alls. My bad.

Vem är det som inte förtjänar att bli behandlad som människa? Vem blir sedd som avskrap? Vem är det som har sämst villkor?
 
Lösningen för att minska och/eller stoppa incelrörelsen kommer aldrig att vara att "se till att det finns en kvinna för varje man" :wtf:, utan att på något jäkla vänster lära unga män att ta ansvar för själva, att sex med andra inte är en mänsklig rättighet och att det finns stöd att söka för Alla. Hjälpen finns, men en måste ju söka den för att finna och få.
 
Senast ändrad:
Lösningen för att minska och/eller stoppa incelrörelsen kommer aldrig att vara att "se till att det finns en kvinna för varje man" :wtf:, utan att på något jäkla vänster lära unga män att ta ansvar för själva, att sex inte är en mänsklig rättighet och att det finns stöd att söka för Alla. Hjälpen finns, men en måste ju söka den för att finna och få.
:bow: Det är precis det som är problemet! Så bra formulerat.
 
Vad säger kvinnornas och barnens manliga anhöriga om det tror du? Och hur ska vi sälja in idén? "Hos oss i Sverige är könsfördelningen i befolkningen mycket sned. När du och ditt barn kommer hit förväntas du inleda ett förhållande med någon av våra incels, eftersom unga män utan partner och med litet hopp om att få en, utgör ett stort och farligt samhällsproblem." Personligen tror jag inte att den lösningen hör riktigt hemma i ett demokratiskt samhälle.

och @A_NN_A
Nej, alltså jag menade inte att det är en bra idé för just incelfrågan, den ser jag som en helt annan fråga, ville bara svara på hur man kan få hit fler kvinnor om det nu är det som de som skyller incels på ensamkommande ungdomar vill. Vilket jag ju inte tror att de vill, de vill bara vara emot invandring som grej.
 
och @A_NN_A
Nej, alltså jag menade inte att det är en bra idé för just incelfrågan, den ser jag som en helt annan fråga, ville bara svara på hur man kan få hit fler kvinnor om det nu är det som de som skyller incels på ensamkommande ungdomar vill. Vilket jag ju inte tror att de vill, de vill bara vara emot invandring som grej.

Tack, exakt vad jag menade även om det blev rörigt.
 
Puttar upp en gammal tråd. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zG1E5q/sverige-kan-vara-incel-tatast-i-varlden skrämmande om det stämmer att Sverige ligger på topp i antalet incels på webbforum. Någon som har en vettig förklaring?

Kanske är det att svenska kvinnor i allmänhet är mindre beroende av män socioekonomiskt och att det är mer kulturellt accepterat att vara ensamstående kvinna?
Jag tror att svenska kvinnor över lag har högre krav. Vi är hellre singlar än tillsammans med någon som inte håller nivån. Och så är svenskarna väldigt aktiva online, så det bidrar nog till att man hittar dem online. Plus att svenskar är bra på engelska så de går att hitta även i internationella forum.

Svenska kvinnor är ju väldigt självständiga internationellt mätt. Vi klarar oss liksom själva på ett helt annat sätt än många från andra länder. Vi borrar och hänger upp en hylla själva, vi fixar med våra aktier själva, vi köper fonder och deklarerar själva. Vi kan byta våra egna däck, även om vi inte gör det, etc. Svenska kvinnor är inte alls samma handlingsförlamade våp jag upplever i många andra europeiska länder.
 
Jag tror att svenska kvinnor över lag har högre krav. Vi är hellre singlar än tillsammans med någon som inte håller nivån. Och så är svenskarna väldigt aktiva online, så det bidrar nog till att man hittar dem online. Plus att svenskar är bra på engelska så de går att hitta även i internationella forum.

Svenska kvinnor är ju väldigt självständiga internationellt mätt. Vi klarar oss liksom själva på ett helt annat sätt än många från andra länder. Vi borrar och hänger upp en hylla själva, vi fixar med våra aktier själva, vi köper fonder och deklarerar själva. Vi kan byta våra egna däck, även om vi inte gör det, etc. Svenska kvinnor är inte alls samma handlingsförlamade våp jag upplever i många andra europeiska länder.

Huvudet på spiken. Och det är också anledningen till att endel män söker sig till andra forum för att hitta en fru eller partner. För att svenska kvinnor är så himla krävande och jobbiga, inte lika glada och tacksamma (och knullbara) som importerade kvinnor... Ja jag har hört det sägas (av män) själv, det är inte hittepå.
 
För att svenska kvinnor är så himla krävande och jobbiga, inte lika glada och tacksamma (och knullbara) som importerade kvinnor... Ja jag har hört det sägas (av män) själv, det är inte hittepå.
Jag har också hört det så jag är helt enig med dig. Jag har själv blivit kallad en massa elakheter för att jag inte velat ligga med en viss person. Tyvärr har jag stött på män som när vi pratar om jämställdhet och feminism helt öppet erkänner att de gift sig för att de ska slippa ta hand om barn, städa, laga mat, etc. :eek: :yuck:
 
Jag har också hört det så jag är helt enig med dig. Jag har själv blivit kallad en massa elakheter för att jag inte velat ligga med en viss person. Tyvärr har jag stött på män som när vi pratar om jämställdhet och feminism helt öppet erkänner att de gift sig för att de ska slippa ta hand om barn, städa, laga mat, etc. :eek: :yuck:

Ja, jag har jobbat endel med karlar som sagt att de ska vara barnvakt åt sina egna barn... :meh: För att inte tala om de som "gått med på" fruns tjat om barn, i utbyte mot att slippa ta ansvar för nåt tråkigt som vab, föräldramöten, hämta-lämna och annat som liksom ingår i paketet. Stackars barn att växa upp med den fördelningen och lära sig att så ska det vara.
 
Ja, jag har jobbat endel med karlar som sagt att de ska vara barnvakt åt sina egna barn... :meh: För att inte tala om de som "gått med på" fruns tjat om barn, i utbyte mot att slippa ta ansvar för nåt tråkigt som vab, föräldramöten, hämta-lämna och annat som liksom ingår i paketet. Stackars barn att växa upp med den fördelningen och lära sig att så ska det vara.

Det jag inte fattar är hur i helvete man kan vilja ha barn med en sådan man (än mindre vara ihop med honom)?! Vill man ha barn så desperat finns det spermadonation...
 
Det jag inte fattar är hur i helvete man kan vilja ha barn med en sådan man (än mindre vara ihop med honom)?! Vill man ha barn så desperat finns det spermadonation...

Ja det är för mig helt ofattbart, Men jag antar att det kan handla om utbudet av män. Har en erfarenheten av att män är på det viset är det väl lite skitsamma vem en väljer... spec om en börjar närma sig en ålder där en inte har 10 år på sig att skaffa ett par-tre ungar. Ingen aning.
 

Liknande trådar

Samhälle Förresten stötte precis på den här artikeln. Intelligensen hos män(iskor?) IQ sjunker, istället för att som före 80-talet öka för varje...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Det har visats att flickor får högre betyg än pojkar för samma resultat i grundskola och gymnasium. Det är väl betygens variant av...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
6 682
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp