Kaos (Ulvlek)

Alltså något säger mig att det är något mysko med rollfördelningen…

Antingen att det är ett märkligt antal onda eller skitskumma goda roller.

Varför inte skriva ut annars?

Men något är definitivt i görningen här 🧐
 
Äh bara för att få er att teoria så…

Karamelldrottningen röstar på cirkus pga rimligt med tanke på kaos och en cirkus är ju ett organiserat kaos så ja det låter mycket rimligt :angel:
 
Ja jag ser ju vinstvillkoren

Aha !ja det det står ju att onda vinner när lyan är fler än goda
Jag noterade också den formuleringen och tänker att om det är 1/3 onda som det brukar vara så borde åtminstone lyan + eventuell ond utanför veta just att det finns en utanför medan goda inte har en aning ifall det ska letas vinkar eller om formuleringen är lur.
 
Äh bara för att få er att teoria så…

Karamelldrottningen röstar på cirkus pga rimligt med tanke på kaos och en cirkus är ju ett organiserat kaos så ja det låter mycket rimligt :angel:
Jag känner mig hedrad på nåt sätt. Så angelägen om att inte missa att rösta att rösten kommer en dag för tidigt. Då spelar det inte ens roll om nån är jätteskum imorgon…
 
Jag noterade också den formuleringen och tänker att om det är 1/3 onda som det brukar vara så borde åtminstone lyan + eventuell ond utanför veta just att det finns en utanför medan goda inte har en aning ifall det ska letas vinkar eller om formuleringen är lur.
Hur skulle lyan kunna veta om det finns en ond utanför ? OM det finns en ond utanför lyan i leken så är den väl den enda som vet det iom Ingen specificerad roll lista? :idea:
 
Ja de onda vet inte om det finns någon till ond utanför deras lya. De kan ju gissa och spekulera men inte mer än så. Skulle inte förvåna mig om någon roll blir ond eller redan är det men måste hålla sig hemlig.
 
Hur skulle lyan kunna veta om det finns en ond utanför ? OM det finns en ond utanför lyan i leken så är den väl den enda som vet det iom Ingen specificerad roll lista? :idea:
Matematik om det stämmer med 1/3 onda. Då vet dom. Är de 3 i lyan så lär det finnas en utanför är dom 4 lär det inte finnas nån utanför
 
så det är inte en variant av Habinas lek där alla är goda iaf och du bara säger så så att vi ska misstro varandra?:confused:
Det är fullt rimligt att betrakta allt @Madalitso säger med en viss skepsism, men jag har faktagranskat trådstarten och kan intyga att det som står där är korrekt. Det finns både onda och goda i leken, och -som ju impliceras av vinstvillkoren- en lya. Så ingen behöver grubbla över just det.:)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 148
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 429
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 041
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 998
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp