Bukefalos 28 år!

Kaos (Ulvlek)

Röstlista D1
2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen

Cirkus 1
Hedinn 1
Elo 1
karamelldrottningen 1
qitis 1
heffaklumpen 1
 
Jag måste oxå rösta nu men kommer in innan DL. Alltid svårt i DL1 och det enda jag kan få ihop till en teori är detta..

Nu har jag läst igenom detta inlägget ett antal gånger då det så här långt ger mest information om leken (hittills )
Reagerade ju direkt på att ingen rollista fanns med (trodde LL glömt bifoga den -men ack vad jag bedrog mig :banghead: )
Så tänkte att jag tar LL på orden efter min fråga angående lya att allt faktiskt står i lekstarten :idea:
Lya finns då det står med i vinstvillkoren.
Huruvida någon eller rent av alla onda står utanför lyan från början kan vi inte veta dock j

Jag tänker att onda har störst fördel av dold rollista faktiskt -jag har bestämt för mig att goda specialroller från början kom till just för det vart för ”enkelt” för onda att vinna över bybor?
Har för mig att det diskuterades för ett antal år sedan i anmälningstråden då. Obs här kan jag ha fel ! Det var så pass länge sedan (typ 7 år sedan ) det var på tapeten men så vill jag minnas iaf.

Oavsett det finns någon /några/alla onda utanför lyan från start så måste alla onda ur för att vinna oavsett enligt vinstvillkoren så varje ond ut är ett rätt steg för vinst för goda

För onda gäller att de i lyan är fler än de goda
Så om det finns en (eller flera ) onda utanför lyan så räknas de inte med i vinstvillkoren

Antal onda brukar vara en tredjedel av deltagarna så tja. 12/3 = 4 onda. Med brasklapp för att det kan vara tre eller fem som variabel (beroende på vilka roller som finns i leken , några andra antal än så torde inte vara aktuellt

Sedan tolkar jag jag det som LL fettydligat angående hintförbud och även särskilt påpekat extra i tråden att det är nytt att det är troligt att nögon /några roller som kan få vetskap om andra roller (via tex sia som LL själv skriver ) så nog tror jag det finns roller med förmågor i leken utifrån det

Jag finner det inte så omöjligt heller , baserat på min tanke att jag tycker att onda har störst fördel av dold rollista som jag skrev tidigare, att det rentav kan vara flertalet goda roller som har skills helt enkelt.
Det kommer visa sig genom leken om det antagandet är rätt -eller fel och det är inte viktigt just nu utan det är bara min högst personliga reflektion över balans och obalans i leken

Får man rösta på @Madalitso :D
Det om något vore väl entropi!:angel:

Om alla onda står utanför lyan blir det svårt för onda att vinna eftersom då de vinner när lyan är fler än goda …

Ja det är sant ! Korrigerar mina tankar ang det :up:
Tack

Trots att q läste inlägget flera ggr så missade hon det cirkus påpekade. Det låter inte som en god q i mina öron. Mycket tjat om lya och ond utanför så kanske q vill upplysa om att det faktiskt finns en ond utanför.

fio röstar på qitis
 
Röstlista D1
2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
Cirkus 1
Hedinn 1
Elo 1
karamelldrottningen 1
qitis 2
heffaklumpen 1
 
DL1 alltid lika svårt eller lätt - bara att hugga nån och rösta med en askass motivering eller försöka sig på en teori.

Jag tycker ju att karamells röst på mig redan igår stack ut inte för att den är på mig utan för att den kommer så tidigt och det kan ju faktiskt (!) inträffa nånting skumt under en hel dag till. Nu tycker jag inte att det gjort det men ändå är det lite skumt att ingen annan verkar tycka att det är lite udda. Hedffaklumpen röstar på karamelldrottningen med en annan motivering..för att k själv säger att hon kan bli utröstad... tja jag vet inte. Sen har vi qitis som är rätt förvirrad och inte alls så som hon brukar vara när hon är skarp, visst borde hon väl ändå ha bättre koll på saker och ting? Två vimserier är en för mycket. Jag tänker dels på hur dåligt hon tänkte med matematiken utifrån den presumtiva tredjedelen och dels satt hon tänket att alla kunde vara utanför lyan.
Men åndra sidan så kan det ju vara att de kan hitta varandra genom gissningar tex ? Hade inte @Snurrfian en sådan roll (iofs som utanför lyan har jag för mig ?) de kan ju inte förlora heller så länge det finns någon ond kvar i leken ?
Kanske långsökt men här försöker jag ju tänka vad som kan förekomma iom dold rollista.
Typ. Allt kan vara möjligt ?
en annan grej om det är en ond kvar i leken och den inte är i lyan så kan inte den käka såvida det inte är nån specialroll som är utanför och faktiskt kan käka. Det vet i så fall bara den som har en sån roll

Sammataget.
cirkus röstar på qitis pga för mycket feltänk och inte minst det sista - är hon en ond utanför lyan som dessutom kan käka?
 
Ja DL1 alltid lika svårt eller lätt - bara att hugga nån och rösta med en askass motivering eller försöka sig på en teori.

Jag tycker ju att karamells röst på mig redan igår stack ut inte för att den är på mig utan för att den kommer så tidigt och det kan ju faktiskt (!) inträffa nånting skumt under en hel dag till. Nu tycker jag inte att det gjort det men ändå är det lite skumt att ingen annan verkar tycka att det är lite udda. Hedffaklumpen röstar på karamelldrottningen med en annan motivering..för att k själv säger att hon kan bli utröstad... tja jag vet inte. Sen har vi qitis som är rätt förvirrad och inte alls så som hon brukar vara när hon är skarp, visst borde hon väl ändå ha bättre koll på saker och ting? Två vimserier är en för mycket. Jag tänker dels på hur dåligt hon tänkte med matematiken utifrån den presumtiva tredjedelen och dels satt hon tänket att alla kunde vara utanför lyan.

en annan grej om det är en ond kvar i leken och den inte är i lyan så kan inte den käka såvida det inte är nån specialroll som är utanför och faktiskt kan käka. Det vet i så fall bara den som har en sån roll

Sammataget.
cirkus röstar på qitis pga för mycket feltänk och inte minst det sista - är hon en ond utanför lyan som dessutom kan käka?
Jag säger inget om funderingen i sig -jag tycker dock det borde vara till min fördel att fundera över onda och deras roll i leken. Jämfört med att fundera vilka goda roller som kan finnas bla bla bla

Vimsig är jag ju jämt:D
Och privat är jag inte på topp vilket alla kanske inte vet -men så är det.
Liksom hur många andra har funderat över leken alls -och försökt få den framåt ?
Just sayin’
 
Hedinn röstar på cirkus

Pga att hon var den som drog upp teorin om en ond utanför lyan, så OM det finns en sån kan cirkus mycket väl vara ond, utanför eller i, och försöka connecta med nån utanför/i.
 
Jag måste oxå rösta nu men kommer in innan DL. Alltid svårt i DL1 och det enda jag kan få ihop till en teori är detta..







Trots att q läste inlägget flera ggr så missade hon det cirkus påpekade. Det låter inte som en god q i mina öron. Mycket tjat om lya och ond utanför så kanske q vill upplysa om att det faktiskt finns en ond utanför.

fio röstar på qitis

Eller så grunnar jag ärligt på hur rollerna kan vara förelade i leken (jag är inte den enda ? )
Är väl bättre att fokusera på hur onda kan tänkas ha för roller än vad goda kan ?
Tycker ju (och det står jag för!) att onda gynnas av dold rollista
 
Ska också göra lite annat och behöver få in en röst.

Jag tycker Yem verkar vara jätteskum. Kommer in och anklagar mig för att ha tagit hennes nummer. Att anklaga någon för stöld på det sättet känns hårigt. Ulvigt.

Elo röstar på Yem
 
Man vet aldrig vad @Madalitso kan hitta på om ni inte följer reglerna, :cautious: så för säkerhets skull kanske ni ska tänka på den femte regeln. ;)
*För att underlätta för LL ska röstlistan hållas uppdaterad.
 
Röstlista D1
2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
Cirkus röstar på Qitis
Hedinn röstar på cirkus
Elo röstar på Yem

Cirkus 2
Hedinn 1
Elo 1
karamelldrottningen 1
qitis 3
heffaklumpen 1
Yem 1
 
Glömde!

Men innan jag glömde så tyckte jag att både @fio och @cirkus har gjort lite konstiga val, jag tycker q ganska ofta är lite ute och snurrar för att få igång leken och att det skulle göra henne ond känns lite märkligt?

Jag tror det är två onda som låtsas inte veta om varandra (och det kanske de inte gör eller en kanske känner till den andra, vad vet jag?) och då faller min röst på cirkus som dels hävdade att hon inte sett fios röst 5 minuter tidigare och dels för att en uddaröst på fio känns meningslös.

Om q i slutänden visar sig vara ond och cirkus god så får jag väl äta upp det men så är det ju alltid. :p

LenaH röstar på cirkus
 
Röstlista D1

2/2 Karamelldrottningen röstar på cirkus
15.29 qitis röstar på Hedinn
16:26 yem röstar på Elo
16.55 Heffaklumpen röstar på karamelldrottningen
18.34 Paddington röstar på qitis
19.21 Klara röstar på heffaklumpen
19.51 fio röstar på qitis
19.56 Cirkus röstar på Qitis
20.10 Hedinn röstar på cirkus
20.11 Elo röstar på Yem
21.26 LenaH röstar på cirkus


Cirkus 3
Hedinn 1
Elo 1
karamelldrottningen 1
qitis 3
heffaklumpen 1
Yem 1
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 909
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 587
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 311
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp