Kaos (Ulvlek)

Är det nånting jag lärt mig av den här leken så är det att det inte går att vara helt säker på nånting. Alltså verkligen! Så intressant lek och svår.
 
Det är inte jag. Jag tror fortfarande på karamell men rösta ut mig om ni behöver först.
 
Uppdatering
Under "natten" dör klara, tvilling 2.

Roller:
Goda
Storbonde:
Får sia tre spelare under spelets gång. NattDL.
Bagare: Om bagaren väljs som käk dör denne som vanligt, men nästa natt är ulvarna mätta och orkar inte käka.
Nakor: Odödlig i käk
Tvillingar: Två goda som känner till varandra och får kommunicera utanför leken.

Onda
Ledarvargen:
Ond utanför lyan som känner till lyamedlemmarna men inte eventuella specialroller. Om denne väljs som käk får den istället välja en av ulvarna som blir käk och kommer själv med i lyan. Om alla ulvar dör får ledarvargen förmåga att käka. NattDL på eventuellt käk.
Ulv i fårakläder: Denne röstar dolt i pm till LL, rösten i leken räknas ej. Är med i lyan. DagDL.
Häxa: Får vid ett tilfälle förhäxa en deltagare, dennes röst räknas ej nästkommande lynch. Del av lyan. NattDL.
 
Attans då!

Känner ändå att jag vill syna @Yem först pga skumt Spel totalt. Dels rösten på mig i DL 2 , och kanske framförallt röständrlngen till goda Heffaklumpen i trubbellynchen.
Samt totalt sett liten delaktighet i grävandet efter onda. Så jag lägger min röst där redan nu oavsett när dagDL blir av
Qitis röstar på Yem
 
Ok Klara dog. Trist. Men att hon var tvilling (?!) det var otippat!
Var det vad du tänkte @qitis ?
Jag räknade ut det igår. Men hade tre troliga kandidater efter det visade sig att @QueenLilith var tvilling. Gick att begränsa det till dem utifrån vilka QL hade röstat på och vilka som hon höll åt det godare hållet. Trodde länge det var @fio som var tvillingen men det framkom igår att så inte var fallet. Utifrån diskussionerna med klara och fio och så hjälpte ju @Lobelia till mitt sitt ”klarnande” inlägg dessutom 👍
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 618
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 268
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp