Kaoset del 2

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 486
  • Visningar Visningar 329 898

Bukefalos 30 år!

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Kan säga att igår var jag brutalt sugen på vin, just för att bedöva. Det är fint att känna starka känslor, men också fruktansvärt jobbigt, dränerande, jag känner mig helt utmattad.

Vill dock tillägga att jag aldrig skulle agera på suget, det är inte värt det.
Som sagt, kämpe och hjälte :bow:

Kan säga att igår var jag brutalt sugen på vin, just för att bedöva. Det är fint att känna starka känslor, men också fruktansvärt jobbigt, dränerande, jag känner mig helt utmattad.

Det här berättar mycket om hur vidrigt alkoholberoende är, tycker jag. Att dina jobbiga känslor (alla har ju jobbiga känslor mer eller mindre) tar sig uttryck som sug efter alkohol. Trots fyra år utan alkohol. Det är bannemej sanslöst!

Och jag tror på att du aldrig kommer att agera på suget. <3

Kram ❤️ du har kommit så grymt långt i ditt arbete med dig själv :bow:

En liten uppdatering från mig! Skrev till min (fd) terapeut och frågade om det var kvinnomöte imorgon, det var det tyvärr inte. Men hon erbjöd sig att ha ett enskilt videomöte med mig 🥺

Ville lufta om suget jag haft, och situationen jag (fortfarande) är i... det var fint att prata av sig lite. Ska gå på nästa möte som är 7 januari.

Annars så har jag varit ute på lokal med jobbet, och jag hade jättekul, det var min allra bästa gång nykter ute hittills :) när folk började prata om att gå ut på krogen vid 22.30 så kände jag att det var dags att åka hem.
Var sinnessjukt socialt bakfull dagen efter, men det får vara värt det, det händer ju inte speciellt ofta 😁

Jul/nyår närmar sig. Julen känns lugn, åker hem till mamma och pappa, äter gott och umgås. Nyår har jag noll planer, kommer nog ta bort instagram iallafall, den tillför sån onödig stress. Kanske beställer hem pizza och bokar tvättstuga.

Blev inget möte den 7:e januari, kände inget behov av det efter vårat videomöte.
Har det lite jobbigt privat just nu (igen) men har noll sug tack och lov.

Men min mamma ringde idag, frågade hur läget var - "Hur går det med allt? Du tar väl inte till drickat". Det var längesen hon frågade nu och jag känner att jag hanterar hennes oro bättre nu, svarade bara ärligt att det var lugnt och att jag kommit såpass långt att jag kan hantera det nu.
Hon kommer nog ha en oro resten av sitt liv skulle jag tro ❤️

12240.webp

Troligen för att jag ljugit så mycket tidigare och dolt allting. Vi alkoholister blir ju experter på att dölja saker :)
Men det är okej, hon får vara orolig så länge hon inte lägger för mycket oro på mig.
Bra att du kan hantera det, och inte tar åt dig om.hon projicerar. Jag tänker att det hade varit en nästan konstig mamma om hon inte nånstans har en oro för dig när det gäller alkohol. Och därför blir lite extra orolig när du har det jobbigt av någon anledning.

NU har jag äntligen tagit tag i det hela och avslutat relationen som varit helt underbar men som också har ätit upp mig inifrån.
Detta innebär också att jag har förlorat min bästa vän 💔❤️

Jag är så JÄVLA LEDSEN 😭 jag vet att det kommer bli bra, men det gör så jävla ont.

NU har jag äntligen tagit tag i det hela och avslutat relationen som varit helt underbar men som också har ätit upp mig inifrån.

Jag är så JÄVLA LEDSEN 😭 jag vet att det kommer bli bra, men det gör så jävla ont.
Men heja dig! Och en stor kram, fattar att det måste vara skitjobbigt.

Shit vad stort ❤️

Vad är det för fel på våran mamma.

Hon ringde mig nyss, jag har varit jätteledsen över uppbrottet idag, jag grät när hon ringde.
"Det hjälper inte att gråta, du dricker väl inte"

Sa att hon måste sluta projicera sina oroliga känslor på mig, att hon får gå på anhörigmöte eller be mig ta blodprover om hon nu är orolig.
Fräste nog ifrån lite och då sa hon "sluta käfta emot" 🙂🙂
Ska egentligen dit på middag på fredag men nu har jag verkligen ingen lust.

Vad är det för fel på våran mamma.

Hon ringde mig nyss, jag har varit jätteledsen över uppbrottet idag, jag grät när hon ringde.
"Det hjälper inte att gråta, du dricker väl inte"

Sa att hon måste sluta projicera sina oroliga känslor på mig, att hon får gå på anhörigmöte eller be mig ta blodprover om hon nu är orolig.
Fräste nog ifrån lite och då sa hon "sluta käfta emot" 🙂🙂
Ska egentligen dit på middag på fredag men nu har jag verkligen ingen lust.
Gå inte dit! Tycker hon får ge sig och ta ansvar för sin egen oro. Du kan inte hålla på och ta hand om henne för att hon inte kan lära sig att lita på dig.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka