Kastrerad hona, beter sig som om hon löper...

X

Xeline

Min ena hona kastrerades i höstas och hon beter sig som om hon löper. Är det vanligt ? Tänk om (hemska tanke) veterinären inte fick ut paketet och det kommer kattungar...

Hon skriker och springer ut och in som en vettvilling och det går hanar utanför och trånar. Det finns okastrerade honom alldeles hos grannen, men hanen jag sett går även hos oss.

Den andra kattan beter sig mer normalt. Hon talar om för de uppvaktande herrarna att de inte är välkomna i det här reviret.
 
Jag har för mig att det kan hända att smådelar av äggstockarna kan bli kvar och fortsätta producera hormoner. Det skulle ju i sådana fall kunna förklara saken.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har haft fertila djur i många år och under vissa perioder är ju honorna lite mer bananas. Helt normalt. Honan jag har nu är 2 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Corax
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 986
Senast: Rosett
·
Katthälsa I morse vaknade jag av att det lät som att en katt blev flådd utanför dörrn och tänkte att det väl var parning på gång. Vaknade igen...
Svar
13
· Visningar
1 604
Senast: Yrja
·
Övr. Katt Jaha... Har fått en mammakatt och tvåkattbebisar på halsen... (ja, eller har ju haft dom nu i ca 4veckor) :D Ungarna är nu 6veckor, men...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp