Kattbilder #6

Fått span på fåglarna
20210106_105356.jpg
 
Min älskade lilla farbror ❤️

I tisdags flyttade han och jag till vår nya lägenhet, efter en minst sagt jobbig bilfärd med en mycket olycklig katt som jamade från det att vi gick in i hissen i gamla huset till att vi kom in genom dörren till vårt nya hem. Så fort han kunde gå ut från transportburen blev det däremot tyst. Han var jättenyfiken och scannade snabbt av alla rum, högt & lågt.

Redan efter första natten var han otroligt nöjd. Han älskar ytan (den nya lägenheten är nästan dubbelt så stor som vår förra), han älskar alla nya liggplatser (min nya köksstol är redan nedhårad 😒😂), han traskar runt och spinner för sig själv och stryker sig mot allt & alla och är fullkomligt harmonisk.

Såå glad över att jag kunde köpa en så stor lägenhet till oss! Dessutom ligger den centralt med massor av människor som rör sig i området så katten har massor att titta på från fönstren. Här ska vi allt kunna trivas! 😍

thumbnail_image0000001.jpg
 
Ja den här lilla rödtotten har varit med om en hel del ❤️ Från att ha blivit övergiven av sin förra ägare, till omhändertagen och placerad på ett katthem i ett år (med ca 10m2 att bo på...), till adopterad av mig och bosatt i en tvåa på 47m2 och nu till en fyra på 85m2. Nästa gång köper jag en femma, sexa eller hus så fortsätter vi trenden med allt större bostäder 😅
 
Jag måste ju erkänna att det är något speciellt med röda katter ändå. Kanske beror det på att min första katt var röd eller så tycker jag helt enkelt bara om färgen 😍
 
Jag måste ju erkänna att det är något speciellt med röda katter ändå. Kanske beror det på att min första katt var röd eller så tycker jag helt enkelt bara om färgen 😍
Älskar röda katter! Jag har alltid önskat mig en röd katt i barndomen men eftersom färgen var det sista som var viktigt när vi i familjen skulle välja en ny familjemedlem blev det aldrig så.

När jag sen var på katthemmet för att välja min egen katt fanns det tre att välja på, en vit/grå, en grå och så den här röda herren. Jag frågade personalen vilken katt som var i störst behov av ett nytt hem och då föll valet på honom. Han var svår att utplacera eftersom han dels var äldre (7 år) och dels väldigt skarp och kunde både bitas och rivas ordentligt så han behövde komma till en tålmodig (läs: oförståndig) ägare 😂

Numera (snart 4 år senare) är han goaste kelgris och att han dessutom är röd är bara en bonus! 😍
 
Jag är definitivt med i röda katters fanclub, hade för ett antal år sedan en mycket speciell och fin kattpojke som hette Spencer. Med lååång randig svans som en lemur och en del vitt. Och sedan älskade, saknade, Floyd som fick följa med på köpet när jag skulle hämta Ebba. Lite för att han påminde mig så om Spencer. Kanske för klent statistiskt underlag men de hade också en hel del gemensamt som väldigt roliga, sociala, tillgivna och allmänt fantastiska.
:heart
 
Jag är definitivt med i röda katters fanclub, hade för ett antal år sedan en mycket speciell och fin kattpojke som hette Spencer. Med lååång randig svans som en lemur och en del vitt. Och sedan älskade, saknade, Floyd som fick följa med på köpet när jag skulle hämta Ebba. Lite för att han påminde mig så om Spencer. Kanske för klent statistiskt underlag men de hade också en hel del gemensamt som väldigt roliga, sociala, tillgivna och allmänt fantastiska.
:heart
Jag instämmer helt i beskrivningen. Det är nog inte särskilt signifikant för just röda katter men ändå 😁

Älskar hans vita fläck på bröstet, tjocka päls, gröna ögon och enorma tassar 😍

50827371_10161528177280089_1704587758602813440_o.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Lyan
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 095
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
64 65 66
Svar
1 301
· Visningar
76 935
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 864
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp