Hur matar man en katt omedvetet? Ställer man ut mat och vatten är det en medveten handling.
Jag matade en förvildad katt i ett stall där jag stod. Han fick bara mat när jag gav honom direkt, la aldrig ut så andra katter kunde ta maten. Sakta men säkert kunde jag röra honom och jag såg till att han kastrerades. Jag blev lovad att han skulle få stanna men jag flyttade.
Sista gången jag såg honom hade han hitta mig en mil längre bort och tyvärr hämtades han upp av en familj som fått honom och han kom aldrig tillbaka, men det förklarade varför jag så många gånger hört en katt jama utanför huset trots att jag inte såg honom. Mina syskonbarn som var på besök över påsken sa att de hade sett en vit katt på parkeringen och jag sprang ut och lockade. Ur mörkret kom han springandes till mig på parkeringen och han fick mat och vatten och följde med hem.
Dagen efter ringde jag till stallet och undrade över katten och fick då vet att de givit bort honom, så den familjen hämtade honom och han kom aldrig mer tillbaka. Ett av mitt livs största svek.