Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du hade ju kunnat sÀlja katterna frÄn automaten och pÄ sÄ sÀtt fÄ rÄd till större boende.
![]()
Samma hÀr (fast balkong)Sitter i vardagsrummet med tjock filt. Herrarna ville ut pÄ altanen sÄ nu Àr dörren öppen Ä jag fryser. # kattÀgd![]()
AnmÀl!Blev precis rÄnad av fluffig tjuv! Han snodde parmesan Ä drog.![]()
Hans storebror! Som Àr en hal jÀkel.AnmÀl!
Jag hade sÄ gÀrna velat se och höra den rÀttegÄngen.
Vem anlitar den fluffiga tjuven som försvarsadvokat, tror du?
![]()
Tja katter Àr ju ALLTID helt oskyldiga.Hans storebror! Som Àr en hal jÀkel.![]()
Jag har inget tips pÄ klorhexidinet, men Àr han inte alls intresserad av tex liquid snacks sÄ du kan lÄta honom Àta metacamen pÄ egen hand frÄn tallrik? SÄ Àr det ju Ätminstone ett moment mindre kopplat till att öppna mun.Hur öppnar ni munnen pÄ er katt?
Urax har ju dragit ut en del tÀnder och jag behöver kontrollera munnen varje dag och lÀgga pÄ klorhexidingel pÄ ett stÀlle som fortfarande Àr inflammerat + ge Metacam.
Tidigare har jag tagit tag i överkÀken med ena handen (tummen och pekfingret bakom hörntÀnderna typ) och försiktigt tryckt ned underkÀken genom att lÀgga tryck pÄ framtÀnderna i underkÀken med andra handen. Han har hÄllt munnen öppen en kort stund iallafall.
Nu Àr Urax bra trött pÄ att bli undersökt i munnen efter snart 3 veckor och jag fÄr inte öppnat munnen pÄ honom. Han biter ihop stenhÄrt och om jag vÀl fÄr bÀnt upp munnen sÄ hugger han igen den lika snabbt och jag hinner inte se eller göra nÄgonting.
BÀttre tillvÀgagÄngssÀtt?
Han Àr inte matmotiverad alls och tycker inte om att bli klappad eller kliad etc. sÄ jag har liksom inget att erbjuda som belöning
Jag har testat att lÀgga metacamet pÄ/i hans vanliga mat och liquid snacks men Àven Royal Canin Instinctive, kokt kyckling och toppingfoder med tonfisk (som han Àlskar) men han vill inte Àta detJag har inget tips pÄ klorhexidinet, men Àr han inte alls intresserad av tex liquid snacks sÄ du kan lÄta honom Àta metacamen pÄ egen hand frÄn tallrik? SÄ Àr det ju Ätminstone ett moment mindre kopplat till att öppna mun.
Har du testat att strö Fortiflora över Metacamet?Jag har testat att lÀgga metacamet pÄ/i hans vanliga mat och liquid snacks men Àven Royal Canin Instinctive, kokt kyckling och toppingfoder med tonfisk (som han Àlskar) men han vill inte Àta det
Testade allra först att ge rent pÄ tallrik och frÄn spruta, han tog metacam sÄ som ungkatt och tyckte det var godis dÄ![]()
TyvÀrr tycker han inte om Fortiflora hellerHar du testat att strö Fortiflora över Metacamet?
SĂ„ har jag fĂ„tt Esko att slicka i sig antibiotika, bara jag har tillrĂ€ckligt mycket (1/3 pĂ„se) pĂ„ en dos medan Tess VĂGRAR Ă€ta Fortiflora!
Testa göra som man gjorde förr med hÀstar? Fick göra sÄ med Sparky nÀr jag medicinerade henne 6 ggr/dag nÀr vi hade urinvÀgsinfektions-cirkusen.Jag har testat att lÀgga metacamet pÄ/i hans vanliga mat och liquid snacks men Àven Royal Canin Instinctive, kokt kyckling och toppingfoder med tonfisk (som han Àlskar) men han vill inte Àta det
Testade allra först att ge rent pÄ tallrik och frÄn spruta, han tog metacam sÄ som ungkatt och tyckte det var godis dÄ![]()
Inte konstigt att hon sprang och gömde sig, jag stoppar alltid i mungipan pÄ bÄde hÀstar, hundar och katter för dÄ kan jag fÄ det lÀngre in och trycker sedan in det sÄ det hamnar Ànnu lÀngre bak. Jag hade ocksÄ sprungit om nÄgon tryckte nÄgot hÄrt mot mitt tandkött.Testa göra som man gjorde förr med hÀstar? Fick göra sÄ med Sparky nÀr jag medicinerade henne 6 ggr/dag nÀr vi hade urinvÀgsinfektions-cirkusen.
Egentligen gillar hon Metacam och Àter det vanligtvis direkt pÄ fat (sprutar det bara pÄ fatet utan mat och hon slickar i sig) men hon blev misstÀnksam för all form av mat/hantering och Ät ingen mat alls ett tag.
Som med hÀstar menar jag alltsÄ att du drar in Metacamet i sprutan och sedan trycker sprutan mot tandköttet tills han öppnar pga gör ont. JÀttejÀttetaskigt, jag vet, men det Àr ju för hoppningsvis inte förevigt.
Gjorde verkligen ont i mattesjÀlen men det var viktigare att hon fick i sig sina mediciner tyckte jag.
Sedan var hon misstÀnksam och jag fick knappt titta Ät hennes hÄll (hon sprang och gömde sig) men hon verkar ha kommit över det nu.![]()
Hon Àr smart. SÀtter jag det i mungipan skakar hon pÄ huvudet sÄ all medicin sitter pÄ vÀggarna och skÄpluckor i stÀllet. DÀr gör den ingen nytta.Inte konstigt att hon sprang och gömde sig, jag stoppar alltid i mungipan pÄ bÄde hÀstar, hundar och katter för dÄ kan jag fÄ det lÀngre in och trycker sedan in det sÄ det hamnar Ànnu lÀngre bak. Jag hade ocksÄ sprungit om nÄgon tryckte nÄgot hÄrt mot mitt tandkött.![]()