Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har alltid haft 160 000 kr men kommer fÄ sÀnka till 60 000 kr (vilket inte Àr mycket nÀr hjÀrtat krÄnglar), dÄ det Àr nÀst högsta beloppet. Haft lÄg sjÀlvrisk och lÄg rörlig (1500 kr + 15%) och ÀndÄ kommit lindrigt undan tidigare (runt 800 kr/mÄnad)
Synd att det inte finns ngt steg mellan 60’ och 160’. Men kanske kan vara vĂ€rt att höja iaf fasta sjĂ€lvrisken. Rörlig Ă€r ju lite mer vanskligt med hög.
Usch kÀnns hemskt nÀr man behöver dra ner pÄ försÀkringen. Det har verkligen gÄtt utför med kostnaderna sen pandemin.

Sune, multisjuk, har haft en del vÀldigt dyra veterinÀrbesök genom Ären men inga radikala höjningar pga det hittills. FÄr se vad som hÀnder i september nÀr hans förnyas, han kommer dÄ vara drygt 14 Är och dyr tandoperation under detta försÀkringsÄr. Vilket tidigare inte ingÄtt i hans men som lagts till nÄn gÄng sÄ jag vart förvÄnad nÀr de ersatte det mesta.
Jag har turen att mitt ex (Sunes husse) betalar hÀlften av hans försÀkring och vÄrd fortfarande.

Har du fÄtt förslag pÄ pris om du sÀnker och höjer sjÀlvriskerna eller ska du kontakta dem för det nu? Hoppas det blir rimligt iaf.

Synd att det inte finns ngt steg mellan 60’ och 160’. Men kanske kan vara vĂ€rt att höja iaf fasta sjĂ€lvrisken. Rörlig Ă€r ju lite mer vanskligt med hög.
Usch kÀnns hemskt nÀr man behöver dra ner pÄ försÀkringen. Det har verkligen gÄtt utför med kostnaderna sen pandemin.

Sune, multisjuk, har haft en del vÀldigt dyra veterinÀrbesök genom Ären men inga radikala höjningar pga det hittills. FÄr se vad som hÀnder i september nÀr hans förnyas, han kommer dÄ vara drygt 14 Är och dyr tandoperation under detta försÀkringsÄr. Vilket tidigare inte ingÄtt i hans men som lagts till nÄn gÄng sÄ jag vart förvÄnad nÀr de ersatte det mesta.
Jag har turen att mitt ex (Sunes husse) betalar hÀlften av hans försÀkring och vÄrd fortfarande.

Har du fÄtt förslag pÄ pris om du sÀnker och höjer sjÀlvriskerna eller ska du kontakta dem för det nu? Hoppas det blir rimligt iaf.
Hoppas du slipper chockhöjning trots operation ❀ Och skönt att kunna dela lite pĂ„ kostnaderna! Jag ska prata med försĂ€kringsbolaget imorgon och höra vad dem sĂ€ger 😞

Fick Àntligen svar frÄn försÀkringsbolaget! De erkÀnde att prishöjningen var i högsta laget nÀr de rÀknade manuell, sÄ de sÀnkte initiala höjningen med 300 kr.

Eftersom han Àr dÄlig och troligtvis kommer behöva göra hjÀrtundersökningar inför ytterligare tandoperationer i Är, vÄgade jag inne sÀnka veterinÀrvÄrdsbeloppet Ànnu. Och att jag fÄr 3000 kr för veterinÀrfodret i Är.

Höjde sjÀlvrisken med 2000 kr och fick ner mÄnadspriset sÄ det blev en höjning pÄ 100 kr istÀllet för 800 kr initialt :)

Fick Àntligen svar frÄn försÀkringsbolaget! De erkÀnde att prishöjningen var i högsta laget nÀr de rÀknade manuell, sÄ de sÀnkte initiala höjningen med 300 kr.

Eftersom han Àr dÄlig och troligtvis kommer behöva göra hjÀrtundersökningar inför ytterligare tandoperationer i Är, vÄgade jag inne sÀnka veterinÀrvÄrdsbeloppet Ànnu. Och att jag fÄr 3000 kr för veterinÀrfodret i Är.

Höjde sjÀlvrisken med 2000 kr och fick ner mÄnadspriset sÄ det blev en höjning pÄ 100 kr istÀllet för 800 kr initialt :)
Skönt att det löste sig! 18 000 om Äret Àr sanslöst mycket att betala för en försÀkring för en enda katt.

Megara sover, helt avslappnad pÄ sin fleecefilt med resten av filten lagd över henne. Men hennes svanstipp rör sig fortfarande. Bara svanstippen. Vet inte hur jag ska tolka det.

Min lille kattprins som Ă€r fem mĂ„nader gammal fick idag diagnosen trolig FIP 😞 Han har feber men Ă€ter, dricker, kissar, bajsar. Har ascites, prov Ă€r ivĂ€gskickat. Insatt pĂ„ extremt kostsam behandling, men det Ă€r det vĂ€rt bara för att Ă„tminstone ge honom chansen 😕 Nu vĂ€ntar nĂ„gra spĂ€nda dagar för att se om det vĂ€nder eller blir sĂ€mre

Min lille kattprins som Ă€r fem mĂ„nader gammal fick idag diagnosen trolig FIP 😞 Han har feber men Ă€ter, dricker, kissar, bajsar. Har ascites, prov Ă€r ivĂ€gskickat. Insatt pĂ„ extremt kostsam behandling, men det Ă€r det vĂ€rt bara för att Ă„tminstone ge honom chansen 😕 Nu vĂ€ntar nĂ„gra spĂ€nda dagar för att se om det vĂ€nder eller blir sĂ€mre

Är du med i kampen mot fip pĂ„ fb?
DÀr kan du fÄ vÀldigt vÀrdefull hjÀlp.

Jag Ă€r sĂ„ glad för mina tjejer men samtidigt sĂ„ fattas mina killar mig sĂ„ oerhört mycket 💔
Skulle vÀldigt gÀrna köpa en katt frÄn Paisleys uppfödare, dÄ har jag iaf de bÀsta förutsÀttningarna att fÄ en sund och trevlig misse.
Drömmen hade varit en helsvart Exotic đŸ–€

Han verkade behöva en god natts sömn (samt febernedsĂ€ttande), för i morse var det en pigg kille som sprang och mötte mig i morse och berĂ€ttade att han ville ha frukost :heart: Tredje medicingivan i eftermiddag och just nu ser det lovande ut 🙏 Han har varit vaken och pigg hela morgonen och förmiddagen, tittat pĂ„ snöflingor och fĂ„glar utanför fönstret, lekt med leksak. Var fortfarande pigg nĂ€r jag gick hemifrĂ„n, lĂ„g och tittade ut genom fönstret.

Idag fick jag klappa Beata utan att ha godis :banana:
Charlie har helt glömt bort att han var rÀdd för oss en gÄng i tiden. Han Àr vÀldigt nÀrgÄngen nu och blir lite mycket ibland.
Dagny Àr det 50/50 med. Vissa dagar fÄr jag ta pÄ henne massor och andra dagar fÄr jag inte komma nÀra alls.
Beata har vi bara fÄtt röra nÀr hon Àter godis stick och dÄ har hon varit pÄ sin vakt dÄ med.

Men nu sÄ var hon trött och lÄg pÄ golvet bredvid Charlie Och jag gick för att klappa Charlie och hon gick ivÀg lite men la sig igen sÄ jag tog ett steg till och kunde dÄ klappa pÄ henne lite. SÄ duktig hon Àr.

IMG_3124.webp

Var borta frĂ„n Sickan i ett dygn nĂ€r vi var och kollade hus i Jkpg nu i helgen. Ett dygn, och det kĂ€ndes som en evighet 😬 Hur ska det gĂ„ sen nĂ€r vi Ă€r mitt i flytten och han ska bo hos min pappa i flera veckor? đŸ˜©

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar