Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Försöker fÄ tag i veterinÀr för vanlig vaccinering. Vill helst inte Äka lÄngt, med tanke pÄ hur Maggan mÄr i bilbur.

FÄr inte tag i nÄgon. Antingen svarar de inte eller sÄ sÀger telefonsvararen att det Àr utanför öppettiderna (trots att jag ringer under de tider som stÄr pÄ hemsidan). Suck.

Nu har jag nog hittat en (hÀst)veterinÀr i grannbyn. TÀnkte testa ringa henne och hon kanske rent av kan komma hem till oss och vaccinera hÀr. Betalar gÀrna lite extra för det.

Det finns inte hos dig, men vethome kommer hem och vaccinerar och liknande. Utan att det kostar nÄgot mer Àn ett vanligt vetbesök för att vaccinera.

https://vetathome.se/boka-tid/?gad_...LhWIQo2Gy8wLp83QoI0RH0uqZXyulmzRoC7ysQAvD_BwE

Funderar pÄ att göra det nÀsta gÄng. Jag kan droga ner Megara med lite bonqat i förvÀg och undvika stress för oss alla. Kan be dem klippa klor pÄ samma gÄng tÀnker jag.

Det finns inte hos dig, men vethome kommer hem och vaccinerar och liknande. Utan att det kostar nÄgot mer Àn ett vanligt vetbesök för att vaccinera.

https://vetathome.se/boka-tid/?gad_...LhWIQo2Gy8wLp83QoI0RH0uqZXyulmzRoC7ysQAvD_BwE

Funderar pÄ att göra det nÀsta gÄng. Jag kan droga ner Megara med lite bonqat i förvÀg och undvika stress för oss alla. Kan be dem klippa klor pÄ samma gÄng tÀnker jag.
Jag skulle inte kunna göra det 💀 Alice Ă€r skygg för alla frĂ€mlingar Ă€ven hemma och kĂ€nner dessutom till alla gömstĂ€llen :cautious:
Hos veterinĂ€ren hĂ„ller hon sig Ă„tminstone stilla 😅

Har nog fÄtt tag i en veterinÀr som kan svÀnga förbi och vaccinera hÀr hemma :banana:SÄÄ skönt att slippa Äka ivÀg med Maggan. Visst, hon kommer vara livrÀdd ÀndÄ. Men inte för att vara den som Àr sÄn, men det Àr hon alltid :o BÀttre dÄ att kunna springa ivÀg och gömma sig hemma nÀr allt Àr över.

Äsch, veterinĂ€ren hade inte rĂ€tt vaccin hemma. Hade kattpest+snuva, vi behöver bara snuva. Vet inte om det spelar nĂ„gon roll egentligen? Eller? Suck. FĂ„r jaga vidare. Det Ă€r svĂ„rt att Ă„ka till klinik med tre katter och ett barn..

Äsch, veterinĂ€ren hade inte rĂ€tt vaccin hemma. Hade kattpest+snuva, vi behöver bara snuva. Vet inte om det spelar nĂ„gon roll egentligen? Eller? Suck. FĂ„r jaga vidare. Det Ă€r svĂ„rt att Ă„ka till klinik med tre katter och ett barn..
Det verkar rÄda lite delade meningar om det dÀr.
NÀr jag vaccinerade mina senast fick de bÄde för kattpest och -snuva trots att det bara skulle ha behövts för kattsnuva.
Vaccinerande veterinÀr svarade att hen gör sÄ med sina katter (pÄ en direkt frÄga) och det var samma pris för sprutorna oavsett vad jag valde.

Det verkar rÄda lite delade meningar om det dÀr.
NÀr jag vaccinerade mina senast fick de bÄde för kattpest och -snuva trots att det bara skulle ha behövts för kattsnuva.
Vaccinerande veterinÀr svarade att hen gör sÄ med sina katter (pÄ en direkt frÄga) och det var samma pris för sprutorna oavsett vad jag valde.
För min del Àr sak samma, sÄ lÀnge det inte Àr skadligt sÄ kör pÄ liksom.
Ska prata med veterinÀren igen efter lunch och se vad hon sÀger om det.

För min del Àr sak samma, sÄ lÀnge det inte Àr skadligt sÄ kör pÄ liksom.
Ska prata med veterinÀren igen efter lunch och se vad hon sÀger om det.

Förr gav man ju bÄda delar varje Är. Jag skulle prioritera en bra vaccinationssituation framför att prompt fÄ tag pÄ ducat om veterinÀren bara har tricat just nu. Och sen se till att frÄga i god tid till nÀsta Är.

NÄgon gÄng har vi gett tricat tvÄ Är i rad till en av katterna för att fÄ dem i fas med varandra hÀr.

Jag tror att min katt fÄr tricat varje gÄng typ :confused: Eller jag erkÀnner att jag inte har koll utan litar pÄ veterinÀren.. :o

Förr gav man ju bÄda delar varje Är. Jag skulle prioritera en bra vaccinationssituation framför att prompt fÄ tag pÄ ducat om veterinÀren bara har tricat just nu. Och sen se till att frÄga i god tid till nÀsta Är.

NÄgon gÄng har vi gett tricat tvÄ Är i rad till en av katterna för att fÄ dem i fas med varandra hÀr.
VeterinÀren mer eller mindre vÀgrade.. SÄ nu fÄr det bli distrikt ÀndÄ. De Àr bra, det Àr inte det. Bara Maggan som tycker det Àr grymt jobbigt att Äka bil.

VeterinÀren mer eller mindre vÀgrade.. SÄ nu fÄr det bli distrikt ÀndÄ. De Àr bra, det Àr inte det. Bara Maggan som tycker det Àr grymt jobbigt att Äka bil.
Kan du fÄ Bonqat utskrivet till henne för att det ska bli lite mindre otÀckt att Äka bil, om hon Àr kÀnd hos veterinÀren?
NÀr jag skulle pÄ hÀlsokoll med min stora för att fÄ det utskrivet fick jag hÀmta en tablett Gabapentin Ät honom innan för just det besöket.

Kan du fÄ Bonqat utskrivet till henne för att det ska bli lite mindre otÀckt att Äka bil, om hon Àr kÀnd hos veterinÀren?
NÀr jag skulle pÄ hÀlsokoll med min stora för att fÄ det utskrivet fick jag hÀmta en tablett Gabapentin Ät honom innan för just det besöket.
HjÀlper inte. Hon bajsar ner sig och Àr superstressad ÀndÄ.

Idag sa vi hejdÄ till Loke. Han hade börjat fÄ anfall trots högsta tolererbara dos av epilepsimedicin och hade allt lÀngre perioder med smÀrta mellan solensiainjektionerna, sÄ han fick en sista solensia för att vara smÀrtfri sina sista dagar och idag Äkte vi till veterinÀren dÀr han somnade in med ro.
DSC_5844.webp

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka