Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
OK, ja, han har fÄtt antibiotika nÀr det har varit gult snor och dÄ har han varit symptomfri flera mÄnader, men senaste gÄngen kom det tillbaka efter bara tvÄ mÄnader, sÄ dÄ ville veterinÀren spola och ta prov.
Sista dagen med full dos kortison idag, ska börja trappa ner och ge varannan dag fr.om. söndag.
TyvÀrr verkar det inte gett desto mer effekt; Esko nyser och snorar fortfarande... :(
Enda skillnaden Àr att det inte bubblar i huvudet pÄ samma sÀtt.
Har mailat veterinÀren och rapporterat.
Har glömt att uppdatera den hÀr följetongen...
Han fick en ny kur Givix i december eftersom det hjÀlpt förut.

I början av mars blev han rejÀlt snorig och nös igen, vitt snor denna gÄng ocksÄ.
Annan veterinÀr pÄ samma klinik skrev ut en kur Metacam istÀllet, hen tyckte att Givix var lite för starkt.
TyvÀrr blev det bara marginell skillnad sÄ igÄr fick han Äka in och spolas igen.
Ny kur med Metacam, fÄ se om det blir nÄgon skillnad denna gÄng.
HÄll gÀrna en tumme eller tvÄ!

Megara grymtar till lite nÀr hon hoppar upp pÄ skrivbordet, Àr det nÄgon annan katt som gör det?

Elektriker söker jobb. Hej jag Àr en katt pÄ snart 5 jordsnurr. Jag Àr blivande Elektriker och undrar om nÄn behöver en lÀrling. Jag Àr bÀst pÄ rivningsjobb. HÀlsningar smulan.

Jag tror att jag hittade Megaras bror @MJLee 😬 först en trevlig styvbror men sedan kommer MEGARA đŸ«Ł
😅😂

Skillnaden Ă€r att Megara aldrig skulle sitta stilla pĂ„ bordet. Hon skulle försöka hoppa ner och annars attackera med tĂ€nder och klor. Hon Ă€r inte rĂ€dd som burman uppenbarligen var med stora ögon, utan hon blir heligt förbannad sĂ„ fort nĂ„gon gör ett försök att hĂ„lla i henne. Hon kryper inte ihop utan gĂ„r till attack. đŸ˜Ÿ

Har varit duktig och utsatt Alice för djurplÄgeri .... dvs jag har rakat bort nÄgra tovor, rakat lite i rumpan samt borstat henne med extra goda mutor :angel:

Gissar pĂ„ att denna vecka har varit bland de vĂ€rsta i hennes liv đŸ«Ł

VeterinĂ€rbesök i tisdags, hĂ„rboll samt dĂ„lig mage imorse med akut bad och nu detta..! đŸ€Ż (Hon ligger dock just nu i mitt knĂ€ och fĂ„r magen masserad precis som hon gillar det sĂ„ jag tror att jag Ă€r förlĂ„ten;))

SÄ glad!! Ger ju 2 av mina tanter Solensia och numera ger jag sjÀlv hemma. Chloe gÄr bra, Malla har alltid försökt springa ivÀg sÄ jag har tagit hem en kunnig vÀn som ger sprutan sÄ hÄller jag. Men sÄ köpte jag Dreamies creamy snacks och Malla Àlskar det!! SÄ mycket att hon sitter still nÀr jag ger sprutan om hon fÄr slicka i sig godiset under tiden.
Himla smidigt 😍

SÄ glad!! Ger ju 2 av mina tanter Solensia och numera ger jag sjÀlv hemma. Chloe gÄr bra, Malla har alltid försökt springa ivÀg sÄ jag har tagit hem en kunnig vÀn som ger sprutan sÄ hÄller jag. Men sÄ köpte jag Dreamies creamy snacks och Malla Àlskar det!! SÄ mycket att hon sitter still nÀr jag ger sprutan om hon fÄr slicka i sig godiset under tiden.
Himla smidigt 😍
Vad skönt att du kan ge sjĂ€lv! Information som ofta missas Ă€r att du absolut inte ska hantera Solensia om du planerar eller Ă€r gravid. Det kanske inte Ă€r aktuellt i ditt fall men kan vara för andra som lĂ€ser 😊

Vad skönt att du kan ge sjĂ€lv! Information som ofta missas Ă€r att du absolut inte ska hantera Solensia om du planerar eller Ă€r gravid. Det kanske inte Ă€r aktuellt i ditt fall men kan vara för andra som lĂ€ser 😊

Nej, inte aktuellt för mig. Men bra information ÀndÄ. Ja, bÄde jag och tanterna Àr glada över att slippa Äka!

Anledningen till att jag bara köper vĂ€xter som inte Ă€r giftiga för katter 😅🐐
20260429_133102.webp

Vanligtvis Ă€r det Juno som ger mig grĂ„a hĂ„r, men idag var det Älva med en rĂ€v bakom örat.

Jag mĂ€rkte att Älva var vĂ€ldigt busig nĂ€r solen sĂ„ smĂ„tt började gĂ„ ner, sĂ„ jag tĂ€nkte att hon skulle fĂ„ gĂ„ en svĂ€ng i selen, men sĂ€g, det ville hon INTE, utan hon gick undan nĂ€r jag visade henne selen. DĂ„ tog jag ut Juno pĂ„ en promenad istĂ€llet. NĂ€r vi kom hem satt Älva och lurade precis innanför dörren, och innan jag hann stoppa henne sĂ„ smet hon ut i trapphuset. Hon vĂ€ntade pĂ„ mig halvvĂ€gs upp för en trappa med jag skyndsamt kopplade loss Juno. Sedan fick jag jaga henne upp för tvĂ„ trappor innan hon lĂ€t sig fĂ„ngas in. đŸ« 

Jag testade att ta fram hennes sele igen. Vi var ute i en minut innan hon bestÀmt skulle in igen.

Vanligtvis Ă€r det Juno som ger mig grĂ„a hĂ„r, men idag var det Älva med en rĂ€v bakom örat.

Jag mĂ€rkte att Älva var vĂ€ldigt busig nĂ€r solen sĂ„ smĂ„tt började gĂ„ ner, sĂ„ jag tĂ€nkte att hon skulle fĂ„ gĂ„ en svĂ€ng i selen, men sĂ€g, det ville hon INTE, utan hon gick undan nĂ€r jag visade henne selen. DĂ„ tog jag ut Juno pĂ„ en promenad istĂ€llet. NĂ€r vi kom hem satt Älva och lurade precis innanför dörren, och innan jag hann stoppa henne sĂ„ smet hon ut i trapphuset. Hon vĂ€ntade pĂ„ mig halvvĂ€gs upp för en trappa med jag skyndsamt kopplade loss Juno. Sedan fick jag jaga henne upp för tvĂ„ trappor innan hon lĂ€t sig fĂ„ngas in. đŸ« 

Jag testade att ta fram hennes sele igen. Vi var ute i en minut innan hon bestÀmt skulle in igen.
Det var busa med matte hon ville göra :D:love:

Idag försökte Disa ta sig upp i det takhöga klöstrĂ€det för första gĂ„ngen sen vi fattade att hon hade ont... och tokbommade :cry: Verkligen föll bakĂ„t frĂ„n typ höfthöjd, landade i en mjuk korg som stĂ„r pĂ„ golvet, tack och lov. Men fy fan vad hjĂ€rtat gĂ„r sönder, hon kom direkt och sökte tröst hos mig och det brukar hon nĂ€stan aldrig göra. Vi har hĂ„llit efter klorna bĂ€ttre Ă€n nĂ„nsin tidigare pĂ„ sistone iom att hon slutade klösa nĂ€r hon fick ont, sĂ„ vet inte om hon inte orkar grĂ€va in dom tillrĂ€ckligt eller om dom helt enkelt Ă€r för trimmade för att det ska funka. Hon har varit otroligt pigg sen Solensian men Ă€ndĂ„ inte velat prova trĂ€det, antar att hon minns att det gjorde ont för hon ville inte strĂ€cka sig mot det ens för att ta fjĂ€dervippan, och sĂ„ blir det sĂ„hĂ€r nĂ€r hon vĂ€l provar. KĂ€nns helt fruktansvĂ€rt. Har bestĂ€llt en lĂ€gre klösmöbel men hon Ă€lskar ju att ligga i det dĂ€r trĂ€det ovanför ögonhöjd och blĂ€nga pĂ„ omgivningen 😭

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka