Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att katter dricker så mycket de vill oavsett var skålen står, har du testat att ha den i badrummet?Mina små vildbasare leker och springer överallt, vilket får till följd att de rammar vattenskålen i köket. Inte bra med vatten på trägolv... Har provat att byta till andra platser på nedervåningen, men det är samma sak där. Har tidning under med plastunderlägg ovanpå, men i deras vilda framfart hamnar vattnet ändå på golvet.
Frågan är om jag kan ha vattenskålen på övervåningen där golvet är tåligare. Är orolig att de inte ska dricka tillräckligt om de behöver gå en trappa upp. Vad tror ni?
Jo, i badrummet på nedervåningen har jag provat, men där har jag också tvättmaskin och tumlare. Vattnet hamnar under och jag kommer inte åt att torka hela vägen. Det är visserligen våtrumsmatta, men det är nog inte bra med vatten där ändå.Jag tror att katter dricker så mycket de vill oavsett var skålen står, har du testat att ha den i badrummet?
Köpa antiskvalp/antispill-skål?Jo
Jo, i badrummet på nedervåningen har jag provat, men där har jag också tvättmaskin och tumlare. Vattnet hamnar under och jag kommer inte åt att torka hela vägen. Det är visserligen våtrumsmatta, men det är nog inte bra med vatten där ändå.
Måste googla. Återkommer!Köpa antiskvalp/antispill-skål?
Och nu kom precis ett SMS med lite nu uppdatering.Läget är under kontroll med SunepojkenHan har akut pankreatit och säkerligen haft väldigt ont, med smärtstillande i kroppen så hade han ätit lite igår kväll sen var han ju fastande fram till ultraljudet i fm så vet inte hur han ätit efter det. Hon ringde direkt efter ultraljudet gjorts för att inte dra ut på statusuppdateringen för mig.
Njursvikten ligger stabilt vilket känns lugnande.
Som helhet sa veterinären att som 14 åring är han i fint skick och att det märks jag tar väl hand om honomblir glad att höra det.
Han ligger inne en natt till för att verkligen se han kommer igång att äta och så skulle de även ta blodtryck om han går med på det.
På bonqat var han tydligen väldigt kelig och verkade inte ha något större emot att vara där och ville helst kela vid undersökning. Så de har sluppit sedera inför ultraljud, skönt.
Nicke verkar ta det med ro att kompis är borta. Men han är extra kelig och sov i sin kattsäng i min säng nästan hela natten.
Jag har både mat och vatten på övervåningen. Fontänen står på ett bord dessutom. Inga bekymmer alls, trots barngrind i trappan. Serverar blötmat på en bänk på nedre plan.Är orolig att de inte ska dricka tillräckligt om de behöver gå en trappa upp. Vad tror ni?
Och nu kom precis ett SMS med lite nu uppdatering.
Han äteroch har inte kräkts.
Urinprov som var bra. Sköldkörteln bra och ett förhöjt värde på bukspottskörteln.
Är så uppskattat att få uppdateringar så ofta, jag har inte bett om det och vet att de ju alltid hör av sig vid försämring. Men det är så lugnande att få SMS och veta status.
Min store pojke![]()
Min stora lille Sune, så saknad men matte slipper vara orolig.Men åh vilken lättnadVilken bra veterinär som ger dig uppdateringar.
Det fanns så många varianter! Måste nog åka till en fysisk affär och kolla. Just det här att de rammar den i full fart gör att skålen måste vara tung och stå stadigt.Köpa antiskvalp/antispill-skål?
Då rekommenderar jag den jag har. Den är bred och blir riktigt tung när den är fylld. Från 4dogs.Det fanns så många varianter! Måste nog åka till en fysisk affär och kolla. Just det här att de rammar den i full fart gör att skålen måste vara tung och stå stadigt.
Mina små vildbasare leker och springer överallt, vilket får till följd att de rammar vattenskålen i köket. Inte bra med vatten på trägolv... Har provat att byta till andra platser på nedervåningen, men det är samma sak där. Har tidning under med plastunderlägg ovanpå, men i deras vilda framfart hamnar vattnet ändå på golvet.
Frågan är om jag kan ha vattenskålen på övervåningen där golvet är tåligare. Är orolig att de inte ska dricka tillräckligt om de behöver gå en trappa upp. Vad tror ni?