Mitt oroliga hjärta hade aldrig klarat att avvakta om jag känner på mig att hon borde åka in nu. Så tufft när alla har fullt. Finns det några Anicura i närheten, distrikt eller mindre privata att kontakta imorgon vid öppning?Vad bra det går lol. Hon är inte ointresserad av mat, bara av att äta den. Luktar, slickar kanske, lämnar. Har fått i henne kanske 10-15 dreamies och tre tunna skinkskivor. I söndags åt hon ytterst lite mat. Köpte annat torrfoder för att se om the novelty kan göra nåt, nope. Hjälper ju inte att hon är svinkräsen också. Har tack och lov sett att hon har druckit i alla fall. Hänger med oss som vanligt runt i lägenheten och tar sig upp i trädet utan problem, men vill inte jaga vippan, bara ge den onda ögat. Petade lite på blomman hon brukar spöa men gav sig fort. Sånt där. Vägde henne och det var inte en kul syn.Ringde Evidensia hemma, sköterskan ville att nån skulle titta på henne men det var tvärfullt hos dom, prova Falun. Ringde Falun och kom inte ens förbi växeln, blev klickad efter att en robot hänvisat vidare pga fullt. Provade Ultuna, jättemånga komplicerade fall ikväll, ring igen om hon börjar kräkas massor eller blir okontaktbar, och försök få en tid hemma i morgon "för hon mår ju dåligt". No shit. Hon känns inte så dålig just nu att jag är manad att gå emot en direkt uppmaning att avvakta, men tillräckligt off för att jag helst vill sitta uppe och glo på henne hela natten. 13 kan inte komma fort nog
![]()
Jag har aldrig varit med om att inte få komma in för iaf veterinärkoll men med brasklapp att kanske behöva leta vilka som har lediga vårdplatser. Mer bor ju i Sthlm och har flera att välja på.
Vissa kan man ju boka akuttid på fick upp en akuttid kl 8:20 imorgon tisdag på Anicura Falun.