Han är ljus i botten.Om du tittar på pälsen närmast huden, dvs rötterna av pälsstråna, är den svart eller silver/vit/ljus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är ljus i botten.Om du tittar på pälsen närmast huden, dvs rötterna av pälsstråna, är den svart eller silver/vit/ljus?
Han är dock bara grå, inte svartbilden blev lite mörk!
Fast han är väl svartsmoke och inte blåsmoke? Eller luras bilderna så mycket?![]()
Jag kan inte färger, men jag tycker att han är blyertsgrå![]()
Just nu har han vikt ihop alla sina tassar, men kommer jag ihåg rätt är tre rosa och en har någon svart fläckSmoke kan förvilla färgerna men det låter som en mörk blå då, hur ser trampdynorna ut?
Det är den mörkaste delen på hårstrået som bestämmer färgen, resten kan ju vara blekt av silveranlaget. Ibland är det svårt att avgöra även på färgavlade katter.![]()
Han är definitivt svartsmokeJust nu har han vikt ihop alla sina tassar, men kommer jag ihåg rätt är tre rosa och en har någon svart fläck
Jag tycker den här bilden blev lite ljus men den kanske säger er något?
Visa bifogad fil 190929
Kul! Ja, jag hade beställt en blyertsgrå med vita tassarHan är definitivt svartsmoke(silver är om de är tigrerade och smoke när de är helfärgade och/eller har bara lite spökränder i ansiktet - så jag sa fel från början)
Det är när ett silveranlag gör hårstråna ljusa längst in mot huden. Väldigt häftig färg och en av mina favoriter!![]()
Vill man vara noga så är han svartsmoke med vita fläckarKul! Ja, jag hade beställt en blyertsgrå med vita tassarjag hade anmält intresse på två andra katter först, som jag inte fick men är så löjligt glad att det blev den här
![]()
Håller medDet är ingen tvekan om smoke/silver.![]()
Våtfoder har Monster som är singleprotein, såg att de hade både kalkon och kyckling. Torrfoder får du nog ge ett allergifoder där allt protein är sönderdelat så kroppen inte känner igen det. Eftersom alla torrfoder behöver kolhydrater i sig för att kunna få formen av torrfoder, och det finns proteiner även i kolhydratkällor så tror jag inte det går att hitta. Såhär funkar det på hund iaf, gör det inte det på katt så får någon upplysa migHar börjat leta seniorfoder. Det är huvudsakligen till Iza men hoppas kunna hitta ett som även passar Freja. Hon har foderallergi och problemet är att jag inte vet vad hon tål. Kyckling, kalkon och lax är ok. Men sen läser jag innehållsförteckningen på div foder och det är ett tjugotal om inte fler ingredienser som jag omöjligt kan testa innan. Hade varit så skönt att kunna ge dem samma.
Har börjat leta seniorfoder. Det är huvudsakligen till Iza men hoppas kunna hitta ett som även passar Freja. Hon har foderallergi och problemet är att jag inte vet vad hon tål. Kyckling, kalkon och lax är ok. Men sen läser jag innehållsförteckningen på div foder och det är ett tjugotal om inte fler ingredienser som jag omöjligt kan testa innan. Hade varit så skönt att kunna ge dem samma.
Oj det var verkligen mörkt blå! Häftigt!Det är ingen tvekan om smoke/silver.
Men svart eller blåsmoke kan vara väldigt svårt att se skillnad på, framförallt på bild. Om hårtopparna faktiskt är grå i verkligheten och trampdynorna blågrå/lavendel så är det med största sannolikhet blått. Svartsmoke ska ha svarta trampdynor och faktiskt svarta toppar (eller möjligen mörkbruna).
Spexus har massa bra bilder på olika smokeuttryck, den här är tex en riktigt bra färgad blåsmoke:
![]()
(Ursäkta att vi dissikerar din katt, @Unafraid. Färg är kul, säger hon med en ras som bara finns i blått!)
Oj det var verkligen mörkt blå! Häftigt!
Du skriver att de ska ha svarta trampdynor, är det något i genetiken som gör det eller är det enligt regler i någon kattklubb? Bara funderar på om en vanlig huskatt kan vara svartsmoke med rosa trampdynor då den har vita tassar?
Edit: Kanske den färgade fläcken på en av tassarna på @Unafraids katt säger något om det?