Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kattpojken kissade i sängen ikväll :(. Förhoppningsvis bara för att husse inte följde senaste kvällarnas rutin och gjorde inte rent lådan direkt. Känns lite tidigt för revirmarkering, dom är ju inte fyra månader än.
Har ni bara en låda på två katter? Då skulle jag rekommendera att införskaffa en (eller till och med två!) till! Man brukar rekommendera en låda/katt + 1. :)
 
Kattpojken kissade i sängen ikväll :(. Förhoppningsvis bara för att husse inte följde senaste kvällarnas rutin och gjorde inte rent lådan direkt. Känns lite tidigt för revirmarkering, dom är ju inte fyra månader än.
Kanske en dum fråga men är de kastrerade? :)
 
Nej, de är för unga än. Blir nog i september oktober nån gång :).
Tänkte att det kunde vara att killen börjar revirmarkera lite.
Lämplig tid att kastrera hankatt är när han är 4 – 6 månader gammal. Om du bestämt dig för att låta kastrera honom, vänta inte för länge. Om han hinner börja urinmarkera inne är det en vana som inte alltid försvinner efter ingreppet.
https://www.djurvardguiden.se/artikel/kastrera-hankatt/
Du skrev att de är inte fyra månader än, men katter har ju inte alltid som regel att följa saker till pricka :D;) Men förhoppningsvis var det bara en olycka!
 
Om de har tillräcklig vikt kanske det är idé kastrera redan nu om det händer igen? Men förhoppningsvis var det en liten olycka och löses med fler lådor. Kanske ställa ena så nära sängen som möjligt eller iaf I sovrummet en period för att minska risken katten inser sängen var bekvämt val? :)
Läste lite på nätet och jag är inte så säker på att djursjukhusen skulle ens acceptera att kastrera innan 4 månader även om de väger tillräckligt, men kanske om det är speciella fall.
Men jag skulle nog iallafall kastrera så snart som möjligt.
 
Läste lite på nätet och jag är inte så säker på att djursjukhusen skulle ens acceptera att kastrera innan 4 månader även om de väger tillräckligt, men kanske om det är speciella fall.
Men jag skulle nog iallafall kastrera så snart som möjligt.

Den diskussionen var uppe här på Katt nyligen och det finns absolut veterinärer som kastrerar redan från 12 veckors ålder.
 
@hemlig menar inte att skriva saker på näsan på dig, insåg att det kunde uppfattas så :o Ber om ursäkt!
Ingen fara, tog det inte så.
Kulorna finns där, men är i det närmast obefintliga så kastrering dröjer nån månad i alla fall. Om han inte fortsätter kissa utanför lådan (numera lådorna) då.

Förra katten var 1,5 år är han kom och världens goaste från början, så det är lite annorlunda med två kattungar fulla av bus :D.
 
Nu sitter Älva och jag i trädet vid dammen och kollar änder. Många spännande fåglar och ljud är det. :love:

IMG_20190805_180004.jpg
 
En feberfri Millie är en galen Millie. Vaknade kl 5 och har kört järnet sen dess. Men nu somnade hon.😊
Hon får sin andra spruta i grunden på torsdag om hon håller sig frisk till dess. Då har det gått 6 v istället för fyra. Veterinären säger att det inte har ngn betydelse. Erfarenheter?
27CCF017-905E-4961-B328-214D4C2E1188.jpeg
 
Gulleprinsessan S har fått ett paket Sheba som lyx såhär på tisdagskvällen. Hon ser rätt mager och skranglig ut tycker jag, och försöker därför trycka i henne lite extra snask nu och då. Hon äter bozitan utan knot men inga kalorier verkar vilja sätta sig på hennes lilla kropp.

Brunetten som lider under matrestriktionens fruktansvärda ok fick vänta i hallen medan S åt så mycket Sheba hon ville. Sedan fick B resterna, vilket ändå var några ordentliga munfullar så hon gick inte helt lottlös från utsvävningarna.

Matte har ätit två bitar Skotte som tröst för att semestern är slut och kampen i saltgruvan dragit igång igen. Så godis all around idag!
 
Beställer ett klösträd till köket eftersom jag blev the crazy cat lady hux flux och har tre katter. Blev dyr den där Lukas...

Tror jag beställer ett exakt likadant som det jag har. Visar sig jag råkade beställa lillasystermodellen. Hepp.

Nåja, Fröknarna verkar anse det är funktionellt ändå...

IMG_20190806_192424.jpg
 
Beställer ett klösträd till köket eftersom jag blev the crazy cat lady hux flux och har tre katter. Blev dyr den där Lukas...

Tror jag beställer ett exakt likadant som det jag har. Visar sig jag råkade beställa lillasystermodellen. Hepp.

Nåja, Fröknarna verkar anse det är funktionellt ändå...

Visa bifogad fil 34447

Härligt för Mini att få ännu en utsiktsplats där hon kan hålla kolla på Lukas
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 802
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
993
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 386
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 266
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Shoppingtråd hund
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp