Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en sån här:

19214_PLA_Fensterbrettauflage_Plueschi_4_1.jpg


Funkade perfekt, men tyvärr har jag tappat bort fästena. Är mycket lockad att köpa en sån här

79010_pla_kerbl_fensterliegebrett_beige_55x35cm_7.jpg


Vill man ha en lång så föreslår jag att man köper två av den först och skruvar fast dem bredvid varandra. Lägg en filt eller liknande över så får du en riktigt lång och skön kattsäng.

https://www.zooplus.se/shop/katt/ka...qbek-y7dMjU6p5Q006g6CQKuAm#Till_fönsterbrädan
 
Jag funderade på att gå och göra mig färdig för natten men då kom prinsessan på ärten och klagade högljutt (med lite klös på mattes ben) - det var dags för kli och kel! :idea::cautious::meh: Bara att lyda.
 
Mimmi har allmänt varit sur idag, och gömmt sig. Men de är inte konstigt hon har varit varmt och gömmt sig under sofforna på klinkergolvet, mörkt och riktigt svalt så jag förstår henne
 
Tidigare idag sa jag kaxigt till en kompis "mina katter välter inga blommor" när hon ifrågasatte hur jag kunde ha så mycket blommor och katter.

Ett helt faktakorrekt och sant uttalande. 10+ år med minst två katter samtidigt. Inga välta blomkrukor.

Jag hade precis lagt mig när jag hör ett brak från köket. Och en av mina stora kallor på golvet. De två närvarande misstänkta var mycket beklagade och heeeelt oskyldiga. Det var tydligen den berömda björnen som kom förbi och gjorde det..

Gjorden var nyvattnad och välvattnad.. Min två trogna kräk, förlåt katter höll mig samvetsgrant sällskap under hela uppställningen och erbjöd sin stjälp, förlåt hjälp hela tiden.

🙈😂😝

IMG_20190729_225651.jpg
 
Tidigare idag sa jag kaxigt till en kompis "mina katter välter inga blommor" när hon ifrågasatte hur jag kunde ha så mycket blommor och katter.

Ett helt faktakorrekt och sant uttalande. 10+ år med minst två katter samtidigt. Inga välta blomkrukor.

Jag hade precis lagt mig när jag hör ett brak från köket. Och en av mina stora kallor på golvet. De två närvarande misstänkta var mycket beklagade och heeeelt oskyldiga. Det var tydligen den berömda björnen som kom förbi och gjorde det..

Gjorden var nyvattnad och välvattnad.. Min två trogna kräk, förlåt katter höll mig samvetsgrant sällskap under hela uppställningen och erbjöd sin stjälp, förlåt hjälp hela tiden.

🙈😂😝

Visa bifogad fil 34032
FAKE NEWS!! 🙀
 
Funderar på att köpa en glas-skål åt Alice, har använt en skål (mammas :angel: det hon inte vet lider hon inte av..!) nu och ställt den på samma plats som hennes gamla skål stått på. Den gamla skålen har stått intill, och hon har valt att dricka ur glasskålen 🤔 Så hon kanske föredrar den?
Å andra sidan så kanske hon dricker ur den bara för att den står på samma plats.. får kanske prova att byta plats ikväll :rofl:

(Mest vill jag ha en ursäkt att shoppa :o:o:angel::rofl:)
 
Kissekatterna har rantat runt en hel del på förmiddagen, men nu slocknat i varsin del av soffan. Brunetten är invägd på 5,4 kg vilket är 1 hekto mindre än sista vägningen i juni så det är ju bra! Nu ska vi försöka hålla oss på rätt väg och inte braka iväg upp till 5,7 igen. Lilla fläskfia.

Skönhetsmissen gäspar så jag ser rätt in i ett stort rosa gap. Hon luktar lite halvfunky ur munnen så jag funderar på om det är dags att åka in och ta bort tandsten. Sist var i december så det borde inte hunnit bli alltför illa, men hon har FORL och fick ta 8 tänder sist, jag är lite orolig för att det blir ytterligare gaddar som ryker denna gång.
 
Millie har ingen feber men upplevs som lite låg. Hon äter men mindre än när hon vräker i sig som mest.
Hon hade ingen mask och ingen Gardia.
15A2877C-D007-4DCF-A476-974A136A3060.jpeg
 
Idag är han helt torr i ögat och har bara en torr snorbuse i nosen :confused: blir galen. Hoppas det har vänt på riktigt nu.
 
Jag undrar vad det är som är så lockande med att ligga på lur, hoppa rakt upp med alla fyra benen och sedan attackera mina fötter och ben, ta ett stadigt tag och kaninsparka? Hon har mycket leksaker, bl.a det där av riktig kaninpäls som alla katter älskar, da bird, kickeroo, möss från IKEA men mina fötter är oslagbara. :crazy:

Att leka med vippa är inte heller en odelad framgång. Megara tar ett stadigt tag i vippan och går sin väg med spöet hängande efter. Jag får bända upp munnen för att lossa den. Och sedan få bort fjädrarna som fastnat. Hon är stark också den lilla maran. Så hur länge den stackars vippan håller är oklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 761
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
991
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 382
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 241
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Flytta eller ej?
  • Eurovision Song Contest 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp