Bukefalos 28 år!

Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill köpa ett katträd till Megara och sitter och funderar. Det måste vara takhögt pga burmaklättrare och helst inte jättestort. Hittade det här på zooplus

34614


Verkar helt ok på alla sätt, tyvärr medger inte budgeten en Kattens No. 1 eller Petfun just nu, särskilt som, och här är problemet, samtliga träd är 270 cm högt och mitt förbaskade tak är 3 m vilket gör att man behöver en extra påle. Tydligen säljer inte Natural Paradise extradelar. Så det fattas 30 cm. :mad:
 
Jag vill köpa ett katträd till Megara och sitter och funderar. Det måste vara takhögt pga burmaklättrare och helst inte jättestort. Hittade det här på zooplus

Visa bifogad fil 34614

Verkar helt ok på alla sätt, tyvärr medger inte budgeten en Kattens No. 1 eller Petfun just nu, särskilt som, och här är problemet, samtliga träd är 270 cm högt och mitt förbaskade tak är 3 m vilket gör att man behöver en extra påle. Tydligen säljer inte Natural Paradise extradelar. Så det fattas 30 cm. :mad:

Haft det trädet (kattens no 1) och det tar lite plats och är stadigt osv.

Vad är din fråga ? Det finns att förlänga takfästen
för de flesta .men ffa finns ju ett sidofäste till väggen som ger stadga åt såna här typer av smala och höga torn 😄
 
Senast ändrad:
Haft det trädet och det tar lite plats och är stadigt osv.

Vad är din fråga ?

Dels klaga lite allmänt ;) men dels också få bollplank på eventuella lösningar. Men du gillade det alltså? Eftersom det handlar om en burma på 3.3 kg som visserligen rasar runt och klättrar som en vessla/apa så tror jag det räcker för henne.

Men hur fästa det, vill inte borra i väggen eftersom det är en HR
 
Dels klaga lite allmänt ;) men dels också få bollplank på eventuella lösningar. Men du gillade det alltså? Eftersom det handlar om en burma på 3.3 kg som visserligen rasar runt och klättrar som en vessla/apa så tror jag det räcker för henne.

Men hur fästa det, vill inte borra i väggen eftersom det är en HR

Mina tidigare katter vägde som din det spelar ingen roll . Det är ett stadigt kvalitets träd men har man katter som kastar sig runt väldigt mycket så måste man utöver talkfästet även ha sidofästet i väggen,alternativt kolla och skruva åt takfästet regelbundet (typ nån gång i månaden) då mycket klängande och bus tenderar göra att fästet lossar lite successivt .

Att skruva i sidofästet i väggen : Det ger inget större inpakt på väggen än om du sätter dit en krok eller hänger upp en tavla .
 
Någon som vill ha?
15654065698494213773151539673050.jpg
Allergi-blötmat from specific. Lina undrade om jag tänkte förgifta henne och Tuva tål det inte. Känns dumt att det bara står i ett skåp.
 
Jag vill köpa ett katträd till Megara och sitter och funderar. Det måste vara takhögt pga burmaklättrare och helst inte jättestort. Hittade det här på zooplus

Visa bifogad fil 34614

Verkar helt ok på alla sätt, tyvärr medger inte budgeten en Kattens No. 1 eller Petfun just nu, särskilt som, och här är problemet, samtliga träd är 270 cm högt och mitt förbaskade tak är 3 m vilket gör att man behöver en extra påle. Tydligen säljer inte Natural Paradise extradelar. Så det fattas 30 cm. :mad:

Jag har två natural paradise träd och en väggsäng. Jättenöjd. Stabila och hållbara och enormt prisvärda. Dock inte haft takträdet du visade men kollade på det men valde sen fristående.
 
Någon som vill ha?
Visa bifogad fil 34626
Allergi-blötmat from specific. Lina undrade om jag tänkte förgifta henne och Tuva tål det inte. Känns dumt att det bara står i ett skåp.

Jag provar det gärna till Liten som av oklar anledning börjat klia sig. Veterinär och jag har nu slut på gissningar mer än allergi och planen är ge henne en kortisonspruta och se om det dämpar och således indikerar allergi.
 
Nu har automaten varor igång ett dygn ungefär och Tuva är vrålhungrig! Hon går runt och jamar uppfordrande åt oss och verkar undra var hennes mat är.
Är lite rädd att hon lyckats ta sig upp på köksbänken och ätit av Linas mat.. Hon har fått rätt mycket sår vid öronen :(
 
Nu har automaten varor igång ett dygn ungefär och Tuva är vrålhungrig! Hon går runt och jamar uppfordrande åt oss och verkar undra var hennes mat är.
Är lite rädd att hon lyckats ta sig upp på köksbänken och ätit av Linas mat.. Hon har fått rätt mycket sår vid öronen :(

Ge lite mer i början så hon vänjer sig vid att det stadigt kommer mer mat? Är de van äta större men färre mål tycker de nog det är himla snålt. De förstår ju inte det regnar mat från himlen om en stund igen. Om du provar säga en vecka så borde vikten inte skena väl?
 
Ge lite mer i början så hon vänjer sig vid att det stadigt kommer mer mat? Är de van äta större men färre mål tycker de nog det är himla snålt. De förstår ju inte det regnar mat från himlen om en stund igen. Om du provar säga en vecka så borde vikten inte skena väl?

Jag har satt den lite högre, mest för att jag tyckte det såg så lite ut med 10 gram.
Det jag är mest orolig för är att den inte ger mat, att jag ställde in den fel på något sätt. Har inte hört den en enda gång..
 
Nu har jag suttit här och vaktat i snart två timmar. Ingen mat i sikte.. Den borde ge var tredje timme om jag har gjort rätt. Får väl vänta en timme till och se vad som händer.
 
Nu har det gått ytterligare en timme och ingen mat. Jag matade fram lite manuellt, hon är ju jättehungrig! Fattar inte vad jag gjort fel..
 
Jag har satt den lite högre, mest för att jag tyckte det såg så lite ut med 10 gram.
Det jag är mest orolig för är att den inte ger mat, att jag ställde in den fel på något sätt. Har inte hört den en enda gång..

Det bör du ju kolla, annars blir det ju lite taskigt. Men sätter du upp antalet enheter kommer den ju släppa oftare, för du har den ju på frequent feed?

Det går ju kolla på displayen att allt är rätt inställt. Det kan jag hjälpa dig med om du vill. Men sen måste du ju ändå kolla att den fungerar så mekanisme släpper osv.
 
@Alexandra_W det ska nog inte behövas, nu kom det ut mat. :) Ska hålla koll under dagen hur ofta den går igång.
Och nu ska Tuva lära sig att ljudet betyder mat. Hon blev ganska rädd när den startade nyss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 110
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 006
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 379
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp