Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som har sett/köpt en blötmatsaktiverar liknande de som finns för torrfoder? Jag har googlat runt men hittar ingen. Vill få Megara att sakta ner hur snabbt hon äter upp
 
Är det någon som har sett/köpt en blötmatsaktiverar liknande de som finns för torrfoder? Jag har googlat runt men hittar ingen. Vill få Megara att sakta ner hur snabbt hon äter upp


Jag har googlat många timmar ang det. Enda som finns i princip är som en matta man kletar ut blötmaten på så de måste slicka upp. Kan länka om du vill. Lär enbart funka med färs eller mousse.

Jag tog helt enkelt en bricka och spred ut maten på, sänkte hastigheten lite i alla fall. (jag ger bitar i sås eller bitar i gelé så svårt kleta ut)

Särbon skrev ut en grej med 3d skrivaren. Funkade sådär. Som en slowfeederskål med med lägre och glesare "taggar". Sänkte också lite men de började peta med tassarna och städpedanten sa ifrån där. Jag vill inte ha kletiga tassar.
 
Är det någon som har sett/köpt en blötmatsaktiverar liknande de som finns för torrfoder? Jag har googlat runt men hittar ingen. Vill få Megara att sakta ner hur snabbt hon äter upp

Jag har sett nån för typ småhundar som funkar för blötmat. Kommer inte ihåg var dock. (Måste givetvis laddas varje dag ur färskhetsaspekt blötmat).
 
Nu har Tuva börjat fatta. Eller ja, hon höjer på huvudet när automaten startar.
Hon verkar inte alls lika hungrig längre. Har heller slutat tjata om mer mat.

Tack för att ni övertalade mig @mackan och @Alexandra_W !

Härligt att du är nöjd so far !

Mina var rädda för automatens ljud typ en dag, sen lärde de sig. Ser väldigt roligt ut när de ligger och stensover och en halv millisekund efter att automaten börjar gå igång sladdar de in i köket i full galopp 😅 sen äter de sällan upp allt direkt men tar några tuggor . 👍

Äter din andra katt ur samma automat ?
 
Jag har googlat många timmar ang det. Enda som finns i princip är som en matta man kletar ut blötmaten på så de måste slicka upp. Kan länka om du vill. Lär enbart funka med färs eller mousse.

Jag tog helt enkelt en bricka och spred ut maten på, sänkte hastigheten lite i alla fall. (jag ger bitar i sås eller bitar i gelé så svårt kleta ut)

Särbon skrev ut en grej med 3d skrivaren. Funkade sådär. Som en slowfeederskål med med lägre och glesare "taggar". Sänkte också lite men de började peta med tassarna och städpedanten sa ifrån där. Jag vill inte ha kletiga tassar.

Jag har också bitar i sås så det fungerar inte.
 

Bifogade filer

  • 5603DF9D-42CF-477F-AFCE-987209DD9246.png
    5603DF9D-42CF-477F-AFCE-987209DD9246.png
    56,9 KB · Visningar: 17

Bifogade filer

  • 86BF3851-DF4D-44A3-850B-D98DC5EC79EA.png
    86BF3851-DF4D-44A3-850B-D98DC5EC79EA.png
    57,2 KB · Visningar: 15
Senast ändrad:
Härligt att du är nöjd so far !

Mina var rädda för automatens ljud typ en dag, sen lärde de sig. Ser väldigt roligt ut när de ligger och stensover och en halv millisekund efter att automaten börjar gå igång sladdar de in i köket i full galopp 😅 sen äter de sällan upp allt direkt men tar några tuggor . 👍

Äter din andra katt ur samma automat ?

Nä, Lina gillar inte den maten så hon låter den vara. Skönt det, maten är svindyr :crazy:
Tuva lunkar ut i köket typ en halvtimme efter att maskinen går igång. Inte särskilt hungrig längre. Jättebra det!
 
Nä, Lina gillar inte den maten så hon låter den vara. Skönt det, maten är svindyr :crazy:
Tuva lunkar ut i köket typ en halvtimme efter att maskinen går igång. Inte särskilt hungrig längre. Jättebra det!

Vad smidigt att den andra inte är intresserad ! Det är ju perfekt!

Som sagt - vad härligt att du är nöjd! 😄 alltid lite jobbigt annars när man lobbat för en produkt som jag och @Alexandra_W gjort 😂 👍
 
En till - men det kanske inte är nåt på timer du vill ha utan jag missförstått vad du letar efter - isåfall my bad!

https://www.djurmaxi.se//trixie-tx6...MI5ouBhqn74wIVi-myCh34VQ_5EAQYCyABEgI3SfD_BwE

Om du inte vill ha med timer så sök på slowfeeder katt/hund .

Ett exempel :

https://www.hansesgarden.se/smattgo...MImrvlkqr74wIVh9KyCh13sAwXEAQYCSABEgK25vD_BwE

Nej jag vill ha något liknande den här fast för blötmat,
113460_trixie_funboard2_01_2013_2.jpg

Bosse har en sådan, Nikita fiskade upp och åt upp all maten som fanns där på några minuter med sina små tassar och relativa intelligens samt besatthet av Bosses foder :crazy:
 
Nej jag vill ha något liknande den här fast för blötmat,
113460_trixie_funboard2_01_2013_2.jpg

Bosse har en sådan, Nikita fiskade upp och åt upp all maten som fanns där på några minuter med sina små tassar och relativa intelligens samt besatthet av Bosses foder :crazy:

Ok ja då finns det flera olika varianter om du googlar på slowfeed katt/hund 👍
 
Katthonan är så dryg :meh: . Ska slicka på en på armar, hals, ja där hon kommer åt, och kommer då igång att trampa. Dom hade slutat dia när de kom till oss vid 13 veckor, men hon kanske hade behövt sin mamma längre?
Annars går det så bra. Nån fräsning till hunden ibland men de kan tom gå under magen på honom nu utan att tänka sig för :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Renovera badrum

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp