Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars Mimmi , när matte är på sjukhuset för en blindtarmsoperation(inte inräknad i mina planer) och särbo kommer på besök sådär .så hade hon spunnit, slickat på han, försökt få uppmärksamhet hela tiden. så hade han tagit upp henne och kelat med henne ,för hon är en riktig kelegris mot alla
 
Usch, nu blir jag snart orolig igen! Det ligger två måltider i skålen, Tuva har inte rört maten.. Hon verkar pigg så det är säkert ingen fara men hon har aldrig lämnat mat innan.
Jag kanske ger för mycket? Ska prova om Kaj inte kan ställa ner den lite. Om jag reder ut det :D
 
Usch, nu blir jag snart orolig igen! Det ligger två måltider i skålen, Tuva har inte rört maten.. Hon verkar pigg så det är säkert ingen fara men hon har aldrig lämnat mat innan.
Jag kanske ger för mycket? Ska prova om Kaj inte kan ställa ner den lite. Om jag reder ut det :D

Tror inte du behöver vara orolig. De verkar bli mindre benägna att äta för att äta med automaten och äter helt enkelt vad de behöver. Vilket oftast är mindre än tidigare. De verkar lära sig mer att äta när och för att de är hungriga och mindre för att det finns mat typ.

Så råkar de sova när det är mat så "hoppar de över" den måltiden. Antagligen för de vet det kommer fler, särskilt med frequent feed.
 
34876

Jag är nog trött men jag kollade in den här sidan på skoj och tänkte att man kunde ju skriva in "World ruler" istället för ras. Eller "the puppy killer" med tanke på sidans namn :rofl::rofl::rofl:
 
Stackars Lukas vill så gärna leka med siamesen. Han har provat alla lekinviter som finns, med övertydlighet.

Siamesen är kass på kattspråk och blir rädd. Och stackars Lukas (som är en mästare på kattspråk) lommar iväg.

Synd både för honom och för henne. Hon älskar att leka och skulle gärna om hon bara fattade.
 
Hmm, funderar på att köpa en glasskål till katten att dricka vatten ur (jag har lånat mammas :angel:) och tittar på begagnade skålar. Hittade två stycken som jag tvekar mellan :arghh: omkretsen är ungefär lika stor (21-22 cm) men den ena har 10 cm höga kanter och den andra 14 cm höga kanter :cautious: 14 cm kanske är för högt? 🤔
 
Hmm, funderar på att köpa en glasskål till katten att dricka vatten ur (jag har lånat mammas :angel:) och tittar på begagnade skålar. Hittade två stycken som jag tvekar mellan :arghh: omkretsen är ungefär lika stor (21-22 cm) men den ena har 10 cm höga kanter och den andra 14 cm höga kanter :cautious: 14 cm kanske är för högt? 🤔

Tror inte höjd är avgörande utan katternas preferens. Jag har en låg och en HÖG (en djup hundskål). De ska prompt dricka ur hundskålen. Även när den är nästan tom och den andra full.

Köp båda :)
 
Tror inte höjd är avgörande utan katternas preferens. Jag har en låg och en HÖG (en djup hundskål). De ska prompt dricka ur hundskålen. Även när den är nästan tom och den andra full.

Köp båda :)
Jag har inte plats för flera skålar :cautious: köpte häromdagen en i keramik som jag ställde i fönstret så jag försöker begränsa mig till en till bara :angel::o
 
Megara är nog världens sämsta jägare någonsin. Hon låg och spanade, på fullt allvar, efter att fånga en fiskmås som skrek när de seglade runt. Nu går två stora flugor bokstavligen under hennes nos och hon bara kollar på dom. Dom landar på henne och hon märker det knappt.

Burmor är smidiga katter som älskar att jaga - Da Bird duger och då kan hon hugga till ordentligt. Men uppenbarligen är flugor under hennes värdighet.

PS @Lager Megara sänder sin varmaste sympati till Brunetten och föreslår en gemensam skrivelse till riksdag och regering ang Kattiga Rättigheter. Vad är det med bruna katter och elaka mattar?
 
PS @Lager Megara sänder sin varmaste sympati till Brunetten och föreslår en gemensam skrivelse till riksdag och regering ang Kattiga Rättigheter. Vad är det med bruna katter och elaka mattar?

Tuva sällar sig till kören. Elaka matte har ställt om foderautomaten från tio till sju givor. Fattar jag inte att hon svälter?!
Lina hälsar att det är misär i hushållet. I morse serverades Sheba istället för Bozita. HUR kan matte tro att det är ätbart?
 
Hmm, funderar på att köpa en glasskål till katten att dricka vatten ur (jag har lånat mammas :angel:) och tittar på begagnade skålar. Hittade två stycken som jag tvekar mellan :arghh: omkretsen är ungefär lika stor (21-22 cm) men den ena har 10 cm höga kanter och den andra 14 cm höga kanter :cautious: 14 cm kanske är för högt? 🤔
Jag tycker höjd spelar mindre roll, viktigare att skålen har en vid diameter så katten kan dricka utan att morrhår osv tar i.
Alltså alla katter har ju inte läst den beskrivningen av hur en katt tycker om att dricka - Molles bästa vattenkälla är en sådan här kanna

C8pbJVaUoV-b263.jpg


även när den bara är halvfull så han får trycka ner hela huvudet :o :angel:

Vanliga vattenskålar undviker han dock in i det längsta, oavsett hur anpassade dom är. Han föredrar kranar, hinkar, fågelbad och i absoluta nödfall hundens vattenskål om han nu inte får ha sin kanna :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp