Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rut har fått för sig att fåtöljen is the shit att klösa på. Hon har varit så himla duktig och mestadels använt sitt träd men nu är det fåtöljen, varje dag. Flera gånger. Suck!
 
Det är högljudda klagomål i lägenheten nu.

Betjänten tog sig friheten att möblera om i sovrummet medans katten ovetandes låg och sov.

Nu ligger vi och surar i soffan.
IMG_20190928_105320.jpg
 
Millie hade 39,2 i går efter att hon hade spytt andra ggn.
Ett par timmar senare 38,4.
Inte spytt ngt mer men det syns att hon är påverkad, sover mkt.
Men äter och dricker.
Har pratat med D, min kompisvet. (Inte vet som kastrerade)
3A9D384C-B8FD-4EF7-BDB6-5A02E6B8D2C5.jpeg
 
Om de delar kattlåda finns det dock risk att de har fått i sig spolmaskägg :)

Jo och de delar lådor. Men de måste ätit maskägg för att få i sig. Har pratat med vidilab som inte rekommenderat avmaskning av fröknarna och bedömt det som högst osannolikt Fröknarna ska blivit smittade. Visst skulle jag gärna "för säkerhets skull" ge Fröknarna en tablett med. Men bättre göra det lilla man kan för att motverka resistens. Blir sinnesoron för stor går det ju att träckprova Fröknarna.
 
Bokat tandtid för båda damerna. Det blev inte förrän i början av november eftersom jag vill lämna in dem båda två samtidigt. Vaccination och tandkoll med sövning. Tittade på Skönhetsmissens tänder igen igår och de är inte vackra, men hon äter, snattrar och dundrar omkring som vanligt. Lite svårbedömt det där om jag borde ta henne i hampan och lämna in omedelbums eller inte, men jag valde att köra dubbelkattkombo och hoppas på att hon inte går med munsmärtor en månad i onödan.

Nu ligger hon på akvariet och tittar ut på trädet utanför fönstret, en bil åker förbi, en skata tittar in, några regndroppar på rutan. Äventyrligheterna på en innerstadsgata. '

Brunetten tassar omkring i köket, snokar i matskålen, biter lite fundersamt i en tidning på bordet. Hon är en jäkel på att göra små hål överallt i allt papper. Hon förstör inte, men biter igenom. Även den fina hårdpappinbjudan till ett kommande dop har fått tandmärken från henne.
 
Min katt satt pånfönsterbrädan igår å gjorde nå snattrande ljud jag aldrig hört för. Han inte kolla vad det var å direkt efter skulle hon prångt ha uppmärksamhet.
 
Apropå mask. Skickade ju in prov som var negativt.
Men hur gör ni, skickar ni in regelbundet? Eller bara när ni misstänker mask?
 
I dag damp det ner veterinärräkningar för 3700:- (vår ”hemmavet” är långsam med räkningarna)
Sammanlagt har Millie kostat lite i underkant 25 000:- i veterinärbesök och medicin.Hon är värd varenda krona men ska ändå tala om att jag tycker att det räcker nu.

På räkningen från förra veckan står det sterilisering.
Ngn här skrev att man bara kastrerar. Är det bara slarvigt uttryckt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 636
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp