Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker höjd spelar mindre roll, viktigare att skålen har en vid diameter så katten kan dricka utan att morrhår osv tar i.
Jag tänker experimentera :cautious: nu har hon en vanlig plast skål sen tidigare, en stor vid glas skål (som hon druckit ur framför plastskålen) och en vid keramik skål som jag köpte häromdagen. Jag ställde dock den sista skålen på ett annat ställe, återstår att se om hon begriper att hon kan dricka ur den :cautious: Funderar på att ta fram ett glas också.
Detta blir mitt lilla projekt med katten :cool::rofl:
 
Alltså alla katter har ju inte läst den beskrivningen av hur en katt tycker om att dricka - Molles bästa vattenkälla är en sådan här kanna

C8pbJVaUoV-b263.jpg


även när den bara är halvfull så han får trycka ner hela huvudet :o :angel:

Vanliga vattenskålar undviker han dock in i det längsta, oavsett hur anpassade dom är. Han föredrar kranar, hinkar, fågelbad och i absoluta nödfall hundens vattenskål om han nu inte får ha sin kanna :meh:
Just därför tänker jag prova skålen. Och kanske ett glas också. Måste ställa dem så att hon tror att de egentligen inte är för henne och hon kan känna sig finlurig som dricker ur dem :cautious:
 
Just därför tänker jag prova skålen. Och kanske ett glas också. Måste ställa dem så att hon tror att de egentligen inte är för henne och hon kan känna sig finlurig som dricker ur dem :cautious:

Min förra katt drack enbart (förutom rinnande vatten från kranen) om han fick ha ett vanligt dricksglas i fönstret vid matbordet. Katter är roliga dem :D

Det var förövrigt en helt underbar katt som jag utvecklade ett alldeles speciellt band till. Han brukade alltid sitta på min axel, vad jag än gjorde. Om jag så åt middag, gick en promenad, spelade badminton eller fixade med något. Jag har försökt lära katterna efter det att sitta på axeln men de fattar inte :meh:
 
Idag märkte jag hur kattungarna slogs. Det var inte lek. Det känns som honan (sköldpaddsfärgad såklart (ja jag har förutfattade meningar om sköldpaddor) :p) ville leka men inte han. Och så tog hon i hårdare och hårdare. Det hände för nån kväll sen också. Hon greppar honom om nacken och biter tills han säger aj.
Idag blev han sur på henne och då surade hon tillbaka. Han sa verkligen "kommer du hit igen får du en smocka".
 
Från och med ikväll har jag bara bruna katter i mitt hus. Vår fina ragdollhona fick somna in. Hon har länge haft nån mag/tamåkomma som jag medicinerat med cortison, för två veckor sen började jag märka att hon verkade ha ett skov och inatt bestämde jag mig att hon inte ska behöva lida mer. Sov gott älskade fina Bråkan :love: :cry:
 
Mina katter dricker mer än gärna (läs enbart om den är framme) ur en tillbringare med rätt liten diameter - det är så att de får vika in öronen och morrhåren tar definitivt i.

Ja vi har ju skojat om de olika preferenserna som finns i tråden som sagt - men jag har ändå ett sånt kärl som ”baskälla” då det känns rätt vettigt att kunna erbjuda, utöver andra varianter.
 
Från och med ikväll har jag bara bruna katter i mitt hus. Vår fina ragdollhona fick somna in. Hon har länge haft nån mag/tamåkomma som jag medicinerat med cortison, för två veckor sen började jag märka att hon verkade ha ett skov och inatt bestämde jag mig att hon inte ska behöva lida mer. Sov gott älskade fina Bråkan :love: :cry:
Beklagar sorgen :heart :heart :heart
 
Så himla tråkigt att läsa - beklagar @cirkus :heart
Beklagar sorgen :heart :heart :heart
Beklagar förlusten @cirkus :heart

Tack söta ni!

Vi undrar mest vem som ska leda missnöjespartiet här hemma nu? Hon har alltid haft högljudda synpunkter på allt. Nu blir det så tyst

Planen var att hon skulle lämna redan innan kattungarna eftersom hon hatade förra omgången kullar, konstigt nog så repade hon sig under våren och mådde riktigt bra, dessutom gillade hon dessa ungar. När ungarna flyttade blev hon märkbart sämre så beslutet var lätt men inte desto mindre ledsamt. Alternativet att göra jobbiga undersökningar och fortsatt medicinering när hon hade ont var inte aktuellt
 
Apropå bra jägare, Megara är nog världens sämsta. Det surrar en fluga vid hennes nos på fönstret, hon slår till den med tassen men missar den totalt. Den flyger förbi henne, hon missar igen. Trött lägger hon sig ner och somnar. :meh:

Hon är två år gammal, burma, full av energi, springer runt som en galning, älskar da bird, smyger på sin vippa och hugger. Men en fluga kan hon inte fånga på fem cm avstånd framför nosen. Flugan är dessutom också trött och flyger långsamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 504
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp