Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Favorit i repris, nästan.

Väl hemkomna efter badet låg vi och vilade lite innan jag fixade middag och lite bubbel till mig och kära mor då hon ska åka hem i morgon om planera håller. Lite surt från katterna trots att de hade mat i två rum men jag lät dem hållas och tyckte de fick nöja sig med vad som serverades trots att jag köpt mer mat idag åt dem.

Hörde lite ljud från matrummet men tänkte inte mer på det när vi satt i soffan och kollade film. Bar ut i köket och vi gick sedan för att göra oss klar för sängen, tidig revelj i morgon så ingen mening att sitta uppe halva natten. Jag går ut i köket igen och ser att Pip har fixat sig lite nattamat, säger inget till mamma men är lite kluven till hans kärleksförklaringar senare ikväll, med en andedräkt som luktar fräscht av nydödat. 😳💀😺
 
Favorit i repris, nästan.

Väl hemkomna efter badet låg vi och vilade lite innan jag fixade middag och lite bubbel till mig och kära mor då hon ska åka hem i morgon om planera håller. Lite surt från katterna trots att de hade mat i två rum men jag lät dem hållas och tyckte de fick nöja sig med vad som serverades trots att jag köpt mer mat idag åt dem.

Hörde lite ljud från matrummet men tänkte inte mer på det när vi satt i soffan och kollade film. Bar ut i köket och vi gick sedan för att göra oss klar för sängen, tidig revelj i morgon så ingen mening att sitta uppe halva natten. Jag går ut i köket igen och ser att Pip har fixat sig lite nattamat, säger inget till mamma men är lite kluven till hans kärleksförklaringar senare ikväll, med en andedräkt som luktar fräscht av nydödat. 😳💀😺

Han var inte en gentleman och erbjöd Myran en smakbit? Men han kanske lär henne att jaga själv. :d
 
ca91adc7292b918134cdf9c0355f84f3f9ab3d69.jpg

:rofl: Namnförslag :up:
 
Han äter dåligt och har inte bajsat än, men mår fortfarande bättre än innan. Men det är sjukt oroande och stressande att han inte riktigt vill äta (inte ens godismat) och gå på lådan. Pratade med vet igår som tyckte att så länge han inte blir sämre kan man ge det tills torsdag.
Hoppas det kommer igång snart då 💖
 
Han äter dåligt och har inte bajsat än, men mår fortfarande bättre än innan. Men det är sjukt oroande och stressande att han inte riktigt vill äta (inte ens godismat) och gå på lådan. Pratade med vet igår som tyckte att så länge han inte blir sämre kan man ge det tills torsdag.
Eftersom jag själv blivit buköppnad, dock av annan anledning, så kan jag intyga att man vill inte äta, dricka, kissa eller annat efteråt. Jag blev mer eller mindre tvingad i mat. Sen blev jag uppsliten ur sängen mitt i natten med ett "Nu MÅSTE du kissa". Det blev en lång väntan på några få droppar. Och lämna sjukhuset fick jag inte förrän jag hade presterat nr 2 (tog några dagar)
Så jag tycker att det ser ändå lovande ut för Lukas med tanke på traumat.
(och nejdå det är ingen skillnad alls mellan katter och människor :angel:)
 
Eftersom jag själv blivit buköppnad, dock av annan anledning, så kan jag intyga att man vill inte äta, dricka, kissa eller annat efteråt. Jag blev mer eller mindre tvingad i mat. Sen blev jag uppsliten ur sängen mitt i natten med ett "Nu MÅSTE du kissa". Det blev en lång väntan på några få droppar. Och lämna sjukhuset fick jag inte förrän jag hade presterat nr 2 (tog några dagar)
Så jag tycker att det ser ändå lovande ut för Lukas med tanke på traumat.
(och nejdå det är ingen skillnad alls mellan katter och människor :angel:)
Va? Menar du att du inte tuggade i dig en leksak? Helt oförståeligt :eek::angel:
 
Grubblar, Megara är nu nere på sin idealvikt. Ska jag öka matintaget eller fortsätta med samma mängd eftersom hon nu inte behöver gå mer. Skyndar mig att tillägga att hon inte svälter burmahonor ska ligga mellan 3.0 och 3.5 som kastrater (hon väger 3.3). Man känner kotor och revben när man trycker lätt och hon har fortfarande en rund och gosig mage som hon lägger upp för ibland gos som hon älskar, ibland kaninsparkar och ett rejält grepp med framtassarna och gnagande på slaven. Det kan stundtals vara lite svårt att lista ut vad Fru Katt kräver i just den stunden.
 
Lukas bajsade äntligen inatt. Tyvärr gjorde det inga underverk i övrigt och vet ville absolut kolla på honom. Det kan vara katternas motsvarighet till mancold, dvs att han är lite "klen" och bara har det jobbigare än normalkatten. Men det kan också vara en komplikation så de vill ha in honom. Så han har tid kl 13 idag. Återstår att se hur kaos der blir, han är ju trots att han är sänkt osv mycket piggare än innan..

Kanske man ska köpa ett blinghalsband till honom om han tar sig ut på andra sidan. Signalera dyr(bar) bondkatt minsann. 36 000 i vetkostnader och counting.. 🙈
 
Senast ändrad:
Lukas bajsade äntligen inatt. Tyvärr gjorde det inga underverk i övrigt och vet ville absolut kolla på honom. Det kan vara katternas motsvarighet till mancold, dvs att han är lite "klen" och bara har det jobbigare än normalkatten. Men det kan också vara en komplikation så de vill ha in honom. Så han har tid kl 13 idag. Återstår att se hur kaos der blir, han är ju trots att han är sänkt osv mycket piggare än innan..

Kanske man ska köpa ett blinghalsband till honom om han tar sig ut på andra sidan. Signalera dyr(bar) bondkatt minsann. 36 000 i vetkostnader och counting.. 🙈
Hur har det gått med Lukas? 💖💖
 
Skönhetsmissen är fruktansvärt upprörd. Hon snattrar. Springer fram och tillbaka. Petar på mig.

Det hemska som skett? Jag har helt fräckt hällt upp människogodis i hennes, lyssna nu, HENNES, skål. Kränkningen är outhärdlig. Den skål som under cirka en månad varit hennes privata Bli-Fet-Mat-Skål som inte ens sambo Brunetten får äta ur, den är nu degraderad till simpel nötskål.

Skammen... Tänk om kråkan i trädet utanför ser detta och sprider rykten i kvarteret om att Skönhetsmissen äter kanderade mandlar?

Snatter, snatter, snatter.

Det är faktiskt en helt vanlig liten skål som duger till det mesta - men Skönhetsmissen är inte mycket för det här med att dela. Där hänger problemet.

Snatter, snatter, snatter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp