Bukefalos 28 år!

Yepp jag kan vara stentuff om jag vill, du vet sådär som man kan behöva vara för att få en tjurig gammal märr på rätt spår ;)
Å jag har den den värsta rödhåriga pms hästen världen skådat så jag är vältränad på den fronten :D
Vissa dagar känns det skit, jag förstår att du inte hade lust när allt bara kändes bajs.
Men det brukar vara värt det bara man tar sig iväg :)

Jag är iaf glad att du gick och att du gillar din fina kläning :D
Kul att du ska köpa den från USA, tror du blir jättefin i den.
Tycker inte att det är det minsta balklänning över den? O_o
Den är ju bohemisk/gammeldags stil. Jag har iaf inte sett någon balklänning i liknande stil på någon av de baler jag varit på vilket ändå är många.
Till den klänningen kan du ju lätt ha cowgirl boots och hatt :)
Hästar är bra på att träna sina ägare! ;) Min häst är inte så pmsaktig faktiskt, nu senast var hon dock så jag skrattade rakt ut åt henne, vilken surfitta och så lik mig där och då! :D

Nej balklänning tänker jag inte heller att den är, mer "Lilla huset på prärien" kanske, men folk har tyckt att den är för mycket, den kan jag inte ha till vardags. Kan inte jag?! Joho, tycker jag om den så tycker jag om den, hoppas den är lika fin som jag tror den är!
 
+1 på det, cowboyhatt till den skulle vara jättefint!
Jag har svår att se att boots och hatt skulle passa, passar inte det till jeans och skjorta :D Flanellskjorta ed uppkavlade ärmar :D Jag älskar flanellskjortor men finner inget användningsområde för sånna nuförtiden!

Nu ska jag googla cowhenshattar och boots :D
 
Hästar är bra på att träna sina ägare! ;) Min häst är inte så pmsaktig faktiskt, nu senast var hon dock så jag skrattade rakt ut åt henne, vilken surfitta och så lik mig där och då! :D

Nej balklänning tänker jag inte heller att den är, mer "Lilla huset på prärien" kanske, men folk har tyckt att den är för mycket, den kan jag inte ha till vardags. Kan inte jag?! Joho, tycker jag om den så tycker jag om den, hoppas den är lika fin som jag tror den är!

Hehe det är väl så att våra älskade djur drillar oss väl :D

Vadå för mycket? Dom har fel så det så! Tycker den passar överallt, både på arbete, vardag och fest beroende på accessoarer till.

Men nu vill vi, iaf jag veta ALLT om gårdagen!
God mat? Vad hamnade du med för folk? Spännande samtalsämnen? Hittade du något ögongodis? Hånglade du?

Nää jag är inte ett endaste dugg nyfiken :angel:
 
Hehe det är väl så att våra älskade djur drillar oss väl :D

Vadå för mycket? Dom har fel så det så! Tycker den passar överallt, både på arbete, vardag och fest beroende på accessoarer till.

Men nu vill vi, iaf jag veta ALLT om gårdagen!
God mat? Vad hamnade du med för folk? Spännande samtalsämnen? Hittade du något ögongodis? Hånglade du?

Nää jag är inte ett endaste dugg nyfiken :angel:
Nä inte på städerskajobbet ;) Då blir den ju dammig, inte bra! ;)

Oj, har jag inte berättat något?

Hm, det var i Malmö på en restaurang där, både vi och andra avgångsklassen (heter det så?) var där. Det var en klass med bara killar, automatteknikingenjörer, nä jag minns inte vad de kallas! I alla fall så serverades det ankbröst och potatisgratäng och så bjöds det på något starkt att dricka också men eftersom jag inte får dricka alkohol lät jag bli det. Då. Fast jag blev bjuden senare av en i klassen med övertalningsförmåga och eftersom jag tycker om öl så var jag inte svår att övertala...
Men det var trevligt, satt bredvid de i klassen (inte samma bord som hon som avskyr mig som tur var) så klart och diskuterade allmänt om mat, alkohol (deras samtalsämne ... :D) kläder och skolarbete.

Nej jag studerade inte efter ögongodis, jag satt mest ner för det var för trångt att ränna omkring så jag hade grabbarna i närheten, de är så pojkiga, så unga! Och jag kände mig plötsligt så gammal trots att flera av dem nog inte är mycket yngre än mig!!:eek::D Eller vuxen!:o Så nääää, jag hånglade så klart inte!:rofl:

Det är bra att vara nyfiken! :D Men det var inte mer spännande än så här! Det mest spännande var väl att de har något nattligt arbete på tågspåren nånstans så jag fick ta ett tåg till Lund och sedan vänta i en timme nästan där för att ta ett annat hem till mor, jag gillar inte att vara ensam på stationsområdet på kvällarna och då helst inte fredagskvällar! :p
 
@Enya: Måtten på varje plagg anges för varje storlek (OBS! plaggmått, inte kroppsmått). Då är det enkelt att mäta något som passar och välja den storlek som är närmast. Det finns intruktioner om hur man mäter också.

Flera av deras plagg har ett knytsnöre i ryggen som gör att de går att justera lite, andra har en elastisk rygg som också gör att det blir ett ganska stort spann inom en storlek (den du gillade har elastisk rygg).
Aha, jag ska kolla in det och rota fram mitt måttband! Kan ju vara bra att få mig mätt nån gång så att det blir rätt storlek! :D

Vill ha :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 288
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 189
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 610
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 354
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp