Bukefalos 28 år!

Enya

Trådstartare
Det gnager i mig det här, fullständigt irriterar mig! Ibland blir jag liksom bara så frustrerad över saker.:down:

Examensmiddag snart och jag ville inte gå, för vad skulle jag ha på mig, jag som inte ser vettig ut i något, jag som inte passar in bland de andra i klassen?!:o Men så blev jag övertalad av flera personer, mina argument sågades fullständigt och jag vill nu gå. Jag blev till och med sugen på att ha klänning, jag som ALDRIG gillat klänning och ytterst sällan haft det på mig i vuxen ålder. Jag hittade till och med en jag blev kär i, men så finns den inte i min storlek! Jag är skitsur över det! Jag hade nog inte passat i den även om min storlek funnits, men den är så fin ju!:love: Den är så JAG!!!!:arghh: Jag vill OCKSÅ vara fin ju!!!!:cry::arghh:

JAG VILL HA DEN KLÄNNINGEN!!!!!!! :meh::mad:

(valfria hemska svordomar pryder den här raden... )


Har ni några klädbekymmer ni också? Eller är jag ensam i hela världen att känna frustration när man hittat något man vill ha och inte kan tänka sig något annat? :p:D
Berätta era klädbekymmer så jag kan känna mig lite gladare över att jag är i gott sällskap! :D
 
Jag köper nya fina klänningar (oftast svarta...), fina skor och väskor att ha då jag ska vara fin. Sen kommer festdagen, jag provar klänningen och det brukar finnas två olika alternativ:

1. Jag ser skitfin ut, men skorna klämmer, jag får för kallt, jag känner mig för fin.
2. Strumpbyxorna passar inte alls, eller så ser jag ut som om jag ska på begravning.

Sen gråter jag, provar allt jag har, och tar någon halvful grej på mig och ser likadan ut som alltid. :(
 
Jag tycker fortfarande att min student var totalt misslyckad och den är ett svart, argt minne för att jag fick inte ha kjolen jag kärat ner mig i för min mamma. Så nä, du är inte ensam :)
 
Jag har stora problem med kläder. Ibland vill jag bara vägra att lämna sovrummet för att jag känner mig otroligt ful och tjock i allt jag provar. Klädshopping är hemskt, jag blir stressad av att gå i klädaffärer så jag shoppar på nätet, men att hitta något att köpa något kan ta timmar innan jag hittar något som jag tror att jag inte skulle se fet ut i. Jag vill inte ens köpa kläder!
 
Jag till och med drömde om det i natt och känner igen precis det du skriver! Jag provade ett par skor men de passade inte, snygga skor som passar till klänningen och så fick jag inte ens på dem på fötterna! :mad:


Varför köper du svarta klänningar?

Den här är vit, lite vintage..... åh, jag tycker om den ju :arghh: Jag har inte ens tänkt på skor, någon koftaktigt, strumpbyxor eller handväska, jisses, jag handväska, nej fan. Hade klänningen haft fickor hade det varit ännu mer perfekt. Tur den inte har det!!!:sneaky:
 
Jag tycker fortfarande att min student var totalt misslyckad och den är ett svart, argt minne för att jag fick inte ha kjolen jag kärat ner mig i för min mamma. Så nä, du är inte ensam :)
Oh, har du också en sådan mamma?! Sån har jag också! På min student hade jag en blå knälång klänning och vit koftaktigt utanpå, sådär godkänt av morsan...:meh:
 
Jag har stora problem med kläder. Ibland vill jag bara vägra att lämna sovrummet för att jag känner mig otroligt ful och tjock i allt jag provar. Klädshopping är hemskt, jag blir stressad av att gå i klädaffärer så jag shoppar på nätet, men att hitta något att köpa något kan ta timmar innan jag hittar något som jag tror att jag inte skulle se fet ut i. Jag vill inte ens köpa kläder!
Jag tycker inte heller om att köpa kläder, jag ser inte vettig ut i något och trivs inte alls i annat än min pyjamas som ser ut som en säck och ger mig ännu större röv och fulare feta bröst. :meh:

Finns det något du trivs i?

Det är så konstigt det där. Har flera i klassens som är överviktiga, men ack så snygga i sina kläder! Men så snygg är inte jag i mina? Hur gör folk?! Varför är alla andra, tjocka som smala, sådär snygga i allt de använder?
 
Jag tycker allt framhäver mina breda höga höfter och kraftiga lår!

Korsetter tycker jag är fint på mig! Men jag vill känna mig fin naturligt. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig. Undrar också hur folk gör för att se så snygga ut! Vad jag än tar på mig... Det blir liksom inte snyggt. :p
 
Men breda höga höfter är ju fint! :)Tycker absolut att de ska framhävas :D Lår är ett bekymmer för mig också, vad jag än har på mig. :arghh:

Tycker familj och vänner samma som du eller säger de emot dig, att du är fin i det du tar på dig? Hoppas att det bara är dina ögon som ser konstigt och att du ändå är fin i det du tar på dig!

Finns korsett i klädesväg? Trodde det var nåt man har innanför eller är jag helt väck i klädordningen?

Jag gillar gympadojor (big no no till klänning sa en vän :eek: ), vanliga byxor, t-tröja och luvtröja! Men det passar sig inte på en examensmiddag sa någon. Men vad är det för fel på mina rosa gympaskor, mina svarta byxor och min röda luvtröja?!:meh:
 
Mitt största problem är byxor. Dagens byxor är inte gjorda för lår som mina, vilket antingen innebär att de inte går på oavsett storlek eller så finns det en decimeter över i midjan. Det är jag och Anja Pärson.
 
Är bekväma med sig själva kanske. Det hjälper i vart fall. :)

Converse och klänning kan vara fint, nästan gympadojjor!
Är inte det sånna som är platta i sulan , vita där och med olika färger i tyget? Jag kan inte gå i sånna utan att få ont i fötterna :(

Ja de jag känner trivs i det de har på sig och är bekväma med sig själva. Kanske är det det, för de ser verkligen snygga ut i det de har på sig!
 
Har man kläder man trivs och känner sig fin i så ser det mesta bra ut och i år är verkligen ett klänningsår :love: Finns massor med fina klänningar i alla de möjliga modeller så jag shoppar klänningar, 5 st bara de senaste dagarna :angel:

Så ge inte upp, har du hittat en modell du gillar så finns det fler klänningar i samma stil och nånstans finns säkert en i rätt storlek också :up:
 
Har man kläder man trivs och känner sig fin i så ser det mesta bra ut och i år är verkligen ett klänningsår :love: Finns massor med fina klänningar i alla de möjliga modeller så jag shoppar klänningar, 5 st bara de senaste dagarna :angel:

Så ge inte upp, har du hittat en modell du gillar så finns det fler klänningar i samma stil och nånstans finns säkert en i rätt storlek också :up:
Är det klänningsår? Inte till tjockisar :( Till tjockisar finns bara fula klänningar, med blommor på eller prickar eller ränder eller nåt annat ofint (i min smak) :(

Just den jag såg är vit, halvlång ärm och vintagestilaktig... åh så fin!:D

Den kostar 400 eller 500 kr och är i dyraste laget så jag har ju inte råd att lägga ut mer, bor inte så jag har stora köpcentrum och har absolut ingen tid att åka någonstans och tycker det är skitjobbigt med postorder, med den inställningen hittar man inte mycket va :D
 
Ut på webben människa. Finns massor med snyggt i klänningsväg att hitta ;)

Köper personligen de allra flesta kläder (och skor med för den delen) på nätet faktiskt. Smidigt och enkelt, så det rekommenderar jag verkligen :)
 
Ha ha ha. *skrattar rått*

Det skulle inte spela någon roll hur mycket jag bantade. Jag är vanskapt så få kläder passar.

Jag har väldigt kort överkropp och väldigt långa ben. "högt kluven" som man säger i de här trakterna... Väger 15 kilo för mycket.
Lägg därtill magra ben och platt rumpa. Min bredaste punkt är vid höftbenen sedan smalnar det av. Gissa hur lätt det är att hitta byxor...

Numer har jag dessutom bara ett bröst.

TROTS allt det här så får jag ofta komplimanger för att jag klär mig snyggt.
Det innebär att DU HAR INGEN URSÄKT. :D Det finns kläder för dig också. Stressa av nån dag och be någon i affären att hjälpa dig.

/tanten - viftar med pompomsen
 
Ut på webben människa. Finns massor med snyggt i klänningsväg att hitta ;)

Köper personligen de allra flesta kläder (och skor med för den delen) på nätet faktiskt. Smidigt och enkelt, så det rekommenderar jag verkligen :)
Skor köper jag absolut inte där jag inte kan prova, jag har fötter som passar i mansskor, det säger väl allt, och nej jag har inte överdrivit, det är sant! :p

Men jag vet itne ens vad jag ska titta eller köpa ens, inte alls, jag hatar kläder och nu känner jag mest för att inte gå nånstans! :arghh::D
 
Äääähhh *skickar över lite :love: för klänningar*

Googla på köpa kläder online och sen besöker du sida efter sida och kikar på vad de har för klänningar :up:

Nelly, bubbleroom, hm, lindex, ellos, haléns, fyndiq osv
 
Jag tycker det är svårt med kjolar och klänningar. Jag skulle vilja ha på mig det oftare men med en medvetenhet om att mina lår (närmast skrevet) brukar skava mot varandra så väljer jag för det mesta bort de plaggen. Synd, för det finns mycket som är snyggt.

Annars är byxor det ständiga bekymret. Jag är normalviktig för min längd (dock på övre gränsen) men jag är så kort att det knappast finns byxor i min längd.
 
Ha ha ha. *skrattar rått*

Det skulle inte spela någon roll hur mycket jag bantade. Jag är vanskapt så få kläder passar.

Jag har väldigt kort överkropp och väldigt långa ben. "högt kluven" som man säger i de här trakterna... Väger 15 kilo för mycket.
Lägg därtill magra ben och platt rumpa. Min bredaste punkt är vid höftbenen sedan smalnar det av. Gissa hur lätt det är att hitta byxor...

Numer har jag dessutom bara ett bröst.

TROTS allt det här så får jag ofta komplimanger för att jag klär mig snyggt.
Det innebär att DU HAR INGEN URSÄKT. :D Det finns kläder för dig också. Stressa av nån dag och be någon i affären att hjälpa dig.

/tanten - viftar med pompomsen
Jag ser visserligen inte ut som du, men kläder sitter inte bra på mig heller och några komplimanger får jag aldrig, så jag gissar att jag inte har inbillat mig att inget passar.
15 kg för mycket vore en dröm, jag är kort och tjock, ser ut som en tunna med stora fula bröst som bara tar plats, vad klär en tunna liksom. Definitivt inga klänningar egentligen! :D Så kanske är det bra att den inte finns i min storlek trots att det är sorgligt och gör att jag inte ens vill gå nånstans!:arghh::D

(ja i dag är jag på hemskt humör, har suttit halva dagen med att försöka mig på att skriva rapport och hatar just nu allt :p )
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 306
Senast: susanne
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 225
Senast: mackan
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 623
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 364
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp