Bukefalos 28 år!

Lazy Lady

Trådstartare
Jahapp, nu sitter jag och är nervös.. Jag har hittat en knöl i armhålan, stor som 1,5 ärta.. Ömmar och är lite rodnat precis över. Den har kommit snabbt, sitter på ett sånt ställe att jag borde märkt den.
Hur snar ska msn vara med att kolla upp den? Ska jag avvakta? Jag ser ju bara ordet cancer framför mej och känner mej skitnojjig!
Hilfe....
 
När jag hittade en ärtstor knöl i armhålan ringde jag vårdcentralen och fiskade efter att de skulle säga att jag inte behövde kolla upp det. Det tyckte personen jag pratade med i växeln inte alls att hon kunde råda mig till, så jag fick en läkartid ganska omgående. I mitt fall var det verkligen falskt alarm, en inflammerad hårsäck eller något sådant, men med tanke på hur allvarligt de tog på det hela kanske du ska kontakta vårdcentralen och fråga vad de tycker.
 
Jahapp, nu sitter jag och är nervös.. Jag har hittat en knöl i armhålan, stor som 1,5 ärta.. Ömmar och är lite rodnat precis över. Den har kommit snabbt, sitter på ett sånt ställe att jag borde märkt den.
Hur snar ska msn vara med att kolla upp den? Ska jag avvakta? Jag ser ju bara ordet cancer framför mej och känner mej skitnojjig!
Hilfe....
Som sagt så kan det lika gärna vara en inflammerad hårsäck eller liknande, men ring och prata med VC så kommer de antagligen ge dig en tid och bli kollad. Det är det bästa sättet!
 
Som sagt så kan det lika gärna vara en inflammerad hårsäck eller liknande, men ring och prata med VC så kommer de antagligen ge dig en tid och bli kollad. Det är det bästa sättet!

Tack för svar!
Knölen sitter inte i ytan utan liten bit in så att säga så nån hårsäckarna tror jag inte är inflammerad.
Jag väntar på att klockan ska bli 8 så jag kan ringa VC.
 
Tack för svar!
Knölen sitter inte i ytan utan liten bit in så att säga så nån hårsäckarna tror jag inte är inflammerad.
Jag väntar på att klockan ska bli 8 så jag kan ringa VC.
Det kan även vara lymfkörtlar som blir svullna, men hur som helt är det bra att kolla upp det. Lycka till!
 
Jahapp, nu sitter jag och är nervös.. Jag har hittat en knöl i armhålan, stor som 1,5 ärta.. Ömmar och är lite rodnat precis över. Den har kommit snabbt, sitter på ett sånt ställe att jag borde märkt den.
Hur snar ska msn vara med att kolla upp den? Ska jag avvakta? Jag ser ju bara ordet cancer framför mej och känner mej skitnojjig!
Hilfe....
Cancer kommer sällan hastigt galopperande. Så jag tycker att du ska
1. andas
2. ringa 1177
 
Jag fick en tid imorgon. VC ville att jag skulle kolla den direkt. Bättre att kolla 1 gång för mkt än för lite enligt dem.
 
Tack för svar!
Knölen sitter inte i ytan utan liten bit in så att säga så nån hårsäckarna tror jag inte är inflammerad.
Jag väntar på att klockan ska bli 8 så jag kan ringa VC.

Joså, en inflammerad hårsäck kan sitta långt in. Kan även vara en fistelgång som växer fram. Rent av en begynnande böld. Men nu har du fått tid och snart ett svar. Ovissheten är väldigt jobbig. Fantasin kan måla fasansfulla bilder.
 
Ja, man blir ju nojjig.. Skulle kanske gett fan i att googla på "knöl i armhålan":)
Typ, ibland är Google inte ens vän ;) min veterinär brukar skälla på mig när jag börjar surra om att jag googlat och hittat det ena värre än det andra ;) lär vara samma med oss människor. Men oavsett, även en inflammerad lymfkörtel eller liknande behöver säkert åtgärdas ganska omgående om den inte ska bli gräsligt otrevlig. Särskilt i denna värmen.
 
Jahapp, nu sitter jag och är nervös.. Jag har hittat en knöl i armhålan, stor som 1,5 ärta.. Ömmar och är lite rodnat precis över. Den har kommit snabbt, sitter på ett sånt ställe att jag borde märkt den.
Hur snar ska msn vara med att kolla upp den? Ska jag avvakta? Jag ser ju bara ordet cancer framför mej och känner mej skitnojjig!
Hilfe....
När jag hittade en knöl så bokade jag tid direkt för koll, läkarna kände och klämde och bestämde ig för att ta prover på knölen.
Allt gick mkt fort och på någon dag fick jag ny tid, väntan dock var 2 v.... lååååång tid:nailbiting: att vänta.
I mitt fall var de ingen cancer utan en muskelknut som bildats av för mkt bröstträning inne på gymmet.:banana:
Så sök läkare NU! hellre kolla för mkt än för lite
 
När jag hittade en knöl så bokade jag tid direkt för koll, läkarna kände och klämde och bestämde ig för att ta prover på knölen.
Allt gick mkt fort och på någon dag fick jag ny tid, väntan dock var 2 v.... lååååång tid:nailbiting: att vänta.
I mitt fall var de ingen cancer utan en muskelknut som bildats av för mkt bröstträning inne på gymmet.:banana:
Så sök läkare NU! hellre kolla för mkt än för lite
Jag va hos doktorn i början på veckan och det va en svettkörtel som ballat ur, behandling med luftiga kläder! Den har blivit lite mindre och inte lika ömt längre så det känns bra!
Tack för omtanken:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
763
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 499
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 706
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp