Bukefalos 28 år!

Königs Sir, korta av skaften?

firren

Trådstartare
Har köpt ett par Königs Sir från en privatperson, det är nu så att de är ca 4cm högre än mina bens längd.:(
Tror ni det går att korta av höjden på stövlarna? Har ni kortat av några dressyrstövlar med dragkedja på insidan?
 
Har köpt ett par Königs Sir från en privatperson, det är nu så att de är ca 4cm högre än mina bens längd.:(
Tror ni det går att korta av höjden på stövlarna? Har ni kortat av några dressyrstövlar med dragkedja på insidan?

Jag har svårt att tänka mig att det blir bra, särskilt om det är dragkedja. Iofs, är det äldre stövlar kanske det är värt en chansning, men är de nya hade jag provat sälja dem istället. Eller hälkilar, typ 2-3 stycken.
 
Jag har gjort det, på ett par Königs som jag måttbeställt för långa... Tänkte att jag skulle ha flera kilsulor, men då fick inte foten plats i stället. Inga problem, lämna bara till en duktig skomakare, det är det det hänger på. Det är ju inte så att lädret har kommit i perfekt Firrens ben-längd, utan någon har ju skurit i lädret först också.
Mina syns inget på i alla fall, och jag har dragkedjan i fram.
 
Om de är nya så tror jag du kan ta det lugnt! :) Jag har korta ben så fick beställa ett par Königs Favorit med 3cm högre istället för 2cm för att komma inom standardmåtten - Idag har de satt sig så mkt att de nästan är lite för korta
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 382
Senast: Squie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 556
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 113
Senast: Castellini
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 203
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp