Köp av foderponny?

Sv: Köp av foderponny?

Jag säger absolut inte att Ts inte kan rida C-ponny i framtiden. Utan menade bara att man inte ska ta för givet att man kommer bli en viss längd. Jag var övertygad om att jag inte skulle bli lång, för jag hade alltid varit kort. Men jag växte mer på längden lite senare.

Iofs så är min häst B-ponny och det är inga som helst problem. Så det finns ju inget som säger att Ts inte kan rida C-ponny även om hon skulle växa lite till.
 
Sv: Köp av foderponny?

Men han ser inte så mager ut på bilderna i ditt galleri, eller är bilderna tagna innan han blev sjuk?

Annars är det inte konstigt att han tappat muskler och blivit mager under sjukdomen. Men är han frisk från det nu är det väl bara en tidsfråga att göda upp honom?
Jag har dock ingen koll på hur de där fästingsjukdomarna yttrar sig eller hur segdragna de är då jag bott nästan hela livet norrut och sluppit oroa mig för sådant :o

Hur ni än gör så besiktiga honom väl om ni beslutar er för att köpa honom.
 
Sv: Köp av foderponny?

Jag förstår vad du menade, men mitt inlägg var mer riktat mot tesen att TS blir för stor för ponnyn :)
 
Sv: Köp av foderponny?

Jag antog att det var så du menade. Men eftersom jag också sa att TS kanske växer mer än hon trott, så ville jag bara klargöra att det är ju inte säkert att hon blir förstor, även om hon växer. Nu ser iofs denna ponnyn gansak smäcker ut, men ändå.
 
Sv: Köp av foderponny?

RSCN1107.jpg

Var den bästa bilden där man kan se hur tunn han är. Bilden är några månader gammal, från i höst. Men nu har han fått tjockare päls så då kan man inte se så bra, förutom när han rör på sig.
Han får avelsfoder nu och jag tror det har blivit lite bättre. Iaf inte sämre.
 
Sv: Köp av foderponny?

Hoppas han blir in med fodret. Svårt att se på bilden, men han ser ju lite tunn ut över baken, vet inte om bilden luras eller om han är lite insjunken vid flankerna (så heter det kanske inte, men ovanför virveln för att förtydliga. Jag är jättedålig på vad alla kroppsdelar heter.:angel:)

Har du bestämt nåt om hur du ska göra, blir det köp?
 
Sv: Köp av foderponny?

har du analys på grovfodret? bra foderstat? äter han dåligt? för jag håller med dig, han ser ganska smal ut, men fin ändå!
 
Sv: Köp av foderponny?

Ibland ska man ta chansen när man får den. Köp hästen och ta hjälp av en tränare för att lära dig att rida hästen i bra form, samt fortsätt att ge mat så att han går upp lite i vikt. Då kommer som sagt alla tråkigheter extreriört snart att försvinna och du kommer få en fin, muskulös liten ponny som orkar bära dig länge. Min islandshäst är b-ponny (128 cm mkh, jag är 168 cm) och vi är inte obalanserade när vi tränar ändå, det handlar mycket om ryttarens balans och den går ju att träna upp om du skulle skjuta i höjden. Nu ser du ju inte speciellt stor ut på honom, så du har ju gott om tid på dig om det skulle vara så. Dessutom så växer du ju inte över en natt, du och hästen har tid att vänja er.

Lycka till, hur du än gör! :)
 
Sv: Köp av foderponny?

Ja jag har analys. Kan ju säga att han får lika mycket hösilage som en stor 700kg häst på 1,64. Den hästen klarar sig jättebra med den mängden och han får bara hösilage betfor och lite havre.
Har köpt ny säck med Groov 125, så fortsätter jag med det. Jag tycker han känns bättre, jag hoppas han ät bättre.

Ägaren har antingen väldigt mkt att göra eller så har hon inte bråttom med att sälja honom. Men min mamma vill ge max 25000 för honom. Eftersom han är svårriden och det krävs mkt arbete. Går ägaren med på det så blir det nog köp.:D
 
Sv: Köp av foderponny?

oj, ja då är han ju inte så lätt att göda upp, har du testat lucern strå? min får inte i sig hur mkt ensilage som helst, jag är glad om jag får i honom 9 kg, hoppas. men ibland har jag inte kunnat ge mer än 7-8 och då är lucern mkt bra, mkt protein på liten giva. han lägger oxå på sig bra av havre, blir inte hetare av det, ger oxå groov 125.
Men han åt jätte dåligt en period, och då bytte jag stall, till ett lugnare och då åt han mkt bättre!!!

Hoppas du kan köpa honom, priset låter ju helt ok.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 166
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 643
Senast: Johannna1
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 487
Senast: Squie
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 379
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp