Köp och sälj - gnälltråd II

Har du helt namn/telefonnummer så det går att söka upp adressen och skicka? Känns ju jobbigt att ha kvar det hemma och inte veta vad man ska göra med det, eftersom det redan är betalt
 
Har du helt namn/telefonnummer så det går att söka upp adressen och skicka? Känns ju jobbigt att ha kvar det hemma och inte veta vad man ska göra med det, eftersom det redan är betalt
Personen kallar sig bara för Häst på hästnet, men har nu fått adressen tillslut då jag skrev att jag ska in till och posta annat idag, annars blir det inte förrän nästa vecka 😄
 
Och jag köpte ett 100g Amigo bravo. På bilden i annonsen såg det i stort sett oanvänt ut. När jag betalat och säljaren ska skicka skriver hon att det är lite smutsigt och frågar om hon ska spola av det innan hon skickar. Nä det tycker jag inte hon behöver, men när jag får hem täcket är det fullt med lera på det. Sitter till och med stora lerkakor nertill på täcket! 😝
Så jag fick börja med att försöka borsta bort det värsta för att över huvud taget kunna prova det 🙈
 
Sedan undrar jag vad hästnet har hittat på!
I appen när jag går in under meddelanden så är det så stor annons att meddelandena knappt syns, bara någon rad av ett meddelande.
Hur tänker de att man ska kunna köpa och sälja på hästnet när det knappt går att läsa meddelanden längre?!
 
Och jag köpte ett 100g Amigo bravo. På bilden i annonsen såg det i stort sett oanvänt ut. När jag betalat och säljaren ska skicka skriver hon att det är lite smutsigt och frågar om hon ska spola av det innan hon skickar. Nä det tycker jag inte hon behöver, men när jag får hem täcket är det fullt med lera på det. Sitter till och med stora lerkakor nertill på täcket! 😝
Så jag fick börja med att försöka borsta bort det värsta för att över huvud taget kunna prova det 🙈
Lite som när jag köpte ett ridtäcke, det beskrevs som "otvättad" -jag tänkte att ett otvättat ridtäcke inte borde vara så farligt, hur skitigt kan ett ridtäcke bli liksom?
Det var riktigt, riktigt ingrott, skitigt och hårigt, och det stank kiss/skit/ammoniak. Luktade inte mumma i tvättrummet när det tvättades O_o
 
Lite som när jag köpte ett ridtäcke, det beskrevs som "otvättad" -jag tänkte att ett otvättat ridtäcke inte borde vara så farligt, hur skitigt kan ett ridtäcke bli liksom?
Det var riktigt, riktigt ingrott, skitigt och hårigt, och det stank kiss/skit/ammoniak. Luktade inte mumma i tvättrummet när det tvättades O_o
Men usch! Hur lyckas man få ett ridtäcke så smutsigt?! Jag använder mina alla dagar hela vintern och ändå blir de knappt smutsiga 😅
 
Lite som när jag köpte ett ridtäcke, det beskrevs som "otvättad" -jag tänkte att ett otvättat ridtäcke inte borde vara så farligt, hur skitigt kan ett ridtäcke bli liksom?
Det var riktigt, riktigt ingrott, skitigt och hårigt, och det stank kiss/skit/ammoniak. Luktade inte mumma i tvättrummet när det tvättades O_o
Väl använt sen legat i sadelkammaren där även katten har fått vara:meh:
 
Ska vara med på en hästloppis och sälja en massa grejer jag inte längre behöver. Men hur prissätter man det?
Kan man gå runt och kolla in andras grejer och se vad de har för priser innan man sätter egna priser?
Har noll koll.. 😅
 
Jag fick mitt pannband så det var bara en säljare som var aningens seg att svara och swishen skulle gå till nån annan så det stämde helt 🤪🤩👍🏻
 
Ska vara med på en hästloppis och sälja en massa grejer jag inte längre behöver. Men hur prissätter man det?
Kan man gå runt och kolla in andras grejer och se vad de har för priser innan man sätter egna priser?
Har noll koll.. 😅
Billigt billigt!
Är min erfarenhet. Det är smidigt med loppis när man blir av med mycket samtidigt men jag har sålt dåligt trots fina grejer och fått lagt ut massor på Facebook efteråt ändå och då fått grejerna sålda snabbt till satt pris. Men det beror säkert på var i landet man bor, helt enkelt hur mycket folk som lockas till platsen 😃

Kika priser på hästnet/facebook innan? Du gör ju som du vill med priserna, du måste inte ens ha en prislapp man risken är att folk bara lägger tillbaka grejerna om det inte står nått pris. Så vill du kolla grannarna och sen prissätta - varför inte 😊
 
Billigt billigt!
Är min erfarenhet. Det är smidigt med loppis när man blir av med mycket samtidigt men jag har sålt dåligt trots fina grejer och fått lagt ut massor på Facebook efteråt ändå och då fått grejerna sålda snabbt till satt pris. Men det beror säkert på var i landet man bor, helt enkelt hur mycket folk som lockas till platsen 😃

Kika priser på hästnet/facebook innan? Du gör ju som du vill med priserna, du måste inte ens ha en prislapp man risken är att folk bara lägger tillbaka grejerna om det inte står nått pris. Så vill du kolla grannarna och sen prissätta - varför inte 😊
Jag är så kass på att posta saker, så känns som att loppis är mitt enda sätt att sälja på. 😅
Tänkte sälja billigt så jag mest vill ha iväg sakerna.

Vet du vad det är som säljer bäst?

Tänkte prismärka, annars skulle jag aldrig komma ihåg vad saker kostar.
 
Jag är så kass på att posta saker, så känns som att loppis är mitt enda sätt att sälja på. 😅
Tänkte sälja billigt så jag mest vill ha iväg sakerna.

Vet du vad det är som säljer bäst?

Tänkte prismärka, annars skulle jag aldrig komma ihåg vad saker kostar.
Jo jag menar att du bestämmer ju själv när/om du prismärker ifall du vill kika på andra 😃

Tycker det varit ojämnt vad som sålt, kan inte svara riktigt. Man säljer lite av varje. Blir förvånad att nån köper vissa saker och förvånad att andra åker med hem igen 🤓
 
Jo jag menar att du bestämmer ju själv när/om du prismärker ifall du vill kika på andra 😃

Tycker det varit ojämnt vad som sålt, kan inte svara riktigt. Man säljer lite av varje. Blir förvånad att nån köper vissa saker och förvånad att andra åker med hem igen 🤓
Sant, får nog göra så att jag kollar in andras först. 😅

Har sjutusen fräscha märkesschabrak, så hoppas att folk vill köpa det iaf.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 805
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 515
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
767
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 887
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp