Köp och sälj - gnälltråd II

Utrustning på engelska samt ett extra e i mitten ungefär 😅 Skicka PM annars.

Har inte prövat men fick en påse i handen på senaste tävlingen. Enligt infon på hemsidan verkar det rätt smidigt och tycker de presenterar snyggt.
Jag har köpt därifrån, de tog hem en vara åt mig som behövde beställas och då passade jag på att handla lite annat också. Trevligt bemötande och allt flöt på bra :)
 
Men alltså. Svarar på en annons på hästnet och ber om ett mått. Får måttet. Frågar vad frakten kostar i vanligt kuvert. Får svar vad frakten kostar.
Frågar om jag kan swisha? Och skriver min adress. Får inget svar mer men meddelandet är läst. Ok 🙈 det var inte direkt något jag tror var 100% lättsålt heller 🤓
 
Men alltså. Svarar på en annons på hästnet och ber om ett mått. Får måttet. Frågar vad frakten kostar i vanligt kuvert. Får svar vad frakten kostar.
Frågar om jag kan swisha? Och skriver min adress. Får inget svar mer men meddelandet är läst. Ok 🙈 det var inte direkt något jag tror var 100% lättsålt heller 🤓
Jag blir tokig när det händer!! Jag säljer mycket i perioder, men det är alltid en sån köpare som får mig att sluta, orkar inte med allt strul :grin:
 
Har en del hästgrejer till salu nu och jag blir galen på köpare som skriver att de vill köpa men sedan hör man inget mer trots att jag kan se att meddelandet är läst.
Samma med de som inte svarar när jag själv skriver på någon annons. Har skrivit på tre olika annonser ang vintertäcken som är till salu. Ingen har svarat och ingen har läst meddelandet. Varför lägger man då ut till salu?!
För övrigt märks det att det är löning idag, helt plötsligt fick jag sålt hälften av allt jag har ute 😁
 
Jag tröttnar med men envisas at fortsätta säljs då mycket av mina prylar säljs till slut. Men jag är så förbannad trött på folk. Har en dressyr kavaj till salu. Den kostar en del och är helt ny. Haft flera stycken idioter som hör av sig om hur mått etc är på den. Jag känner bara. Kolla upp det själv. Finns mått tabell på märkets hemsida som man kan googla sig till. För jag är aå trött på att svara på såna frågor och sen hör man inget mer. Bara varför ens slösa andras tid. Man kan kolla upp sånt själv på samma sätt som när man skall köpa från butik! Bara för det är via privat är jag inte någon fråga olles brevkassa!

Värsta va ändå när jag va borta på jobbresa. Någon tjej hör av sig flera gånger på messenger på ett par barfotaboots. (Någon timma emellan) svara då, att ja dom finns kvar (står även i annonsen är annonsen kvar så är varan kvar!) Hon skall då hämta dom samma dag och prutar på priset. Jag skriver till sambon. Sen kommer meddelandet att hon skall prova någons stallkompis boots först 🤬 bara. Hon kan väl för fan göra detta innan hon skriver, hetsar och prutar på priset. Hörde inget mer ifrån henne efter hon skrev "skall prova stallkompis boots vid 15 hör av mig sen". Är så oerhört trött på mängden av såna idioter man skall lägga tid på. :banghead:
 
Jag svarade på en annons på hästnet och frågade om sadeln fanns kvar.
Ja det gjorde den.
Jag frågade om något mer och om hon kunde skicka. Inget svar.
Ser annonsen på marketplace, tänker att hästnet kanske strular, så jag skickar där och frågar om den finns kvar.
Ja det gör den.
Kan hon skicka?
Inget svar.

Annonsen har legat någon månad nu, måste vara svårt att få sålt något om hon har en gräns på max ett svar per köpare.
 
Jag har letat efter en specifik sadel och varit beredd på att chansa och köpa osett via nätet . Igår såg jag exakt rätt modell med exakt rätt storlek på annons i grannstaden.
Annonsen hade legat ute i 30 minuter, jag skrev till säljaren att jag köper, kastade mig in i bilen och var där på 40 minuter.
Blev så jäkla glad att slippa skicka och krångla 😄👍 (säljaren blev också glad över snabb affär 😁)
 
Jag blir tokig när det händer!! Jag säljer mycket i perioder, men det är alltid en sån köpare som får mig att sluta, orkar inte med allt strul :grin:
Menar du att ja som köpare strulade med mina frågor om mått och pris? 🙈 ville ju iallafall ha varan 😅
Det var frågan om ett pannband och jag behövde veta hur långt det var, så inga avancerade mått 🙃
 
Jag har letat efter en specifik sadel och varit beredd på att chansa och köpa osett via nätet . Igår såg jag exakt rätt modell med exakt rätt storlek på annons i grannstaden.
Annonsen hade legat ute i 30 minuter, jag skrev till säljaren att jag köper, kastade mig in i bilen och var där på 40 minuter.
Blev så jäkla glad att slippa skicka och krångla 😄👍 (säljaren blev också glad över snabb affär 😁)
Det är så man ska handla med sadlar 😂👌🏻
 
Menar du att ja som köpare strulade med mina frågor om mått och pris? 🙈 ville ju iallafall ha varan 😅
Det var frågan om ett pannband och jag behövde veta hur långt det var, så inga avancerade mått 🙃
Nja, jag tänkte mer på köpare som frågar om mått, mer bilder osv, säger att de ska köpa och sen aldrig dyker upp, slutar svara osv :laugh:
Jag är lite trött efter första veckan på nytt jobb så läste nog inte riktigt ordentligt :laugh::angel:
 
Nja, jag tänkte mer på köpare som frågar om mått, mer bilder osv, säger att de ska köpa och sen aldrig dyker upp, slutar svara osv :laugh:
Jag är lite trött efter första veckan på nytt jobb så läste nog inte riktigt ordentligt :laugh::angel:
Alltså jag håller ju med i sak, men jag tycker lite det beror på vad man säljer och till vilket pris.

Jag är sån som rensar ibland och då säljer jag mycket men också till bra pris. Krånglar någon och vill ha mått så svarar jag inte och säljer till nån annan för oftast är efterfrågan stor. Alternativt om det är enkla saker jag kan mäta enkelt med måttband så fixar jag det. På de grejer som blir kvar kan jag krångla efterhand 😂 likaså om det är någon dyrare grej som kanske inte är lika efterfrågat.

Men nu hade jag fått måttet och pris på frakten. Bad om nummer att swisha till🙈 då slutar säljaren svara 😆
 
Jag fick faktiskt svar från tjejen jag ville handla av, hon skickade ett nr att swisha till. Så jag swishade och ser när jag skickat pengarna att numret inte alls går till samma namn som det på hästnet 🤪 skickade print på swishen och nu har jag inte fått något svar igen 😅
Kanske har jag swishat fel person eller kanske blivit lurad 🫣
Men har ju svårt att se att folk skulle blåsa en på 43kr 🤷🏼‍♀️
 
På marketplace på facebook är det bara troll som skriver. Eller är det bara för mig?
De svarar konstigt o frågar saker som står i annonsen. Äldre kvinnor och män från andra länder än sverige.
Känns inte som målgruppen som vill ha en Globus sadel 😕
 
På marketplace på facebook är det bara troll som skriver. Eller är det bara för mig?
De svarar konstigt o frågar saker som står i annonsen. Äldre kvinnor och män från andra länder än sverige.
Känns inte som målgruppen som vill ha en Globus sadel 😕
Jag har en rockard till salu på bland annat marketplace, och fick svar idag av varianten att en Fedex brevbärare skulle komma som jag skulle ge varan till och att han skille skicka hem den till personen. Skrattade gott åt idén att en brevbärare skulle komma och hämta en "paket" bestående av en rockard, som på något sätt skulle få plats i en vanlig brevbärarbil :rofl: Konstigt nog fick jag inget svar sen när jag ifrågasatte det hela :p
 
Jag har en rockard till salu på bland annat marketplace, och fick svar idag av varianten att en Fedex brevbärare skulle komma som jag skulle ge varan till och att han skille skicka hem den till personen. Skrattade gott åt idén att en brevbärare skulle komma och hämta en "paket" bestående av en rockard, som på något sätt skulle få plats i en vanlig brevbärarbil :rofl: Konstigt nog fick jag inget svar sen när jag ifrågasatte det hela :p

Haha 😅 ja det låter ju inte så troligt elller smidigt!
 
På marketplace på facebook är det bara troll som skriver. Eller är det bara för mig?
De svarar konstigt o frågar saker som står i annonsen. Äldre kvinnor och män från andra länder än sverige.
Känns inte som målgruppen som vill ha en Globus sadel 😕
Upplever det på lite dyrare varor. De billiga håller de sig ifrån. Men sadlar och dyrare bett vill de gärna ha 😊.
 
Jag fick faktiskt svar från tjejen jag ville handla av, hon skickade ett nr att swisha till. Så jag swishade och ser när jag skickat pengarna att numret inte alls går till samma namn som det på hästnet 🤪 skickade print på swishen och nu har jag inte fått något svar igen 😅
Kanske har jag swishat fel person eller kanske blivit lurad 🫣
Men har ju svårt att se att folk skulle blåsa en på 43kr 🤷🏼‍♀️
Det kan visst vara så att du blivit lurad. En del sätter i system att sälja billigare grejer och blåser många personer istället.

Men om du tror att du är lurad, polisanmäl även om det bara är 43 kronor.

De slipade lurendrejerna räknar annars med att komma undan.
 
Det kan visst vara så att du blivit lurad. En del sätter i system att sälja billigare grejer och blåser många personer istället.

Men om du tror att du är lurad, polisanmäl även om det bara är 43 kronor.

De slipade lurendrejerna räknar annars med att komma undan.
Ja jag avvaktar några dagar. Det skulle skickas med vanligt kuvert idag. Få se om jag får svar.
 
Men alltså. Svarar på en annons på hästnet och ber om ett mått. Får måttet. Frågar vad frakten kostar i vanligt kuvert. Får svar vad frakten kostar.
Frågar om jag kan swisha? Och skriver min adress. Får inget svar mer men meddelandet är läst. Ok 🙈 det var inte direkt något jag tror var 100% lättsålt heller 🤓

Tyvärr lätt hänt, kanske blev mycket på en gång där. Du kan ju alltid testa skicka en påminnelse :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 757
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: Valle
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 438
Senast: Squie
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp