Köp och sälj - gnälltråd II

Är besviken. Köpte en sadel på tradera, fick hem den idag och den sviktar i bommen så pass att det blir veck i sitsskinnet vilket gör att jag misstänker att det är något fel på bommen.
Tog betalning med Klarna och betalade extra för traderas köpskydd, så jag hoppas få hjälp att reda ut det med hjälp av dem.

Bara så trist, har varken tid, lust, eller ork..
Så tråkigt. Jag råkade ut för samma sak för ett antal år sedan. Jag sa till säljaren att bommen är av och att jag reklamerar sadeln. Hen gnölade såklart som tusan men jag fick tillbaka mina pengar.
 
Så tråkigt. Jag råkade ut för samma sak för ett antal år sedan. Jag sa till säljaren att bommen är av och att jag reklamerar sadeln. Hen gnölade såklart som tusan men jag fick tillbaka mina pengar.
Så trist att du också råkat ut för samma sak.

Jag har kontakt med säljaren och som tur var reagerade hon också när hon såg bilden.

Men hon vill att jag ska ta den till sadelmakare. Och det kan jag absolut göra, men sadelmakaren finns en timmes bilväg bort, så då blir frågan om vem som står för alla kostnader. Och när sjutton ska jag klämma in i livet att åka dit...

Ursäkta gnället. Energin är slut för idag.
 
Återigen dags att rensa hemma bland utrustningen och efter en utannonserad vara känner jag mig redan trött och less. Jag som ville ha en snabb och smidig affär :(

Det prutas hejvilt och spårbar frakt ska såklart ingå. Jag försöker oftast mötas halvvägs så att båda blir nöjda. Men nä, det är det ingen som vill och folk som prutar med en aning udda argument. T.ex. ”egentligen vill jag ha en annan färg och därför vill jag betala mindre”.

Hittills är jag mest förvånad över en person som inte kunde tänka sig att addera 22kr till sitt befintliga bud :confused:
 
Återigen dags att rensa hemma bland utrustningen och efter en utannonserad vara känner jag mig redan trött och less. Jag som ville ha en snabb och smidig affär :(

Det prutas hejvilt och spårbar frakt ska såklart ingå. Jag försöker oftast mötas halvvägs så att båda blir nöjda. Men nä, det är det ingen som vill och folk som prutar med en aning udda argument. T.ex. ”egentligen vill jag ha en annan färg och därför vill jag betala mindre”.

Hittills är jag mest förvånad över en person som inte kunde tänka sig att addera 22kr till sitt befintliga bud :confused:
Jag blir också trött på folk så jag säger bara blankt nej till alla prutförsök. Take it or leave it liksom.
 
Återigen dags att rensa hemma bland utrustningen och efter en utannonserad vara känner jag mig redan trött och less. Jag som ville ha en snabb och smidig affär :(

Det prutas hejvilt och spårbar frakt ska såklart ingå. Jag försöker oftast mötas halvvägs så att båda blir nöjda. Men nä, det är det ingen som vill och folk som prutar med en aning udda argument. T.ex. ”egentligen vill jag ha en annan färg och därför vill jag betala mindre”.

Hittills är jag mest förvånad över en person som inte kunde tänka sig att addera 22kr till sitt befintliga bud :confused:
Jag annonserade ut en motorsåg tidigare i år på Blocket och folk var som galna och det skulle skickas och hämtas sent på kvällen och naturligtvis prutas av en del. En karl försökte med att det var ju hans pappa som skulle ha den och skambudade på telefon utan att ens ha sett den, jag avbröt med att jag struntar i vem som ska ha den utan lagt pris gäller och det är många andra som är intresserade.

Då höjer han priset i etapper upp till begärt pris men då var jag redan less på honom och sålde till en dalmas istället som gav ett bra intryck på telefonen och som betalade vad jag ville ha.
 
Jag blir också trött på folk så jag säger bara blankt nej till alla prutförsök. Take it or leave it liksom.
Får nog börja göra det nu och hoppas att mitt pris är rätt :angel: finns inga andra varor utannonserade för tillfället så har ingenting att jämföra med.
Jag annonserade ut en motorsåg tidigare i år på Blocket och folk var som galna och det skulle skickas och hämtas sent på kvällen och naturligtvis prutas av en del. En karl försökte med att det var ju hans pappa som skulle ha den och skambudade på telefon utan att ens ha sett den, jag avbröt med att jag struntar i vem som ska ha den utan lagt pris gäller och det är många andra som är intresserade.

Då höjer han priset i etapper upp till begärt pris men då var jag redan less på honom och sålde till en dalmas istället som gav ett bra intryck på telefonen och som betalade vad jag ville ha.
Hög igenkänningsfaktor! Som säljare skiter man i vem som ska ha prylen.
 
Får nog börja göra det nu och hoppas att mitt pris är rätt :angel: finns inga andra varor utannonserade för tillfället så har ingenting att jämföra med.
Jag brukar sänka priset efter en tid, men då är det ju för att jag märker att det inte blir sålt. Jag gör också lite olika beroende på hur gärna jag vill få sålt. Vissa grejer kan låter jg ligga kvar på samma pris länge för att jag tex hellre har det kvar än säljer superbilligt.

Min erfarenhet är dock att väldigt många försöker pruta men sen ändå köper till utsatt pris om man trevligt säger nej.
 
Jag annonserade ut en motorsåg tidigare i år på Blocket och folk var som galna och det skulle skickas och hämtas sent på kvällen och naturligtvis prutas av en del. En karl försökte med att det var ju hans pappa som skulle ha den och skambudade på telefon utan att ens ha sett den, jag avbröt med att jag struntar i vem som ska ha den utan lagt pris gäller och det är många andra som är intresserade.

Då höjer han priset i etapper upp till begärt pris men då var jag redan less på honom och sålde till en dalmas istället som gav ett bra intryck på telefonen och som betalade vad jag ville ha.
En dalmas is da sh*t.

😅
 
Vet inte om jag ska gnälla, eller... Beställde en billig hoppsadel (typ den billigaste) att ha tillfälligt eftersom den jag har inte passar och jag vet inte vilken sadel jag vill ha i stället. Fick hem fel sadel, dubbelt så dyr. Den passade inte heller, men jag har bytt koppjärn till det vidaste och lagt under en pad så nu funkar den iallafall. Synd att de inte kunde ha skickat en sadel för häst med låg manke och bred rygg när de ändå skickade fel (en av de jag funderade på om jag skulle köpa istället)!

(Har också köpt en begagnad dressyrsadel av en sort jag funderar på som passar bra. När den har gjort sitt får det bli en ny sådan, men 17" istället för 17,5").
 
Är besviken. Köpte en sadel på tradera, fick hem den idag och den sviktar i bommen så pass att det blir veck i sitsskinnet vilket gör att jag misstänker att det är något fel på bommen.
Tog betalning med Klarna och betalade extra för traderas köpskydd, så jag hoppas få hjälp att reda ut det med hjälp av dem.

Bara så trist, har varken tid, lust, eller ork..
Efter en del om och men fick jag skicka tillbaka sadeln och efter ett par påminnelser och kontakt med tradera har säljaren äntligen lagt in reklamationsavdrag.

Skönt att jag tog sadeln på faktura så att betalningen blev låst under tiden, det blev "bara" 600 kr i läropeng (frakt x2, plus köpskydd). Inte en ursäkt från säljaren.

Det positiva är att jag hållt mig ifrån att köpa fler sadlar, dottern får nog vara nöjd med hoppsadeln 😄
 
Är det vanligt med rynkor på sitsen på sadel i kalvskinn? Köpte en begagnad sadel och nu när den kom har den stora veck på sitsen. Säljaren (företag) säger att vecken syns på bilderna ( väldigt lite och ingen bild som visar sätet tydligt), bommen är kollad och att det är vanligt med veck. Hursomhelst, jag tänker använda mig av returrätten och skicka tillbaka den. Ska få pengarna tillbaka när sadeln har returnerats och den har konstaterats vara i samma skick som när de skickade den. Är lite rädd för att de kommer att säga att den inte är det.
32AA6B88-78F5-49E6-9AC2-B22C7965000C.jpeg
 
Är det vanligt med rynkor på sitsen på sadel i kalvskinn? Köpte en begagnad sadel och nu när den kom har den stora veck på sitsen. Säljaren (företag) säger att vecken syns på bilderna ( väldigt lite och ingen bild som visar sätet tydligt), bommen är kollad och att det är vanligt med veck. Hursomhelst, jag tänker använda mig av returrätten och skicka tillbaka den. Ska få pengarna tillbaka när sadeln har returnerats och den har konstaterats vara i samma skick som när de skickade den. Är lite rädd för att de kommer att säga att den inte är det.Visa bifogad fil 117379

Om man använder fel "lädervårdsprodukter" så finns det risk att läder/skinn töjer sig. Då kan det bli sådana här veck i sitsen (tex).
 
Köpte ett pannband. Eller jag betalade det iallafall 21a maj. Sen tyst. Skriver och fråga en gång men får inget svar. Sen kommer säljarens namn upp i Blacklistgruppen på fb och säljaren börjar svara igen när jag påpekar det, fler har haft samma problem som mig. Skrev i fredags att det skulle skickas den dagen.
Nu tyst igen 🙃
Hoppa jag får mitt pannband, det var ju så fint! 😍
 
med tanke på risk för foderbrist oc det allmänna ekonomiska läget, så är jag inte ett dugg förvånad. Ettåringar är nog dessutom det som är svårast att sälja. Behåll den och utbilda så får du den såld senare.
Det får nog bli så. Det är en mycket trevlig kompis, enkel och okomplicerad, så det är klart att han kan stanna. Tur för mig. :cool:

Men foderbrist drabbar ev mig med, och jag vill sälja av samma anledning som alla andra.

Jösses.... eländigt är vad det är, för många just nu.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 969
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 506
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 735
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp