Köp och sälj - gnälltråd II

Det håller jag med om. Hon har svarat väldigt fort på meddelanden fram till att jag hade swishat. Sedan inget svar och nu inte ens läst. Antingen så köpte hon frakt bara för att det skulle se bra ut eller så har det hänt henne något som gör att hon inte kan läsa mina meddelanden.
Hon har många saker till salu inkl en häst så jag hoppas hon visar sig vara seriös ändå.
Det där hände mig en gång. Jag blev dålig precis efter swishen men hade hunnit köpa frakten. Sedan hamnade jag på sjukhus i några dagar och hon undrade såklart vart täckena hade tagit vägen. Jag bad om ursäkt och förklarade som det var. Retligt såklart när det blir så men ibland kan det finnas riktiga förhinder. Hoppas det är så i ditt fall men att inget allvarligt har hänt såklart.
 
Och jag försökte sälja ett täcke (udda storlek), helt nytt, inte ens provat.. Tänkte en symbolisk summa på SEK 50 & uppskattade frakten till ca SEK 200...

Direkt fick jag mail om hur mkt frakten EXAKT kostade... jag vägde osv.. skulle kosta SEK 195.. fick då svar att GUD SÅ DYRT!! Kan du gå ner på frakten :meh: nä... och människan tjatade om hur lite pengar hon hade.. att hon inte hade råd med frakten osv.. faen vad trött jag blir på sånt.. jag gav bort täcket till ridskolan istället :up:
 
och jag skulle även sälja min hästtransport.. begagnad mycket fint skick (jag är pedant :cautious: ) visste att det var en attraktiv modell och jag hade även lite "lull lull" på kärran.. Enda märkena var en gnagande unghäst på en fläck.... :mad: skrev att priset är prutat och klart!

Nåväl.. ut på annons med exakt beskrivning.. begagnad men fint skick.. osv osv..

Omgående ringer en kvinna och vill komma och titta.. jomenvisst.. människan skulle komma dagen därpå.. det ringer mååånga personer och två vill köpa på telefon och swisha pengar direkt..

Men.. jag har ju lovat att denna kvinna ska få komma och kika på kärran då hon var först i kön..

Hon kommer och ser butter och sur ut vid ankomst.. :confused: börjar direkt diskutera att det är ju en begagnad kärra och man kan ju faktiskt inte få sååå mycket betalt för den... och hon har faktiskt redan en mycket bättre kärra och denna ska hon bara lastträna på.. O_o

Jag säger att jag kommer inte att sänka priset då det är vad jag anser den är värd och att jag har flera intressenter på kö.. hon flinar och ser nedlåtande ut varpå hon säger.. jo - så säger ju alla bilförsäljare...

Hon fortsätter att hävda att hon ska pruta och klankar ner på kärran och blir bara ännu surare.. sedan säger hon att när jag gått ner i pris så är jag välkommen att ringa henne... varpå hon SAAAAKTA går uppåt vägen och glor på mig som om jag skulle ändra mig ropa tillbaka henne :wtf:

Jag går in i huset.. ringer nr två av intressenter.. säger att du får komma och kika på kärran om du INTE prutar.. karln kommer med fru inom 30 min och kärran är såld inom en timma :bow: inget prut och tjat.. trevlig person dessutom :D
 
Och jag försökte sälja ett täcke (udda storlek), helt nytt, inte ens provat.. Tänkte en symbolisk summa på SEK 50 & uppskattade frakten till ca SEK 200...

Direkt fick jag mail om hur mkt frakten EXAKT kostade... jag vägde osv.. skulle kosta SEK 195.. fick då svar att GUD SÅ DYRT!! Kan du gå ner på frakten :meh: nä... och människan tjatade om hur lite pengar hon hade.. att hon inte hade råd med frakten osv.. faen vad trött jag blir på sånt.. jag gav bort täcket till ridskolan istället :up:
Jag hade en hög med grejer som jag rensat ut och tänkt sälja, schabrak, sadelgjordar, träns, bett, täcken osv, men ändrade mig kvickt efter att ha blivit överöst med diverse irrelevanta frågor och skambud osv, så jag gav bort allt till den lokala ridskolan istället. Win-win!
 
Blir så irriterad när folk inte kollar upp enkla grejer om sakerna de vill köpa 🙈 Tex söker bett i storlek 11 cm när bettet i fråga enbart görs i 10,5 eller 11,5 cm
 
Ja, det stämmer att jag hade väldiga problem med en köpare. Med facit i hand skulle jag struntat i att hämta ut paketet men jag blev så ställd när jag stod hos ombudet (postnord i mitt fall) så hjärnan hann inte tänka ordentligt utan jag betalade vackert de 110kr det kostade i tillbakafrakt och så stod jag där med en j***a låda kläder jag inte ville ha. Det slutade med att jag skickade tillbaka pengarna, minus tillbakafrakten, till köparen bara för att ha ryggen fri. Mycket av det ligger fortfarande i en låda här hemma 😑

@DarkInNight Jag hade inte hämtat ut det. Du kommer troligen att bli bombarderad av påminnelser men jag hade hellre blivit det än att bli sittande med täcket hemma och inte kunnat sälja det för att det redan finns någon som har köpt det. Skulle köparen betala ny frakt, och eventuell tillbakafrakt du fått, så kan du ju hämta ut det och skicka om det då. Eller om du vill sälja om det utan att bry dig om denna köparen. Jag hade inte vågat det om det är mer än ett par hundralappar men så är jag feg att stöta mig med folk. Har för mig att flera i min tråd hade struntat i att skicka tillbaka pengarna och sålt igen, men minns inte exakt vad som blivit skrivet nu

Här är tråden
Tack.
Det var nog ditt ärende jag hade i bakhuvudet, har ingen lust att ha täcket liggandes hemma hos mig och orsaka ännu mer krångel.
Har inte hämtat ut det ännu, fått två brev från schenker, undrar om de skickar ännu fler innan de ger upp.
 
Säljaren har fortfarande inte skickat täcket eller ens läst mina meddelanden som jag skickade senast i fredags. Men ser nu att hon lagt upp två nya annonser i lördags, så uppenbarligen är hon förmögen att använda mobil/dator 🤬
Polisanmäla?
Ja. Jag hade dock hotat med polis först, typ "skicka senast xx datum" och sen anmält, bara för att se om det får fart på personen.
 
Det är ett ottyg det där med säljare som luras. Har hänt mig 2 gånger, båda gångerna dessutom med billiga saker, förstår inte vem som riskerar en polisanmälan för kanske 100 kr? Som tur var så var båda mina lurande säljare minderåriga, vilket gjorde att när man sökte på deras mobilnummer så kom deras föräldrars kontaktuppgifter upp, och jag fick tillbaka mina pengar väldigt snabbt efter att ha messat deras föräldrar. Men det gör ju att jag numer drar mig för att köpa dyrare saker som behöver postas.
 
Det är ett ottyg det där med säljare som luras. Har hänt mig 2 gånger, båda gångerna dessutom med billiga saker, förstår inte vem som riskerar en polisanmälan för kanske 100 kr? Som tur var så var båda mina lurande säljare minderåriga, vilket gjorde att när man sökte på deras mobilnummer så kom deras föräldrars kontaktuppgifter upp, och jag fick tillbaka mina pengar väldigt snabbt efter att ha messat deras föräldrar. Men det gör ju att jag numer drar mig för att köpa dyrare saker som behöver postas.
Jag har ändå haft tur. Har köpt mycket begagnat senaste åren och detta är första gången jag blivit lurad. Men jag vill gärna ha tillbaka mina 400kr 😕
 
Det är ett ottyg det där med säljare som luras. Har hänt mig 2 gånger, båda gångerna dessutom med billiga saker, förstår inte vem som riskerar en polisanmälan för kanske 100 kr? Som tur var så var båda mina lurande säljare minderåriga, vilket gjorde att när man sökte på deras mobilnummer så kom deras föräldrars kontaktuppgifter upp, och jag fick tillbaka mina pengar väldigt snabbt efter att ha messat deras föräldrar. Men det gör ju att jag numer drar mig för att köpa dyrare saker som behöver postas.
Helt sjukt.

Jag har alltid haft tur och jag har köpt mycket.
Tillomed bytt en ELT gjord med nån random 😂 vi skulle posta samma dag men hennes kom till mig typ 7 dagar för sent. Misstänker starkt att hon väntade in min gjord innan hon skickade iväg sin 🙈 tur det gick bra den gången också.
 
Är besviken. Köpte en sadel på tradera, fick hem den idag och den sviktar i bommen så pass att det blir veck i sitsskinnet vilket gör att jag misstänker att det är något fel på bommen.
Tog betalning med Klarna och betalade extra för traderas köpskydd, så jag hoppas få hjälp att reda ut det med hjälp av dem.

Bara så trist, har varken tid, lust, eller ork..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: julgrisen
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 969
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 473
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 733
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp