Bukefalos 28 år!

Köpt en kopia

_FiA_

Trådstartare
Nybörjare som man är när det gäller Ebay så jag tyvärr gjort ett misstag, har med största sannorlikhet beställt en falsk sminkpalett. Jag har inte fått hem produkten än men med efterforskning så är jag 98% säker att jag kommer få hem en kopia.


Hur gör jag nu? Jag betalade via Paypal.

Jag ska undersöka den när jag får hem den, och titta efter bevis för att den är falsk, har kollat på youtube så att jag vet vad jag ska titta efter. Men är mina pengar bortblåsta nu?:(

Ska jag börja med att kontakta säljaren och hur ska jag lägga upp det? Kan jag får pengarna tillbaka från paypal?:arghh:
 
Sv: Köpt en kopia

Om den har marknadsförts som en äkta och det INGENSTANS står att den är fejk så kan du nog få hjälp av både PayPal och eBay. eBay har "Buyer Protection" som är mycket smidigt.
Gå in på annonsen igen och läs ordentligt så det inte står att den är fejk. När du är helt 100% säker kan du starta ett case och kräva pengarna tillbaka. Att nämna "PayPayl dispute" ska tydligen hjälpa fint har jag hört..
 
Sv: Köpt en kopia

Jag har en kollega som handlar en del på eBay. Vad jag har förstått är dom som säljer produkterna väldigt rädda om sitt rykte. Att det med produkten kan komma en lapp att man ska höra av sig till som innan man gör något annat, speciellt innan man ger ett negativt omdöme. Min kollega har bara behövt nämna negativt omdöme så har han kostnadsfritt fått nya produkter och inte behövt skicka tillbaka de gamla eller fått pengarna tillbaka.
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 074
Senast: cirkus
·
Övr. Djur Ja, jag vet att det har varit en del akvarietrådar här nu på sistone, men jag hoppas att ni orkar med en till? Det känns enklast att...
2
Svar
27
· Visningar
8 031
Senast: Mabuse
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 153
Senast: Bewelinn
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 382
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp