Koffeintabletter mot trötthet

Rosett

Trådstartare
Jag är trött och somnar lätt dagtid, funderar på att testa koffeintabletter. Kaffe är äckligt. :yuck:

Någon som provat? Fungerade det? Biverkningar?
 
Det beror nog på hur pass känslig man är tror jag.
Jag prövade en gång när jag hade haft en rätt ihållande period av nattjobb, långa pass när det var särskilt viktigt att man verkligen var skärpt. Sista natten var jag skittrött och tog två tabletter när en kollega erbjöd mig.
Jag sov inte på tre dygn efter det, var helt galet hispig & uppskruvad :crazy:
 
Ja det fungerar ganska bra faktiskt. Biverkningar kan dock förekomma i lite mera svett och även darrningar och hjärtklappning om man inte tar det lugnt med doseringen ;)
 
Jag är trött och somnar lätt dagtid, funderar på att testa koffeintabletter. Kaffe är äckligt. :yuck:

Någon som provat? Fungerade det? Biverkningar?
Japp *räcker upp handen* - har testat EN gång, kommer inte att göra om det...
Iofs så tog jag nog 5-6 stycken :angel: det kanske var för många...
Kropp och knopp sov - ögonen vad vidöppna :eek: Det var en av dom märkligaste dagarna i mitt liv :cautious:
 
Det beror nog på hur pass känslig man är tror jag.
Jag prövade en gång när jag hade haft en rätt ihållande period av nattjobb, långa pass när det var särskilt viktigt att man verkligen var skärpt. Sista natten var jag skittrött och tog två tabletter när en kollega erbjöd mig.
Jag sov inte på tre dygn efter det, var helt galet hispig & uppskruvad :crazy:
Oj! :crazy: Vet du vad de tabletterna hette?
 
Det är väldigt olika! Jag dricker inte kaffe, men kan ändå stoppa i mig ett par tre koffeintabletter utan att märka någonting överhuvudtaget! Min vän som heller inte är kaffedrickare fixar inte ens en tablett utan att bli helhispig och inte kunna sova.
 
Hittade tabletter på Apotea, Koffein Recip100 mg. Man kanske kan börja med en halv tablett...men dyra är de, 30 st för 48 kr. Koffein borde ju inte vara så dyrt. :confused:
 
Japp *räcker upp handen* - har testat EN gång, kommer inte att göra om det...
Iofs så tog jag nog 5-6 stycken :angel: det kanske var för många...
Kropp och knopp sov - ögonen vad vidöppna :eek: Det var en av dom märkligaste dagarna i mitt liv :cautious:
Det var nog för många. :angel:
 
Beställde de från Apotea. Intressant att se om de fungerar på mig, ska vara syntetiskt koffein, läste på fl*****ck att syntetiskt är starkare...
 
Jag är trött och somnar lätt dagtid, funderar på att testa koffeintabletter. Kaffe är äckligt. :yuck:

Någon som provat? Fungerade det? Biverkningar?
Jag har hyfsat starka koffeintabletter, köpta i butik som har kosttillskott och liknande, ungefär dubbel styrka mot de som finns på apoteket. Jag blir varken överpigg eller speedad, men däremot kan det, precis som det står, "minska trötthet" - när jag har sovit dåligt eller behöver fokusera lite extra funkar det för mig med en tablett. Det är inget mirakelmedel men jag märker viss effekt.
En period var jag väldigt trött och tog ett par-tre stycken om dagen (vilket var en överdosering eftersom de har har är rekommenderad dos 1 tablett/dag). Det gick inte lång tid innan jag fick huvudvärk när jag inte tog mina koffeintabletter. Det var ett h-e den veckan det tog för mig att avgifta mig från koffein, med fruktansvärd huvudvärk.

Nu tar jag en tablett då och då, och kan ta en om dagen under perioder när jag känner att jag behöver, men jag överdoserar absolut inte, för det var inte värt biverkningarna kontra effekten.
 
Jag tar koffeintabletter i perioder, dricker inte heller kaffe. Började med svaga som fanns på apoteket, tog typ en per dag. Fick lite huvudvärk första gångerna men vad dom hjälper! Idag har jag vant mig och kör på sport-variant (starkare), är inte på något sätt beroende utan tar bara riktigt trötta dagar eller när jag behöver vara koncentrerad till max en hel dag. Är mycket nöjd med effekten, kan sova utan problem så länge jag inte tar dom för sent på dagen. Skönt att slippa kaffe-andedräkt också. Men det är som sagt en liten invänjningsfas för att man ska "tåla" dom.
 
Tog en kl 12:30 idag, kände mig lite vaknare på em men det kan likaväl bero på att jag varit på promenad varje dag denna vecka...så vet inte.
 
Jag har alltid en burk med Koffein Recip i väskan. Tar 2 tabletter när jag behöver lite extra energi och känner en märkbar skillnad :)
 
Jag är inte heller kaffedrickare och brukade ta koffeinpiller för några år sedan. Nu har jag gått över till Red Bull..
Jag blev väldigt påverkad i början. Då var det jätteviktigt att tänka på vilken tid på dygnet osv jag tog koffein, men tillvänjningseffekten märker man snabbt av så det värsta lägger sig. Sen blir problemet omvänt, man får tänka sig för och inte ta för ofta för då försvinner effekten.
 
Jag får tyvärr ingen verkan alls av koffeintabletter. Trots att jag dricker ganska mycket cola, så blir det inte mer reaktion med tablett också. Kan man bli invand tro? Åt ganska mycket koffeintabletter ett tag och då funkade dom, men inte nu längre.
 
Jag har tagit koffeintabletter lite då och då i väldigt många år. De gör mig bara pigg, inget annat besvärligt. Man slipper magkatarren från kaffet.

Minns en gång på 80-talet i valrörelsen, när vi gick till jobbet kl 8 på morgonen och hem kl 17 dagen efter. Nånstans där på natten var jag allmänt lullig av sömnbrist och tog ett par tabletter. Och plötsligt blev det ljust! Jag orkade inte ens se men koffeinet gjorde susen

Har en burk i bilen för att kunna ta ifall jag blir trött vid ratten och inte riktigt har tid att stanna och sova.

Doserar två tabletter i taget. Det är lagom för just mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 115
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är så trött, så trött hela tiden. Det är svårt att få upp på morgonen, och jag har alltid varit morgonpigg. På kvällen somnar jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 816
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 801
Senast: Jeffery
·
Hemmet Sitter och funderar på om man skulle byta gamla trötta tätningslister mot ullsnöre istället för silikonlister. Jag har fem fönster i...
Svar
7
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp