Disken blir inte ren!

Jag tänker att om det vore fel på avloppet borde väl all disk bli smutsig, inte bara övre korgen?
 
Ja, det stämmer bra, är det bara övre hyllan misstänker jag att vingen inte snurrar alternativt att det spolar för dåligt i den
Det är redan konstaterat att den snurrar.
Spolar det för dåligt snurrar det inte, eftersom det är själva vattentrycket som driver snurrandet.

Man behöver dock vara inne i maskinen under gång, för att vara riktigt säker på hur entusiastiskt den snurrar.
Lite Lex Kylskåpslampa på den.

Men jag håller också denna funktion som prime suspect, givet den info som finns i tråden
 
Jag blir tokig!

Har inte ändrat nånting. Lyckades övertala säljaren att skicka hit en servicetekniker.
Vad händer?
Disken blir strålande ren!

Allting är precis som innan, jag har inte gjort någonting nytt. Men nu funkar det igen. Och givetvis får jag inte tag i teknikern (det känns onödigt att han åker typ 10 mil enkel väg för att titta på en maskin som nu diskar rent igen..).
 
Jag blir tokig!

Har inte ändrat nånting. Lyckades övertala säljaren att skicka hit en servicetekniker.
Vad händer?
Disken blir strålande ren!

Allting är precis som innan, jag har inte gjort någonting nytt. Men nu funkar det igen. Och givetvis får jag inte tag i teknikern (det känns onödigt att han åker typ 10 mil enkel väg för att titta på en maskin som nu diskar rent igen..).
Husse var på väg det räckte tydligen...som på jobbet nånting krånglar chefen närmar sig allt fungerar.
 

Liknande trådar

Hemmet Problem med diskmaskinen. Det som står i övre korgen blir inte rent. Det är fullt med kladd och skräp på disken när maskinen kört klart...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
7 985
Senast: Keb71
·
Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
1 319
Hemmet Vi har under en längre tid haft problem med att disken inte är ren när diskmaskinen är klar. Och det är inte så att matrester sitter...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 103
Senast: VLMF
·
Hemmet Blir smått galen! Disken, framförallt i överkorgen, blir inte ren! Dels verkar det inte som att den diskats och dessutom blir det...
Svar
9
· Visningar
4 023
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp